Parkera hojen och bli utskälld.

• Thread starter Thread starter Freedom
  • Start date Start date
Ignorera!

Puckon går inte att resonera med helt enkelt.

Jag har inget hoj-exempel, men ändå.

Jag kommer med 15m buss och ska köra in på en bussplan.
En kille med familj står i vägen.
Han tycker på fullt allvar att jag ska runda honom.... :va
Det finns bara en väg in, och där står hans bil!

Jag hade starkhorntuta på den bussen! :D

Hans fru får till sist iväg honom - in på en cykelbana....
Sedan väntar han på mig när jag kör iväg och gastar och visar tecken!

*så trött*

Även om bilägarens attityd var läbbig måste det väl finnas mer i debatten än vem som är röv och inte? Reglerna för mc parkering är ju minst sagt förvirrad. När jag frågade en parkeringsvakt häromveckan var jag kunde stå var hans svar att antingen i en bilruta och då måste jag lösa biljett och kan få böter om den försvinner eller går ut. Eller brevid ett cykelställ och då är det gratis och riskfritt. Gäller detta var ju inte den läbbige bilägarens linje helt fel. Mer i ämnet på SMCs hemsida

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=957
http://www.svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/sammanfattning parkering Sverige.pdf

Även om bilägarens attityd var läbbig måste det väl finnas mer i debatten än vem som är röv och inte? Reglerna för mc parkering är ju minst sagt förvirrad. När jag frågade en parkeringsvakt häromveckan var jag kunde stå var hans svar att antingen i en bilruta och då måste jag lösa biljett och kan få böter om den försvinner eller går ut. Eller brevid ett cykelställ och då är det gratis och riskfritt. Gäller detta var ju inte den läbbige bilägarens linje helt fel. Mer i ämnet på SMCs hemsida

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=957
http://www.svmc.se/upload/SMC centralt/Dokument/sammanfattning parkering Sverige.pdf

Jo men denna bilruta är fri för dom som besöker resturangen så det borde inte inte vara nåt problem. det behövs inte lösas nån biljett om man står i p-rutan

Själv hade jag nog bett honom att ta sin låginkomsttagarröv ur min åsyn. Fattiga människor luktar illa och det passar sig inte när jag ska äta min hamburgare.

Enkelt egentligen...

MC = motorfordon. Skall stå på MC parkering om sådan finns (de är gratis). Finns inte detta skall de parkera som alla andra motorfordon d.v.s i parkeringsruta och betala avgift.

Brevid cykelställ är dock inte tillåtet och kan ge böter beroende på park.bolaget.

Alternativt döda dom.
Men dom är så många...
:va

Anta att jag lever tills jag blir 75 vilket betyder 43 år till.
Eftersom ett år har 365 dagar så blir det 15695 dagar till.
24 timmar per dag, fast jag måste ju sova lite så säg 18 timmer par dag. Vilket leder till 282 510 timmar kvar. Sen kan vi gå ned till antalet sekunder som blir 16 950 600.

Sen finns det enligt min beräkning ungefär 4 miljarder idioter ute i världen vilket leder till att jag måste ha ihjäl 236 personer per sekund för att ha en chans att utrota idioterna under min livstid.
Det kommer att kräva ordentlig planering för att lyckas...

Enkelt egentligen...

MC = motorfordon. Skall stå på MC parkering om sådan finns (de är gratis). Finns inte detta skall de parkera som alla andra motorfordon d.v.s i parkeringsruta och betala avgift.

Brevid cykelställ är dock inte tillåtet och kan ge böter beroende på park.bolaget.

Helt rätt! :fakta

Ville inte börja veva inne på haket men jag har hans regnummer och adress så det blir nog ett nattligt besök där hans fordon blir behandlat på ett sätt som är rättvist.

så då hade han rätt iaf om att du står över lagen ,då du har såna planer då.gubben skällde på dig so what flina o låt gubben må dåligt då:confused:

Med min temperament så skulle jag blivit ordentligt otrevlig. Hade nog provocerat han till döds eller tills han ger mig en enda anledning.
I ditt fall kan det jo inte ha handlat om en usel parkeringsplats, eller finns det såna nöter? Var har han tänkt sig att du skulle parkera, cykelställ?

Last edited:
...när en man kliver in och på bred rinkebysvenska skäller ut mig för att jag tar upp en hel p-ruta...

Jag ser en linje här, är ag ensam om det?

Ärligt talat, idioter finns det överallt. I det där fallet hade jag nog tittat på honom, varit tyst, fortsatt titta i väntan på att se honom bli än mer irriterad och sen lugnt sagt: ".....jahaaaaa...". Så som en norrlänning skulle ha gjort dt! Som nån sa så är det värsta man kan göra att inte reagera. Alternativt flyga på hono direkt, skalla honom för att sen gå ut och skära sönder alla däck på bilen och skrika typ "Jag ska mörda alla dina landsmän om du ens finns i samma kommun som mig igen".. Fast det brukar sluta med massa blåklädda pojkar som oftast är rätt bra på att slåss och dessutom ALLTID är i numerärt överläge.

Nej, titta - tystnad - titta - dissa - ät! det är receptet!

Vet inte om jag tycker det är så enkelt. Bland annat Göteborg har sagt brevid cykelställ. Saxat från länkarna ovan, om detta gäller idag vet jag inte, enkäten är några år:

Fråga 1. Finns särskilda parkeringar för motorcykel, moped och EU-moped i Din kommun?
Av 137 kommuner som svarat har 41 kommuner (29%) särskilda parkeringsplatser för motorcykel, moped och EU-moped.
Fråga 2. Om inte, var ska man parkera:
A) Motorcykel
B) Moped
C) EU-moped

Motorcykel: Bilruta 77, bilruta/cykelställ 3, MC-parkering 23, MC-parkering/bilruta 6, där plats
finns 9
, enligt TrF 1998:1276 9, vet inte 1, ej svarat 7.

Jag skulle svarat:

"Jag ber högaktingsfullt om ursäkt för att min blotta existens förhindrat dig att kunna parkera vart hän ni än önskar, varför jag har för avsikt att ägna detta mycket eftertanke återstoden av denna dag. Det faktum att om jag parkerat annorstädes kunnat orsaka mig vitesförelägganden från markägaren är om jag förstått dig rätt helt ovidkommande från ditt sätt att se det hela, vilket jag kan ha förståelse för. Jag kan dock inte låta bli att be er om ett svar på följande: Varför känner ni att ni innehar en högre grad av existensberättigande än mig? Har det faktum att jag transporterar mig med ett tvåhjuligt fortskaffningsmedel tillägnat mig andra rättigheter, och om så är fallet, är inte detta diskriminering. Har jag förstått det hela rätt, att om jag istället använt en automobil i transporthänseende, då hade ni ingalunda brusat upp såsom ni förefaller göra nu?

Då min avsikt för detta restaurangbesök är att inmundiga mat, ber jag er lämna mig och mitt sällskap i fred, vi har ej för avsikt upprätthålla denna kommunikation, DITT JÄVLA MIFFO, STICK OCH BRINN, OCH TA UT DIN FRUSTRATION FÖR ETT MISSLYCKAT LIV ÖVER NÅGON ANNAN, JAG PARKERAR VAR FAN JAG VILL, OCH HAR DU NÅGOT PROBLEM MED MIG ELLER MC-KOLLEKTIVET, SKRIV EN JÄVLA INSÄNDARE!!!!!

Last edited:
Jag skulle svarat:

"Jag ber högaktingsfullt om ursäkt för att min blotta existens förhindrat dig att kunna parkera vart hän ni än önskar, varför jag har för avsikt att ägna detta mycket eftertanke återstoden av denna dag....

SKRIV EN JÄVLA INSÄNDARE!!!!!

Ibland, så infinner sig en känsla av kälek här inne på sporthoj.. Det här var ett sådant ögonblick.

Jag skulle svarat:

"Jag ber högaktingsfullt om ursäkt..."

Då min avsikt för detta restaurangbesök är att inmundiga mat, ber jag er lämna mig och mitt sällskap i fred, vi har ej för avsikt upprätthålla denna kommunikation, DITT JÄVLA MIFFO, STICK OCH BRINN, OCH TA UT DIN FRUSTRATION FÖR ETT MISSLYCKAT LIV ÖVER NÅGON ANNAN, JAG PARKERAR VAR FAN JAG VILL, OCH HAR DU NÅGOT PROBLEM MED MIG ELLER MC-KOLLEKTIVET, SKRIV EN JÄVLA INSÄNDARE!!!!!

:fakta :tummenupp :D :banana

Nog för att bilföraren i fråga verkar vara ett riktigt pucko, men att ha sönder hans bil i smyg känns ungefär lika begåvat. :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman