Parkera hojen och bli utskälld.

• Thread starter Thread starter Freedom
  • Start date Start date
Samma sak hände mig utanför Coop här i stan förra året. Som vanligt så var det max en femtedel av alla platser som var upptagna, men en äldre herre kunde ändå inte förstå att även jag ville ha en parkeringsplats att stå på. Han menade på att det faktiskt fanns en mc-parkering vilket jag inte kunde hålla med om. Den plats han pekade ut med uppritade mc-parkeringsrutor är i själva verket spärrlinjer.

Det hela slutade med barnsliga glåpord och att jag slutligen vände mig om och gick därifrån med orden "Dra åt helvete du också, nu ska jag handla lättmjölk".

Då tar han upp att vi hojåkare skiter i det mesta och och står över lagen och är ena riktiga rövhål, då beslutar jag att lämna stället och inser att det stösta rövhålet är han.

Är jag ensam om att bli utskälld för att ta upp en hel p-ruta?

Jag, som är yrkeschaufför och ser mkt skit på vägen, tycker tvärtom. Visst är de flesta hojåkare lite väl gasglada, men få trafikanter är så uppmärksamma som just motorcyklister.
Bara igår rann det över för mig flera ggr.

Några ex:
#1 - E4 norrut nedför backen innan Eugeniatunneln ligger vi i lagom fart. Runt 60km/h.
Jag har ~50m till 4 bilar framför mig. Visst är det lite tight där ner nu, men inte så jävligt så man måste stanna där nere...
Väl inne i tunneln bromsar de ner, som varje jävla gång. Nu blev jag förbannad och gick ut i vänster och drog om alla inne i tunneln. Annars hade jag varit nere i 40 km och fått jobba som fan uppför backen ut ur tunneln. Kanske hade haft 30-35 då. Detta är ngt som inträffar varenda dag.

Det som bilisterna ser då är en JÄVLA lastbil som inte håller hastigheten utan bara ligger i vägen, fast egentligen är det några bilister som är orsaken...

#2 - På väg hem igen kör 5 bilar om mig innan S-tälje och sänker farten så jag går ut i vänster fil och börjar köra om alla.
Vid bron är det ju vägarbete och de två första bilarna var på väg över på min sida.
De märkte nog inte att det var tillfälliga markeringar....

Blev lite OT, men vafan, det är ju söndag... =)

Vad gäller första inlägget så gjorde du helt rätt att bara ignorera idioten.
Man skulle vilja dra dom rätt över käften, men det är väl det sista man gör i livet iså fall. :näsblod

/Anders

Väl inne i tunneln bromsar de ner, som varje jävla gång. Nu blev jag förbannad och gick ut i vänster och drog om alla inne i tunneln. Annars hade jag varit nere i 40 km och fått jobba som fan uppför backen ut ur tunneln. Kanske hade haft 30-35 då. Detta är ngt som inträffar varenda dag.
/Anders

Det är väl 30 där i tunneln fortfarande:rolleyes:

Det e mycket man ska tåla när man kör hoj...

Man får inte bullra.
Man får inte se farlig ut,alltså ha kläder med olika färger och konstiga märken på.
Man får inte ha en motorcykel med plastkåpor på,den vara vara liten,smal,och se snäll ut.
Man får inte ställa ifrån sig den nånstans,den är alltid ivägen.
Man får inte köra förbi bilarna,man ska minsann ligga i kö som alla andra.
Ligger man i kö bakom en bil,får man fem liter spolarvätska i ansiktet.
Man måste alltid bli utskälld av en bilist så fort man stannat,därför att han blivit omkörd av en hoj ett par dar tidigare.

Här om dan fick jag t.o.m skäll av en hojåkande farbror som jag kört om,med orden:kör inte så nära,det kan komma en vindpust så att jag vinglar till......

Nä,lyssna,le,och ignorera,det funkar för mig iaf.

Bilister som inte håller laglig fart och därmed blir hinder på motorvägen eller inne i centrum, är bland det mest irriterande som finns. Kör MINST laglig fart!! Och gubbar med hatt som styr med båda händerna så det tar en kvart att svänga, eller äldre kvinnor som inte hittar gaspedalen och aldrig kommer upp i fart.
Sedan finns det dom som svänger av motorvägen genom att när dom SER skylten långt där borta att det är 70 på avfarten, så sitter dom och kör 70 även på motorvägen! Nej för skjutsingen!! Kör av motorvägen SEN bromsa.

Bilister som inte håller laglig fart och därmed blir hinder på motorvägen eller inne i centrum, är bland det mest irriterande som finns. Kör MINST laglig fart!! Och gubbar med hatt som styr med båda händerna så det tar en kvart att svänga, eller äldre kvinnor som inte hittar gaspedalen och aldrig kommer upp i fart.
Sedan finns det dom som svänger av motorvägen genom att när dom SER skylten långt där borta att det är 70 på avfarten, så sitter dom och kör 70 även på motorvägen! Nej för skjutsingen!! Kör av motorvägen SEN bromsa.

mmm... håller me dig o när dom väl svänger så tar dom med blinkersen me fingret o blinkar samtidigt som dom svänger fan mer irriterande än om dom skulle skita i den helt.

Enkelt egentligen...
MC = motorfordon. Skall stå på MC parkering om sådan finns (de är gratis). Finns inte detta skall de parkera som alla andra motorfordon d.v.s i parkeringsruta och betala avgift.
Nja

I Helsingborg ska du betala om du står på vissa MC-parkeringar(tex Hamntorget). Det betyder att vi betalar ca 3 gånger så mycket för vår lilla parkeringsbit som bilförarna får göra.

Att du orkade lyssna på honom, be honom ta det med personal, restaurangchef, ordningsmakt eller vem f-n som helst så att du kunde återfå lite matro.

Men OK, fattar att du tappade aptiten och lämnade, trist för dig.

Ville inte börja veva inne på haket men jag har hans regnummer och adress så det blir nog ett nattligt besök där hans fordon blir behandlat på ett sätt som är rättvist.

Javisst, eller hur! För det löser ju så många problem och riskerar inte alls att befästa hans fördomar om hojåkare... Nääädå...

Doh. :gnissla

Skit i muppen istället. P-rutor är till för fordon. Hojar är fordon. Punkt. Har snubben problem med det be honom höra höra av sig till de som har bestämt, dvs regeringen, kommunen, fastighestägaren eller p-bolaget. Sen kan du sluta lyssna på honom, han har fått hjälp av dig att veta vad som gäller o du har varit en god medborgare.:rolleyes:

Seså. Ät upp nu så får du efterrätt också :såjaponken

:D

käfta så mycket det går utan att bli arg. Sen avbryter du ofta honom med att säga "såja lillen" med en sådan röst som man pratar till bäbisar med.. funkar alltid.

Hur är det med att parkera flera mc på samma p-ruta?

Det känns ju förjävla olustigt att ta en ruta var om man 10 stycken.

Undrar vad gubben hade tyckt om det.. :D

Om det är otillåtet att parkera två mc i samma ruta, vem får böter? :va
Båda kan hävda att dom har parkerat ensamna på en tom ruta och att den andra mc:n parkerat efteråt.
Givetvis har även p-biljetterna blivit stulna..

Du är ett RÖVHÅL!

:mad:

nej det är han inte.... däremot har han ett o det har du med....

du gjorde helt rätt freedom att du drog, man kan inte slå ner alla som e dumma i huvet då hade man fått slåss hela dagen varje dag...

mvh

Du parkerade helt rätt och någon hade ett pissigt liv just då.

Jag brukar tänka som så.

Jag behöver stå ut med idioten i 5 minuter
han behöver stå ut med sig själv hela livet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman