Då tar han upp att vi hojåkare skiter i det mesta och och står över lagen och är ena riktiga rövhål, då beslutar jag att lämna stället och inser att det stösta rövhålet är han.
Är jag ensam om att bli utskälld för att ta upp en hel p-ruta?
Jag, som är yrkeschaufför och ser mkt skit på vägen, tycker tvärtom. Visst är de flesta hojåkare lite väl gasglada, men få trafikanter är så uppmärksamma som just motorcyklister.
Bara igår rann det över för mig flera ggr.
Några ex:
#1 - E4 norrut nedför backen innan Eugeniatunneln ligger vi i lagom fart. Runt 60km/h.
Jag har ~50m till 4 bilar framför mig. Visst är det lite tight där ner nu, men inte så jävligt så man måste stanna där nere...
Väl inne i tunneln bromsar de ner, som varje jävla gång. Nu blev jag förbannad och gick ut i vänster och drog om alla inne i tunneln. Annars hade jag varit nere i 40 km och fått jobba som fan uppför backen ut ur tunneln. Kanske hade haft 30-35 då. Detta är ngt som inträffar varenda dag.
Det som bilisterna ser då är en JÄVLA lastbil som inte håller hastigheten utan bara ligger i vägen, fast egentligen är det några bilister som är orsaken...
#2 - På väg hem igen kör 5 bilar om mig innan S-tälje och sänker farten så jag går ut i vänster fil och börjar köra om alla.
Vid bron är det ju vägarbete och de två första bilarna var på väg över på min sida.
De märkte nog inte att det var tillfälliga markeringar....
Blev lite OT, men vafan, det är ju söndag... =)
Vad gäller första inlägget så gjorde du helt rätt att bara ignorera idioten.
Man skulle vilja dra dom rätt över käften, men det är väl det sista man gör i livet iså fall.
/Anders