ktmjacke
FÅR FONTÄNORGASM
PLUGGA I 2 TERMINER!!!!!!!Det va fan det värsta jag har hört,va det nån sorts maratontävling eller nåt????Inte konstigt att du e lite hjulbent.Kakan skrev:Själv så sa jag upp mej och pluggade i två terminer

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PLUGGA I 2 TERMINER!!!!!!!Det va fan det värsta jag har hört,va det nån sorts maratontävling eller nåt????Inte konstigt att du e lite hjulbent.Kakan skrev:Själv så sa jag upp mej och pluggade i två terminer
En sak jag alltid undrat över om "lyckopiller" är,botar dom problemet eller undviker man det bara för tillfället?Jag menar,det som är det verkliga problemet lär ju återkomma om man lägger av,eller är det meningen att käka dom väldigt länge? mvh//jackeanja skrev:de som varit riktigt illa ute vet att mediciner ÄR en bra lösning. om man för att undvika panikångest börjar inskränka sitt liv, så tycker jag att mediciner är en bättre lösning.
ktmjacke skrev:En sak jag alltid undrat över om "lyckopiller" är,botar dom problemet eller undviker man det bara för tillfället?Jag menar,det som är det verkliga problemet lär ju återkomma om man lägger av,eller är det meningen att käka dom väldigt länge? mvh//jacke
ktmjacke skrev:PLUGGA I 2 TERMINER!!!!!!!Det va fan det värsta jag har hört,va det nån sorts maratontävling eller nåt????Inte konstigt att du e lite hjulbent.![]()
![]()
Jag är inte främmande för mediciner om jag känner att det håller på att barka riktigt åt h-lvete, men just nu så känner jag att det räcker gott med att ut och promenera och prata med kompisar o flickvän!anja skrev:de som varit riktigt illa ute vet att mediciner ÄR en bra lösning. om man för att undvika panikångest börjar inskränka sitt liv, så tycker jag att mediciner är bättre. solklart.
anja skrev:meningen är att balansen mellan signalsubstanserna i hjärnan ska återställas medan man tar medicinerna, och balansen ska kvarstå när man slutar med dom.
sportarn skrev:Jag är inte främmande för mediciner om jag känner att det håller på att barka riktigt åt h-lvete, men just nu så känner jag att det räcker gott med att ut och promenera och prata med kompisar o flickvän!
anja skrev:de som varit riktigt illa ute vet att mediciner ÄR en bra lösning. om man för att undvika panikångest börjar inskränka sitt liv, så tycker jag att mediciner är bättre. solklart.
Ok,tack för svaret.Det låter dock som det är en hjälp för dom som är "lätt" drabbade utan att veta varför.Går man o grubblar så att man mår dåligt över nån speciell pryl så kanske man måste lösa det med psykolog..........eller JÄTTEGODA medeciner.anja skrev:meningen är att balansen mellan signalsubstanserna i hjärnan ska återställas medan man tar medicinerna, och balansen ska kvarstå när man slutar med dom.
sportarn skrev:Jag är inte främmande för mediciner om jag känner att det håller på att barka riktigt åt h-lvete, men just nu så känner jag att det räcker gott med att ut och promenera och prata med kompisar o flickvän!
Kakan skrev:visst kan medicin vara bra när man är riktigt illa där an, har själv äte ångestdämpande medicin och så när jag fik hjälp för min panikångst och ätstörningarna.....men då var jag i ett läge där det var på liv och död....
Men när man är i början av att få så är det bättre att minska stressen i sitt liv...
Det anser jag i alla fall
Emmi skrev:Anja har rätt, de fungerar så och de hjälper. Första veckorna mår man värre än innan men sen går det över och blir bättre.
Givetvis är det bättre att klara av det utan medicin, men det är en stor hjälp om man mår riktigt dåligt.
Panikångest är ingen höjdare, försök att komma fram till vad som startar ångesten och hur du kan undvika de situationerna/göra för att må bättre. Ta vänner & flickvän till hjälp.
Har själv haft depression och panikångest, satt hemma och gick inte utanför dörren på 3 månader för ett par år sen. Ingen höjdare kan jag säga, var deprimerad under ca 4 års tid med självskadelse & psykologbesök och jag vet fortfarande inte varför.
Så, se till att ta hjälp och be att få prata med någon, alltid lättare att komma över om man börjar innan det har gått för långt.
anja skrev:man ska skilja mellan ångestdämpande mediciner och antidepressiva mediciner (som används mot panikångest också).
Du är absolut inte ensam, jag är själv drabbad och har flera bekanta som också är det.fax skrev:Har haft det länge , till slut så drar man sig nästan för at göra vissa saker för att slippa få en panikattackskitjobbigt , en anledning till att jag inte gått på SH`s pubkvällar tex
Trodde jag var ensam om detta ?
sandstream skrev:Under början av 90-talet var jag över till London och rejvade lite med allt vad det innebär och nu i efterhand har jag kunnat läsa om att just ecstacy tros kunna skada seratoninproduktionen. Gissa om jag ångrar mig![]()
korvgubbe skrev:.....pallra dig iväg någonstans med tjejen eller så. Kortresa till London kanske....
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |