schneberger
Bannad
länk till anonsen i fråga.. läser man den så ser man ju att säljaren inte verkar vara allt för ärlig..
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=406
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
länk till anonsen i fråga.. läser man den så ser man ju att säljaren inte verkar vara allt för ärlig..
Kanske jag som är dum, men hur ser du i annonsen att säljaren inte verkar ärlig?
När man väl kommer på plats, är framdäcket nästan slut och satt bakoch fram, drev och kedja orginal från -98, bromsbeläggen fram gick på stålet samt att motorn knackade som en gammal harv.
jag tycker det ar ratt at dig. Aker man sa langt utan att kolla upp allting fortjanar man det.
Jag tycker det är rätt åt dig. Åker man så långt utan att kolla upp allting förtjänar man det.
Har precis kört Stockholm-Karlskrona tur o retur i bil (110 mil) för att köpa en hoj! Har mailat och pratat med säljaren i veckan, och han har försäkrat att hojen är i topptrim och i superfint skick. Det ända som brast skulle vara ett bakdäck. När man väl kommer på plats, är framdäcket nästan slut och satt bakoch fram, drev och kedja orginal från -98, bromsbeläggen fram gick på stålet samt att motorn knackade som en gammal harv. Snygg motivlackering var det, men bakom kåpor och dyl var den skabbig, olje rinn, repig och gammal skit. Jag är så jävla besviken på folk som inte kan vara ärliga med det skick som hojen är i. Hade inte kört 100 mil för en medelmåtta hoj, det finns det fullt av här i Stockholm, men säljaren försäkrade att hojen var i ett sånt superskick att det skulle vara värt de 100 milen. Hojen är annonserad här på sporthoj under -ZX9R motivlackad!!! passa er ni som är intreserade den är INTE i det skick som säljaren vill utge!!!
Eller så är de som sagt va bara "köparen" som inte kollat sitt.
(känner ingen av köpare eller säljare)
Men annonsen verkar ju rakt fram och ärlig. "köparen" verkar ju mest bara besviken, vems fel är de? De verkar ju mest bara som att köparen byggt upp en massa förväntningar.
en -98 är trotts allt en -98 men den där ser ut att vara i grymt fint skick!![]()
Känner varken säljare eller köparen,och har läst annonsen.Reflekterar över ett par saker bara.Om jag upptäckte att det var slut bromsbelägg o framdäck skulle jag pruta motsvarande i pris då det trots allt går under slitdelar.Att motorn lät illa e ju värre,men jag undrar om du varmkörde den ordentligt.För det står ju i annonsen att den har smidda kolvar,o dom låter alltid mer p,g,a större spel kalla.Kan uppfattas som ett svagt lagerknack faktiskt.Eller var det så att hela skiten lät rent fallfärdigt?Vill inte försvara nån eller så,men försökte du pruta motsvarande det du tyckte var bristfälligt?Olja på motorn behöver ju inte betyda att den är slut,kan ju komma från vevhusventilationen vid slangning m,m.Min ktm spyr ur sig en hel del när man slangar mycket,men den e toppenfräsch i rovan iaf.Hoppas du hittar nån hoj du gillar bättre iaf,så att du kommer ut o får köra i vår. mvh//jacke
Ja det är sant,hade ju lika väl kunnat sagt att lite slitdelar för ett par lax behövde bytas.Personligen hade jag bytt dom innan annonsering.Det jag ville veta var bara om det var en "rishög" rakt igenom eller om det bara var dessa slitdelar som fick honom att åka hem tomhänt.Hojen ser ju onekligen halvball ut på bilderna iaf,gravediggerlack o hela stockholmskittet typDet är sant som du säger, men hade jag stött på en sån säljare hade jag inte heller velat köpa skiten till något pris. När man upptäcker att någon ljugit en rakt i ansiktet o idiotförklarat en på det sättet (Genom att säljaren ljög om sådant som bara en idiot skulle undvika att upptäcka) tappar man ju all lust till fortsatta diskussioner om köp.
Egentligen har jag inte ett piss med saken att göra, känner knappt mig själv, än mindre någon av parterna i det här fallet. Men när jag ser att en till oskyldig hojbroder råkat ut för sådant här blir jag förbannad.![]()
jag tycker det ar ratt at dig. Aker man sa langt utan att kolla upp allting fortjanar man det.
Jag tycker det är rätt åt dig. Åker man så långt utan att kolla upp allting förtjänar man det.
Innan ni åker 110 mil så kanske det är värt att någon på orten kollar upp
objektet. Jag menar då allmänt skick, är intrycket dåligt så kan det vara bra att som köpare känna till det innan man åker.
Besvikelsen blir mindre då.
Det är sant som du säger, men hade jag stött på en sån säljare hade jag inte heller velat köpa skiten till något pris. När man upptäcker att någon ljugit en rakt i ansiktet o idiotförklarat en på det sättet (Genom att säljaren ljög om sådant som bara en idiot skulle undvika att upptäcka) tappar man ju all lust till fortsatta diskussioner om köp.
Egentligen har jag inte ett piss med saken att göra, känner knappt mig själv, än mindre någon av parterna i det här fallet. Men när jag ser att en till oskyldig hojbroder råkat ut för sådant här blir jag förbannad.![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten