han frågade hur drivpaketet var , då sa jag att det var bra , inte nytt ,inte slut , kör man från stockholm så frågar man väl det man vill ha reda på.
Där har du rätt. Det kår att klara ett drivpaket med bra underhåll och genom att göra bra. Det är faktiskt ett tecken på att den är omskött. Man smörjer ju inte bara drivpaketet som ett cp och skiter i resten.
Min gamla R1-01 körde Jag 2900 mil på innan den blev skrot. Köpte den ny och behövde aldrig bta drivpaketet, det var hur fint som helst.
Jag kan inte jämnföra det här "ärendet" med min/våran 100 milaresa, då den här hojen som du säger är 9 år. Man får som köpare ha lite fantasi också och ta det för vad det är.
Vårat objekt var förra våren en -04 som hade rullat 600 mil

, då kan man behegära ett visst skick och inte en rattbike.
Nu när jag läst tråden så blev jag lite trött.Tycker det är fel o hänga ut säljarn på sporthoj även om man tyckte cykeln va skrot.Jag har oxå vart förbannad många gånger när jag kollat på skit...Men det verkar va sånt man får ta i den här branschen.Jag har förståelse för att köparen är arg men tycker inte om den här uthängningen
Det är väl från fall till fall. Jag hängde ut skiten som försökte blåsa oss och fick honom bannad. Det gjorde Jag föra att hämnas så klart men också för att andra skulle slippa göra samma resa. Det var dock en helt annan grej än denna.
hojen var:
enligt säljaren:
-04, 600 mil, nyskick efter liten omkullkörning.
I verkligheten: Antagligen -03 men lite olika kåpor (en helt paj på sidan), kunde ha gått hur långt som helst (bankörd), olika kåpor i olika skick, slut bandäck, tydliga tecken på lowsider på bana, omvänt växelläge, skrapade motorkåpor, skrapad swing. + alla småsaker som inget kåpglar eller styrändar, mm.
Det var ren lögnt från hans sida och då hängde Jag ut skiten.