Hej
Jag ser mig själv som tidvis smart då men inför Midsommar-helgen spolade jag av MCn med högtryck innan jag ställde den för 3 dagars vila, och även om jag undviker att spola hårt på ställen jag vet är ömtåliga så fick det konsekvenser.
Efter en mindre runda på morgonen igår såg jag att kedjan var ospänd som attan, och när jag sen spänt den gör den väldigt obehagliga ljud.
Något knirrar för varje varv som kedjan går, eller mer, verkar det som. Jag säger eller mer för att när jag rullar mcn avstängd så knirrar det till precis som att kedjan rostat alt fått o-ringarna förstörda på ett par (2) länk-grupper.
Jag dränkte kedjan i kedje-olja över natten, men det hjälpte föga och idag ska den (som tur var?) in på 1200 mil-service, men vad tror ni, kan man rädda kedjan, hur då isåfall? Eller är det dags att byta nu? Har gått 1400 mil..
Ska givetvis fråga verkstan men de byter nog väldigt gärna för det tjänar de en slant på,,
MVH
Jag ser mig själv som tidvis smart då men inför Midsommar-helgen spolade jag av MCn med högtryck innan jag ställde den för 3 dagars vila, och även om jag undviker att spola hårt på ställen jag vet är ömtåliga så fick det konsekvenser.
Efter en mindre runda på morgonen igår såg jag att kedjan var ospänd som attan, och när jag sen spänt den gör den väldigt obehagliga ljud.
Något knirrar för varje varv som kedjan går, eller mer, verkar det som. Jag säger eller mer för att när jag rullar mcn avstängd så knirrar det till precis som att kedjan rostat alt fått o-ringarna förstörda på ett par (2) länk-grupper.
Jag dränkte kedjan i kedje-olja över natten, men det hjälpte föga och idag ska den (som tur var?) in på 1200 mil-service, men vad tror ni, kan man rädda kedjan, hur då isåfall? Eller är det dags att byta nu? Har gått 1400 mil..
Ska givetvis fråga verkstan men de byter nog väldigt gärna för det tjänar de en slant på,,
MVH