P-böter på lastkaj

Om jag tolkat dig rätt så stog du på en lastkaj och inte en lastzon. En lastkaj ägs eller hyrs av en fastighetsägare och omfattas inte av parkeringsregler då den inte klassas som väg.

Även om parkeringsvakterna har mandat att bötfälla på lastkajen är dom endast berättigade till att bötfälla parkeringsfel. Som jag uppfattat har du gjort dig antingen skyldig till olovligt brukande av annans egendom eller trafikhinder. I båda fall borde då detta vara ett polisärende.

Och om jag tolkat din text helt fel kan du bara ignorera allt jag sa. :tungan

+1 på den. Inte ovanligt att dom får lappa på gatumark, men inte på tomtmark. Tomtmarken sträcker sig en halvmeter (har jag för mej, eller om det är en meter) ut från fasadväggen i vanliga fall. Va min chef som berättade det, Securitas har fått många p-böter avskrivna för att vi parkerat bilarna så nära husväggarna att dom inte stått på gatumark när vi är på larmryck... Så kolla upp det.

Stod han på lastkaj så är det tom att räkna räkna på fastigheten.. Då är det BARA på fastighesägarens uppdrag nån kan lappa.. Annars är det som att få böter för att ställa sig på nåns uppfart!

Betala in 10 kronor med angivet ocr nummer eller vad de än har. deblir då tvugna att skicka en ny "faktura" (/pbot med resterande belopp) Betala återigen in 10 kr på den nya.. så kan du hålla på utan att riskera inkasso men samtidigt jävlas med dem för att skapa så mycket arbete som möjligt :) :krama

Det är helt omöjligt. Summan som ska betalas är kopplad till OCR numret, du kan inte betala fel belopp. Dessutom är din skyldighet att hela beloppet blir betalat inte deras.

Gör istället såhär:
Leta som fan på deras hemsida osv. har du tur hittar du ett bankgiro som du inte behöver ett OCR-nummer för att betala på. Sedan betalar du anger OCR-numret i meddelandefältet samt alla andra uppgifter. Se till att betala in 8 kr för mycket exempelvis. Datasystemet kommer inte matcha siffran, har du tur missar dom din inbetalning. Låt dom sedan dra beloppet inför inkasso/kronofogden, så långt du vågar. I sista sekund så bestrider du kravet med motiveringen att du har redan betalat. Ange bara till vilket konto, sedan är det upp till dom att leta betalningen, alternativt att du skickar in till kronofogden. Dom har ju inte rätt att kräva inkassokostnader för en faktura/bot som du betalat i tid.

Anledningen till att du ska betala för mycket är två, dels tar det tid för dom att hitta betalningen. Det är det ena det andra är roligare än så.

Efter ett halvår/år så skriver du brev till dom och kräver tillbaka dina 8kr med motiveringen att det blev fel. Då är dom skyldiga att betala tillbaka. Sedan kan du sitta i en evighet och skicka krav. Du kan naturligtvis även lämna in krav jämte ränta och betalningspåminnelse. Tror det är fastställt till 140 kr.
Dom är nämligen skyldiga att betala tillbaka, att du betalade av misstag har inget med saken att göra. Du har nämligen svart på vitt att dom är skyldiga dig 8kr.

Om ni undrar... Jo jag har provat, det är skitkul. Dom betalade tillslut

Varför? Med all tid dom måste lägga ned på att reda ut denna härva du skapat av misstag så kommer dom i slutändan att ha förlorat många arbetstimmar....

Nä kämpa på lite nu - jag har lyckats överklaga fast det var jag som åkte dit personligen:D

Och fått visa upp mig för dom som plockade mig...

Jag sket i o betala räkningen o sedan när påminnelsen kom så ringde jag o svor.

Sen insåg jag att nu är det läge och roa sig.

Jag förlust anmälde passet. (Kostnad nån hundring)

Jag knalla iväg till bolaget och köpte några bärs. (kostnad 50 spänn)

Ringde igen och svor men den här gången sa jag typ att jag hade alibi för jag vatt hon min pojkvän och tappat id kortet o.s.v. :rofl

Nepp jag e inte lagd så men vid en psykologisk operation måste man använda dessa medel för att väcka uppmärksamhet - extra kul blir det med några bärs.

Jag ringde några gånger och klädde mig sen ut till en soparbetare med gaybrillor(läsglasögon) och åkte dit.

Typ en gaysnubbe som kör sopbil - det ger mig ett visst skydd då jag kommer att bli förlöjligad och dom vill bli av mig så fort som möjligt för att diskutera.

"Det var som fan - sicken jävla mongolid - trodde inte såna fanns b.la b.la - de här tar vi på fikarasten"

Bärsena gjorde att jag kunde hålla mig för flabb och det behövdes.

Bruden som jag snackat med har nu förvarnat alla som jag skulle konfronterats (dom som plockade mig på tåget vid sthlm central) utan biljett:D

"En sur gaykille är på väg och är skitförbannad för att han åkt fast för en bot"

Jag pyser dit och visar upp mig och snackar me bruden o ser sur ut och hör bakom ett spegelglas hur väktarna försöker se lögntecken.
Det var inte meningen att jag skulle få veta att det var en konfrontation bakom spegelglas :hihi

Tydligen kom dom fram till att jag inte hade några likheter med den dom tagit med mitt pass :tummenupp

Du kan slippa skiten, få lite nöje med konspirationer med vissa utgifter.

Jag fick ju beställa nytt pass, köpa en påse öl - men sen hade jag typ en femhundring kvar att festa upp på kvällen - gratis...

Om jag tolkat dig rätt så stog du på en lastkaj och inte en lastzon. En lastkaj ägs eller hyrs av en fastighetsägare och omfattas inte av parkeringsregler då den inte klassas som väg.

Även om parkeringsvakterna har mandat att bötfälla på lastkajen är dom endast berättigade till att bötfälla parkeringsfel. Som jag uppfattat har du gjort dig antingen skyldig till olovligt brukande av annans egendom eller trafikhinder. I båda fall borde då detta vara ett polisärende.

Och om jag tolkat din text helt fel kan du bara ignorera allt jag sa. :tungan

Problemet är att det fanns en skylt på väggen mitt emot som säger att det är förbjudet att parkera på hela lastkajen, ska kolla upp det där vad det står ordagrant, kanske kan man trycka på att man inte kan se skylten från där jag ställde hojen.

Nu skriver jag mail till dom iaf:

Hej lapplisor och gubbar!

Jag har fått en parkeringsböter för jag tydligen stått på ett ställe jag inte fick. Ni har skrivit att ni har tagit foto. Jag skulle gärna vilja se dom fotona.
Mitt debiteringsnummer är: 2050100xxxxxx

Problemet är att det fanns en skylt på väggen mitt emot som säger att det är förbjudet att parkera på hela lastkajen, ska kolla upp det där vad det står ordagrant, kanske kan man trycka på att man inte kan se skylten från där jag ställde hojen.

Nu skriver jag mail till dom iaf:

Hej lapplisor och gubbar!

Jag har fått en parkeringsböter för jag tydligen stått på ett ställe jag inte fick. Ni har skrivit att ni har tagit foto. Jag skulle gärna vilja se dom fotona.
Mitt debiteringsnummer är: 2050100xxxxxx

Hade ändrat till:

Hej lapplisor och p-nissar! :fakta

Biter nog bättre.. :pangihuve

Stå på dig.. och låt oss höra hur det går.
/T

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...