P-böter på lastkaj

be dom bifoga de bilder de tagit via mail.
Oftast skriver de att foton är tagna fast det går inte att tyda något på dom.

värt ett försök

Tro mig de tar bilder. detta för att folk inte ska komma undan, men tur kan man juh alltid ha..

Det är förvisso korrekt, men det ger inte en bot på 700kr.
det är en summa du bara kan ta ut på handikapp eller lastzon samt vändzon?
Då måste det vara klarlagt att man stått inom en sådan specifik zon.

Kostar 700 att parkera invid husvägg ihop med en massa trampcyklar också. Vet jag sen igår kväll :(

/Anders

Du ska i alla fall kasta lappen. Jag för statistik på mina p-botar och två gånger av tio har det inte kommit någon påminnelse.

Du ska också mejla och be dem skicka bilderna. Om inte annat blir det en arbetskostnad för bolaget.

Du ska i alla fall kasta lappen. Jag för statistik på mina p-botar och två gånger av tio har det inte kommit någon påminnelse.

Du ska också mejla och be dem skicka bilderna. Om inte annat blir det en arbetskostnad för bolaget.

Påminnelsen kostar väl den med? Aja jag provar att skita i att betala den.
Ska mejla dom idag

Det måste ju stå rätt tid -- annars är dom körda
undrar om dom kan ta 700 på privat tomtmark
det är väl bara kommunala bolag som kan det på typ stoppförbud
och handikapp
Är det ett privat bolag då är man tyvärr körd -- dom svinen ger sig aldrig
är det ett kommunalt finns det väl en liten chans

Han kan ha åkt in i en P-förbudszon utan att tänka på det. Då får man bara stå inom markerade parkeringsplatser.

Förvisso sant, så han får ju kolla upp hur det ser ut med skyltar även längre bort och sådär.

En annan sak jag tänkte på: Om nu farsan din jobbar på polismyndigheten kanske han kan hjälpa till lite? Be om ett intyg på när hojen stod hos dem och be honom skriva det för en dag tidigare eller nåt... Kan ju funka, kanske...

Förvisso sant, så han får ju kolla upp hur det ser ut med skyltar även längre bort och sådär.

En annan sak jag tänkte på: Om nu farsan din jobbar på polismyndigheten kanske han kan hjälpa till lite? Be om ett intyg på när hojen stod hos dem och be honom skriva det för en dag tidigare eller nåt... Kan ju funka, kanske...

Blir svårt att få honom att ljuga, jag får väl helt enkelt hosta upp, sen får man lära sig att kolla skyltarna.

Blir svårt att få honom att ljuga, jag får väl helt enkelt hosta upp, sen får man lära sig att kolla skyltarna.

Jaja, tänkte bara att man ju alltid kan fråga:) I övrigt har du ju faktiskt gjort fel så då ska man väl få pynta helt enkelt. Men ju mer man kan komma undan med, desto bättre för plånboken... 700 spänn i onödan hade iallafall jag tyckt vore surt, även om jag var medveten om att jag gjort fel så hade jag försökt slippa.

Hade bolaget som lappade mandat att lappa på den platsen? Att de har det på gatan bredvid säger ingenting om det, s´å kolla det noga!

Hade bolaget som lappade mandat att lappa på den platsen? Att de har det på gatan bredvid säger ingenting om det, s´å kolla det noga!

+1 på den. Inte ovanligt att dom får lappa på gatumark, men inte på tomtmark. Tomtmarken sträcker sig en halvmeter (har jag för mej, eller om det är en meter) ut från fasadväggen i vanliga fall. Va min chef som berättade det, Securitas har fått många p-böter avskrivna för att vi parkerat bilarna så nära husväggarna att dom inte stått på gatumark när vi är på larmryck... Så kolla upp det.

Betala in 10 kronor med angivet ocr nummer eller vad de än har. deblir då tvugna att skicka en ny "faktura" (/pbot med resterande belopp) Betala återigen in 10 kr på den nya.. så kan du hålla på utan att riskera inkasso men samtidigt jävlas med dem för att skapa så mycket arbete som möjligt :) :krama

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8