Påbackad i 200 blås

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
NÄSTAN !

Kom rätt snabbt på en 70väg i skogen på en raka fullt ös
Länge fram ser jag en gul liten skitbil (polo kanske) håller på och backar på en liten skogsväg.
Det va åkrar på båda sidor av vägen så bra sikt, tur var det för han backade nämligen rakt ut i vägen.

Som tur va förutsatte jag att han inte skulle se mig och hade lagt mig i "fel" körfält, en JÄVLA tur att han inte backade ut i det också, gubbjäveln.
Missade baken med ungefär 3dec marginal (uppskattat) hade också fått ner hastigheten till kanske 160.

Som om det inte var nog med det, ett par kurvor senare körde jag på ett litet gupp (dålig väg) och fick vobbel i 120blås i utgången av kurvan... SKOJ :yoparty
Vobbla är väldigt skönt men inte vill jag dö, han slå av och få ordning på hojen.

Känns bra att leva helt klart nu :tummenupp

Tur....

Men föraren av "polo'n" kanske inte förväntade sig att du skulle komma farandes i 200 blås på 70 sträcka.

Även om bilisten ser dig så kan du inte lita på att han ser dig :)
Sad but true...
folk tänker nog inte att det kan komma en raket i 200 :)

Grymt att du klarade dig iaf!

Jävla bilist va?? Inte fatta att du faktiskt håller 200 med din sjukt väl synliga motorcykel!

Och sen det jävla vägverket sen då som sett till att det finns ett litet GUPP i vägen just där du skulle leka Rossi i kurvan. Och ändå gick det bara 120!

Ja fy fan alltså.

Grattis till hojkortet!

Det verkar som att du slagit an en riktigt tuff körstil på en gång. Det kan gå bra.

Hoppas att det är ett flame.. Annars kan man ju kostatera några saker.. Kör gärna 200+ blås på en 70 stäcka :tummenupp Men ser du en backande bils å FÖRUTSÄTT att bilen varken ser dig eller har en chans att uppskatta din fart.. Så sänk farten när du ser bilar backa, svänga mm annars kommer det smälla!

Grattis till hojkortet!

Det verkar som att du slagit an en riktigt tuff körstil på en gång. Det kan gå bra.

Har han tagit kortet? Grattis isådantfall.:tummenupp

Hoppas att det är ett flame.. Annars kan man ju kostatera några saker.. Kör gärna 200+ blås på en 70 stäcka :tummenupp Men ser du en backande bils å FÖRUTSÄTT att bilen varken ser dig eller har en chans att uppskatta din fart.. Så sänk farten när du ser bilar backa, svänga mm annars kommer det smälla!

Det gjorde han ju, till 160,,,:7peta

Det var inte bra att köra så fort just där och just då,
men samtidigt är det jävligt bra att du skriver om det och kan få kritik för det. Plus alla de eller vi andra som har gjort nåt liknande eller har tänkt att göra det, kan läsa och se att de kan gå åt helvete. Som sagt....grymt att du klarade dig, men tro inte att det var häftigt eller "party" det du gjorde ;)

Se det som ett gult kort uppifrån ;) (det var väl en gul POLO?)

Nä, bilister kan bete sig hur som helst. Passa er. Höll på att smälla på motorvägen genom Örebro idag. Kom med bilen i godan ro, svänger ut för att köra om ett par lastbilar. Då. Va faen??? Två farbröder som STANNAT med bil och släpkärra i vänsterfilen för att gå ur och binda om skräpet på kärran lite bättre.:va :va :va Hur fan tänker en del?

Han hade ju koll på dig hela tiden... varför tror du han lämnade tre dm annars? :rolleyes:
Men starkt tänkt att förutse att han kanske skulle backa längre när han redan börjat på... :tummenupp

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden