På väg!

Pålle skrev:
1.38,0 och 1.41,1 tror jag.

Nästan rätt, 1.40.2 blev det till slut. 6 tiondelar bättre än min bästa tid på em:et i oktober.

Ps ta de lugnt med wheelandet på väta Pålle :hihi

//Nicklas

Kul att det gick bra för alla tre 250 piloter!
Om jag är avundsjuk för att de har tid, möjlighet och talang för att satsa? Som fasen men det betyder ju inte att man är missunsam utan mer att man själv önskar att man hade samma möjligheter.

Nyteknik skrev:
På kvalet förra året körde han 1:44,9.

Han hade problem med hojen. Körde bara ena kvalet sen åkte han hem.. På em:et låg han i samma klunga som fredde och mårtensson innan han vurpade.

Nyteknik skrev:
Ok. Men 1.36 låter osannolikt snabbt. Som Miinin på GSX-R 1000.

Dobrich är en av få förare som slagit palle. Han har alltid varit ruskigt giftig.
Hade han dessutom kört ett träningspass lite då och då, eller haft råd att köra lite fler tävlingar, ja då hade nog dobrich med den cykel han har, varit ännu snabbare..

oFFkeFF skrev:
Nu måste du förstå en sak, innan Oscar hade skåningarna bara gsxr1100 och nr18 att heja på, och de kom ju aldrig annat än toksist. När sen Oscar vann en b-tävling blev de alla överlyckliga och har inte kunnat lägga band på sig sen dess :rolleyes:

Däremot att gnälla på dem som berömmer en bra gärning, tyder oavsett var man är i världen, att man äntingen är en dålig förlorare eller avundsjuk..
Jag har aldrig kommit sist en enda tävling :kocko

GSXR1100R skrev:
Jag har aldrig kommit sist en enda tävling :kocko

Skamkärran räknas inte in i tävlingen :tungan
Sen i rättvisans namn vinner du ju faktiskt en annan tävling, först in på ålderdomshemmet! :D

oFFkeFF skrev:
Nu måste du förstå en sak, innan Oscar hade skåningarna bara gsxr1100 och nr18 att heja på.... :rolleyes:

QUOTE]

Apapap, nu glömmer vi väl ganska många snabba skåne pågar som har förtjänat bättre... (och då menar jag inte mig) #72, #76, #88 osv..
:nicka

crallan skrev:
oFFkeFF skrev:
Nu måste du förstå en sak, innan Oscar hade skåningarna bara gsxr1100 och nr18 att heja på.... :rolleyes:

QUOTE]

Apapap, nu glömmer vi väl ganska många snabba skåne pågar som har förtjänat bättre... (och då menar jag inte mig) #72, #76, #88 osv..
:nicka

De är inte bortglömda, men annars hade man ju inte kunnat häckla di andre ;)

oFFkeFF skrev:
Skamkärran räknas inte in i tävlingen :tungan
Sen i rättvisans namn vinner du ju faktiskt en annan tävling, först in på ålderdomshemmet! :D
Grrrr :mad: nu har du satt din sista kolv...

Är det helt okänt för Nyteknik att Robert Dobrich länge låg 3:a på Anderstorps EM-tävling innan han vurpade efter rakan? I rygg på Molina och Polzer och före Watz och Mårtensson? Hans bästa tid var en hög 36. 1.36.7 eller 1.36.9 om jag inte misstar mig.

Chris Ash skrev:
Är det helt okänt för Nyteknik att Robert Dobrich länge låg 3:a på Anderstorps EM-tävling innan han vurpade efter rakan? I rygg på Molina och Polzer och före Watz och Mårtensson? Hans bästa tid var en hög 36. 1.36.7 eller 1.36.9 om jag inte misstar mig.
Ja, det var okänt för mig. Vet inte mycket mer om honom än det som går att hitta på roadracing.se - och att han varvade mig med duktig fartskillnad nedför rakan på Sviestad. Men det gjorde ju Borch också. Alla är inte kalenderbitare.

Nyteknik skrev:
Ja, det var okänt för mig. Vet inte mycket mer om honom än det som går att hitta på roadracing.se - och att han varvade mig med duktig fartskillnad nedför rakan på Sviestad. Men det gjorde ju Borch också. Alla är inte kalenderbitare.

Då borde du hajat till när du såg att han körde 1.02 på Knutstorp och 53.3 på Sviestad. Något bättre än 1.44.9 på Anderstorp....

Men om man inte är kalenderbitare så är det väl dumdristigt att ge sig in i polemik med en kalenderbitare?

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back