På väg!

Nyteknik skrev:
Att få en -05 Honda RS 250 i present och åka iväg till Spanien på träningsläger, menar du? Äh, tacka vet jag att arbeta i sitt anletes svett, slipa kåpor till 03:30 för att dagarna inte räcker till, vakna 05:45 för att värma välling och köpa månadsmärke á 600 kr för att körkortet är återkallat.
"Men jag é inte bittter ja´" :tungan

lycka till Oscar hoppas det går bra att tiderna kommer och att varken du eller hojjen går sönder :tummenupp

Nyteknik skrev:
Nej då, inte alls. Men lite trött på hyllningen av Oscar som har pågått sedan slutet av sommaren förra året. Och jag tror faktiskt att de flesta fyrtaktsförare som fick prova en tvåtaktsracer i originalutförande skulle uppleva den som lättkörd.

Hur orkar du vara så negativ??
Folk som är ödmjuka är alltid roligare att det går bra för än tjuriga gnällspikar som inte inser sina begränsningar...

Jag tycker Nyteknik är rätt rolig, SH:s svar på Max Biaggi :hihi

Det är roligare med lite gnäll och hat än om alla ska vara så jävla trevliga och heja på alla andra hela tiden.

Chris Ash skrev:
Jag tycker Nyteknik är rätt rolig, SH:s svar på Max Biaggi :hihi

Det är roligare med lite gnäll och hat än om alla ska vara så jävla trevliga och heja på alla andra hela tiden.

Det är lugnt. Ingen hejar på dig i varje fall. ;)

Utom jag, vi suckers får hålla ihop.

trille skrev:
Hur orkar du vara så negativ??
Folk som är ödmjuka är alltid roligare att det går bra för än tjuriga gnällspikar som inte inser sina begränsningar...
Jag är sådan - det kommer helt naturligt. Men jag spetsar förstås till det för att jaga upp lättretade individer som du.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Att få en -05 Honda RS 250 i present och åka iväg till Spanien på träningsläger, menar du? Äh, tacka vet jag att arbeta i sitt anletes svett, slipa kåpor till 03:30 för att dagarna inte räcker till, vakna 05:45 för att värma välling och köpa månadsmärke á 600 kr för att körkortet är återkallat.
Visst är livet toppen, snart är det vår och då kan vi sitta på bänken och gnälla om alla snorisar som är födda med guldsked i munnen.

Nyteknik skrev:
Jag är sådan - det kommer helt naturligt. Men jag spetsar förstås till det för att jaga upp lättretade individer som du.

Är inte uppjagad... frågade bara hur du orkar vara så negativ?

Efter dom trådaran som jag har läst + denna, så kan jag bara få fram det till att du har varit en bortskämd snorunge som fått all uppmärksamhet hela livet... men nu får du inte den och måste börja hugga på alla andra... men vad vet jag!!

trille skrev:
Är inte uppjagad... frågade bara hur du orkar vara så negativ?

Efter dom trådaran som jag har läst + denna, så kan jag bara få fram det till att du har varit en bortskämd snorunge som fått all uppmärksamhet hela livet... men nu får du inte den och måste börja hugga på alla andra... men vad vet jag!!

:rofl :rofl

Nyteknik skrev:

Det ligger mycket i det. I motorsport kommer man ingenstans utan pengar eller kontakter.
Innan man börjar med rr (eller annan motorsport för den delen)ska man ställa sig två frågor och svarar man inte ja på minst en ska man absolut göra något annat annars blir man bara besviken.
- Har du jävligt mycket pengar?
- eller kan du skaffa fram jävligt mycket pengar?

Jag har inte gjort det utan försökt att kompensera med nudelmat vilket inte räcker och man kan inte göra sig själv rättvisa utan man drar på sig skulder...

Ska du nu ändå köra måste du sätta en målsättning där du också tar in din ekonomi.

Oscar gör precis rätt och vad vi alla skulle vilja göra om vi hade pengarna - ha bästa grejerna, mekaniker och köra mycket - vilket ger och kommer att ge resultat

Dessutom är Oscar profs på att få folk i sin omgivning att göra allt åt honom - en mycket bra egenskap också för då kan man fokusera på det man ska och spara mycket tid

Oscar körde riktigt bra för att vara första på hojen och på banan samt att han var sjuk.

PS men återkallat körkort tyder ju på att du kan köra fort...

Nordgren skrev:
Det ligger mycket i det. I motorsport kommer man ingenstans utan pengar eller kontakter.
Innan man börjar med rr (eller annan motorsport för den delen)ska man ställa sig två frågor och svarar man inte ja på minst en ska man absolut göra något annat annars blir man bara besviken.

Jag har inte gjort det utan försökt att kompensera med nudelmat vilket inte räcker och man kan inte göra sig själv rättvisa utan man drar på sig skulder...

Ska du nu ändå köra måste du sätta en målsättning där du också tar in din ekonomi.

Oscar gör precis rätt och vad vi alla skulle vilja göra om vi hade pengarna - ha bästa grejerna, mekaniker och köra mycket - vilket ger och kommer att ge resultat

Dessutom är Oscar profs på att få folk i sin omgivning att göra allt åt honom - en mycket bra egenskap också för då kan man fokusera på det man ska och spara mycket tid

Oscar körde riktigt bra för att vara första på hojen och på banan samt att han var sjuk.

:fakta

trille skrev:
Intressant. PM:a mig ditt nummer för privat konsultation.

Circuit de Catalunya - 2005-03-19

Just nu sitter vi bilen i Franrike på väg hem. I förmiddags var vi på Circuit de Catalunya i Barcelona för att spana in lite MotoGP-tester. Det var lika fascinerande som alltid...
Sista dagen på Cartagena gick helt utan problem och veckans uppsatta mål uppnåddes! Hojen har fungerat perfekt och vi har båda lärt oss en massa nyttiga saker. Därefter firade Oscar med att låna en CBR1000RR för att slöåka lite och avslutade med att åka på bakhjulet framför jublande tyskar med videokameror, om och om igen.

Bilder och en rapport från Oscar kommer på måndag

Nordgren skrev:

Som tur är kan man ägna sig åt roadracing utan att försöka komma någonvart. Att vara det som Teddy kallar för Hobbyåkare. Det behöver inte kosta mer än att spela hockey eller golf. För de allra flesta innebär motsatsen (att verkligen försöka komma någonvart) ändå bara frustration och avsked från skrämmande mycket pengar. Men har man gott om det kvittar det förstås. Återstår frustrationen om man "misslyckas"...

Nyteknik skrev:
Som tur är kan man ägna sig åt roadracing utan att försöka komma någonvart. Att vara det som Teddy kallar för Hobbyåkare. Det behöver inte kosta mer än att spela hockey eller golf. För de allra flesta innebär motsatsen (att verkligen försöka komma någonvart) ändå bara frustration och avsked från skrämmande mycket pengar. Men har man gott om det kvittar det förstås. Återstår frustrationen om man "misslyckas"...

Även hobbyåkare försöker komma någonvart. Eller finns det förare som på fullaste allvar inte försöker förbättra sig?
Att inte sikta på VM eller att bli svensk mästare behöver ju inte innebära att man inte har några mål.
Måste man bli frustrerad om man inte uppnår sina mål?
Ja, roadracing kostar massor med pengar, men det är ju ett eget val om man vill blåsa dem eller inte.

oFFkeFF skrev:
Även hobbyåkare försöker komma någonvart. Eller finns det förare som på fullaste allvar inte försöker förbättra sig?
Att inte sikta på VM eller att bli svensk mästare behöver ju inte innebära att man inte har några mål.
Ja, roadracing kostar massor med pengar, men det är ju ett eget val om man vill blåsa dem eller inte.
Jag är liksom Teddy en Hobbyåkare[tm], jag siktar inte på uppklassning eller att bli en vinnare, däremot siktar jag på att förbättra mina varvtider och det har jag faktiskt gjort, sakta men säkert så kryper varvtiderna neråt, dock är jag inte villig att satsa över mina egna gränser numera.

När jag började tävla för två år sedan så orkade jag knappt köra i 20 minuter på raken och det gick inte speciellt fort heller, nuförtiden orkar jag med ett betydligt högre tempo i 40-55 minuter beroende på bana.

Det gäller att träna mycket och hitta flytet, det är därför som jag gillar ERF.

oFFkeFF skrev:
Samtalsämnet var de stora resurser som höga målsättningar i roadracing fordrar. Att förbättra sina resultat är inte att betrakta som en "hög målsättning" utan en naturlig strävan som alla hobbyidrottare har gemensam; golfare, tennisspelare och roadracingförare. Men den som föresätter sig att konkurrera med andra som verkligen försöker "komma någonvart" har som Nordgren skriver anledning att fråga sig själv om man har de nödvändiga resurserna. Har man inte det är det troligt att man kommer bli frustrerad när resultaten uteblir. Men som jag skriver kan man tack och lov vara Hobbyåkare och tävla mot sina gelikar och egna varvtider.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back