Nyteknik
Bannad
Jag svarade på det som Nordgren skrev: att man knappast bör ägna sig åt racing om man inte kan skaka fram jättemycket pengar.trille skrev:Varför denna avund mot Oscar då om du tycker så??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag svarade på det som Nordgren skrev: att man knappast bör ägna sig åt racing om man inte kan skaka fram jättemycket pengar.trille skrev:Varför denna avund mot Oscar då om du tycker så??
Ur ett svenskt perspektiv är det som du vet synnerligen förbjudet att vara avundsjuk. Man ska vara glad åt andras välgång. Och visst finns det mycket gott i att vara positiv, uppmuntrande och generös. Men man behöver inte vara överdrivet förstående för att inse att den som lever ett genomsnittligt liv som småbarnsförälder med förvärsarbete, vällinglagning 05:45, eftersatt sömn och tid för egna intressen har ett annat perspektiv än den som har givits möjlighet att investera mycket tid och stora resurser i att köra motorcykel.trille skrev:Varför denna avund mot Oscar då om du tycker så??
Och det skulle vara ett skäl att vara avundsjuk? Har samma situation som du med små barn osv, men jag gläds oerhört åt oscar framgångar och hans satsning. Avund är ingen positiv egenskap oavsett om man har ett annat perspektiv.Nyteknik skrev:Ur ett svenskt perspektiv är det som du vet synnerligen förbjudet att vara avundsjuk. Man ska vara glad åt andras välgång. Hurra när det går bra för grannen och dunka kollegor som blir befordrade i ryggen. Vad kul! Grattis! Lycka till! Och visst finns det mycket gott i att vara positiv, uppmuntrande och generös. Men man behöver inte vara överdrivet förstående för att inse att den som lever ett genomsnittligt liv som småbarnsförälder med förvärsarbete, vällinglagning 05:45, eftersatt sömn och tid för egna intressen har ett annat perspektiv än den som har givits möjlighet att investera mycket tid och stora resurser i att köra motorcykel.
Var och en blir salig på sin egen tro. Du hejar på Oscar och ingen hindrar dig från att finna glädje i det. Jag försöker skildra ett annat perspektiv. Att det skulle likställas med avund ar jag lite svårt att förstå.Nr:18 skrev:Och det skulle vara ett skäl att vara avundsjuk? Har samma situation som du med små barn osv, men jag gläds oerhört åt oscar framgångar och hans satsning. Avund är ingen positiv egenskap oavsett om man har ett annat perspektiv.
Nyteknik skrev:Var och en blir salig på sin egen tro. Du hejar på Oscar och ingen hindrar dig från att finna glädje i det. Jag försöker skildra ett annat perspektiv. Att det skulle likställas med avund ar jag lite svårt att förstå.
Herregud, det är helt ok att heja på Oscar. Jag förstår mycket väl att han personiferar många B-förares dröm om att var ung, snygg, populär och framgångsrik. Men när hyllningarna får dogmatiska undertoner fingrar jag efter handbromsen.oFFkeFF skrev:Nu måste du förstå en sak, innan Oscar hade skåningarna bara gsxr1100 och nr18 att heja på, och de kom ju aldrig annat än toksist. När sen Oscar vann en b-tävling blev de alla överlyckliga och har inte kunnat lägga band på sig sen dess![]()
Däremot att gnälla på dem som berömmer en bra gärning, tyder oavsett var man är i världen, att man äntingen är en dålig förlorare eller avundsjuk..
flummer 18? skåning? näää han bor la i norrland!? (allt ovan hallandsåsen)oFFkeFF skrev:Nu måste du förstå en sak, innan Oscar hade skåningarna bara gsxr1100 och nr18 att heja på, och de kom ju aldrig annat än toksist. När sen Oscar vann en b-tävling blev de alla överlyckliga och har inte kunnat lägga band på sig sen dess![]()

Osså Augustsson så klartkajlyl skrev:flummer 18? skåning? näää han bor la i norrland!? (allt ovan hallandsåsen)
Vi har faktiskt El brinko och fröken ullis att hejja på också! och mig själv så klart![]()

kajlyl skrev:flummer 18? skåning? näää han bor la i norrland!? (allt ovan hallandsåsen)
Vi har faktiskt El brinko och fröken ullis att hejja på också! och mig själv så klart![]()
Pålle skrev:Hemma! Oscar åkte 42,7 till sist. Hade han legat bakom Cajback när han körde sina 41'or hade Oscar säkerligen kört lika fort, trots helt orginal motor. Det han inte har är vanan att själv hitta de senare bromspunkterna och högre kurvhastigheten... Men det kommer. Nu gäller det bara att få honom att träna tillräckligt mycket för att hålla ett race, så ska vi nog bli nöjda och glada. Hojen kördes rätt safe hela veckan, synd att inte detonationssensorn till Loggern kommit bara. Dessutom körde vi lite för högt drevat, trots detta hade han "bara" 7km/h lägre topspeed än Cajbacks kittade Yamaha.
Vill även rikta ett stort tack till både Mårtensson och Cajback med team för all hjälp, skitsnack och draghjälp på banan.
/Joakim
Chris Ash skrev:Vad hade Mårtensson och Cajback som bäst?
Pålle skrev:1.38,0 och 1.41,1 tror jag.
Nyteknik skrev:Inga andra som ska köra om SM-titeln där? Harms, Dobrich, Corneliusson, Sjöström? Att döma av Mårtenssons spanska tider verkar han bli snudd på ohotad i SM.
Nyteknik skrev:Inga andra som ska köra om SM-titeln där? Harms, Dobrich, Corneliusson, Sjöström? Att döma av Mårtenssons spanska tider verkar han bli snudd på ohotad i SM.
På kvalet förra året körde han 1:44,9.Chris Ash skrev:Det är nog några till som kan slåss med honom. Dobrich körde 1.36 på Anderstorp.....
Nyteknik skrev:På kvalet förra året körde han 1:44,9.
Att Chris misstar sig.oFFkeFF skrev:Vad säger det dig?
oFFkeFF skrev:Vad säger det dig?
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026