På väg!

Igår hade det regnat på dem hela dagen.
Jag vet att Robban körde minst ett pass men att Oscar hoppade.

Hoppas vädret är bättre idag!

Håller tummarna för Oskar, men hur hittar man info om hur det går för övriga svenskar? Jovist, jag skulle ju kunna ringa själv, men då tror de att jag tvivlar på min investering :)

Edit. Ringer och kollar.

Äntligen en uppdatering från Pålle och Oscar, de verkar ha det bra där nere. Oscars satsning är en av de mest intressanta överhuvudtaget i år. En egentligen ganska orutinerad förare med talang, regerade R1000-mästare, ny klass, ny hoj i dubbel bemärkelse och en engagerad mekaniker i tältet. En seriös satsning helt enkelt. Det ska bli riktigt intressant att se vad duon Oscar och Pålle kan åstakomma i år givet deras förutsättningar. Oscars mål, en topp-femplacering, kanske inte är helt orimlig, i alla fall på något race, kanske inte i seriesammanhang men för ett race som sagt och det skulle inte vara illa pinkat med tanke på konkurrensen som bjuds. Även om 250R är en kombinerad A och B-klass där bottenskrapet är glada B-amatörer är merparten riktigt vassa A-förare.

Teddy skrev:
Äntligen en uppdatering från Pålle och Oscar, de verkar ha det bra där nere. Oscars satsning är en av de mest intressanta överhuvudtaget i år. En egentligen ganska orutinerad förare med talang, regerade R1000-mästare, ny klass, ny hoj i dubbel bemärkelse och en engagerad mekaniker i tältet. En seriös satsning helt enkelt. Det ska bli riktigt intressant att se vad duon Oscar och Pålle kan åstakomma i år givet deras förutsättningar. Oscars mål, en topp-femplacering, kanske inte är helt orimlig, i alla fall på något race, kanske inte i seriesammanhang men för ett race som sagt och det skulle inte vara illa pinkat med tanke på konkurrensen som bjuds. Även om 250R är en kombinerad A och B-klass där bottenskrapet är glada B-amatörer är merparten riktigt vassa A-förare.
Förnuftig kille, den där Teddy! :tummenupp

Ska bli riktigt spännande att följa dom i sommar!

Dag 4 - 2005-03-17

Nu har det blivit lite bättre snurr på grejerna, och även på mig! Tiderna börjar krypa neråt, och när jag får draghjälp av de två andra 250-förarna så går det ytterligare lite fortare. När man ligger och kör själv så blir det bara att man kör samma spår, bromsar vid samma punkter osv varv efter varv. Vi har dock ett stort problem, och det är att hojen tuggar upp ett bakdäck på 15 varv, och det blir inte bättre vad vi än försöker oss på. Vi hade med oss en WP bakdämpare, men det visade sig att den inte passade så än så länge är hojen helt original.
Vi har dock jäkligt kul, och idag så hade nog Pålle extra kul då han själv körde några varv runt banan. Han var absolut inte långsam trots att han aldrig suttit på en racer eller kört en raceväxlad hoj.
Imorgon hoppas vi på bra väder, bra bestyckning, bra fjädringsinställningar och få feta tyskar på banan, sen ska nog 1.42 inte vara utom räckhåll. Kankse tom 1.41 om man lämnar hjärnan i tältet...

Skrivet av oscar 21:15
Uppdaterad: 2005-03-17 21:17

Låter kanonbra Oscar & Pålle :tummenupp

Mårtensson 38,0
Cajback 40,2
Oscar 43 någonting

Mårtensson närmar sig watz tider "37, någonting" detta ser verkligen bra ut för hans em säsong :tummenupp

Cajback kör snabbare nu än vad han gjorde EMet :tummenupp

Oscar kör grymt fort efter hans förutsättningar mätt :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Dag 4 - 2005-03-17

Nu har det blivit lite bättre snurr på grejerna, och även på mig! Tiderna börjar krypa neråt, och när jag får draghjälp av de två andra 250-förarna så går det ytterligare lite fortare. När man ligger och kör själv så blir det bara att man kör samma spår, bromsar vid samma punkter osv varv efter varv. Vi har dock ett stort problem, och det är att hojen tuggar upp ett bakdäck på 15 varv, och det blir inte bättre vad vi än försöker oss på. Vi hade med oss en WP bakdämpare, men det visade sig att den inte passade så än så länge är hojen helt original.
Vi har dock jäkligt kul, och idag så hade nog Pålle extra kul då han själv körde några varv runt banan. Han var absolut inte långsam trots att han aldrig suttit på en racer eller kört en raceväxlad hoj.
Imorgon hoppas vi på bra väder, bra bestyckning, bra fjädringsinställningar och få feta tyskar på banan, sen ska nog 1.42 inte vara utom räckhåll. Kankse tom 1.41 om man lämnar hjärnan i tältet...

Skrivet av oscar 21:15
Uppdaterad: 2005-03-17 21:17

Låter kanonbra Oscar & Pålle :tummenupp
Yeaeeh go Oscar :yoparty
Ingen som vet hur det gått för Robban??

moto-gg skrev:
Typ att han har kört 2t endast en gång innan "b-rejset sviestad"

Det stavas -talang- tror jag. Helt rätt att han satsar hårt.
Lycka till Oscar, fixa inställningarna på hojen så kapar du en sekund till!

Nyteknik skrev:
Så hemskt speciellt som en del gör gällande är det inte att köra en tvåtaktsracer. Speciellt inte en Honda vars motor drar som en lite fyrtaktare.
Oj va sur man kan va :rofl

Oscar är en sopa. Han lyckades ju inte ens spöa Chrille (tm) under tiden den gamle spjuvern var aktiv.

Björn säger NEJ!

GSXR1100R skrev:
Oj va sur man kan va :rofl
Nej då, inte alls. Men lite trött på hyllningen av Oscar som har pågått sedan slutet av sommaren förra året. Och jag tror faktiskt att de flesta fyrtaktsförare som fick prova en tvåtaktsracer i originalutförande skulle uppleva den som lättkörd.

Nyteknik skrev:
Nej då, inte alls. Men lite trött på hyllningen av Oscar som har pågått sedan slutet av sommaren förra året. Och jag tror faktiskt att de flesta fyrtaktsförare som fick prova en tvåtaktsracer i originalutförande skulle uppleva den som lättkörd.
Lite avis är du, erkänn nu :pannkyss

Nyteknik skrev:
Men lite trött på hyllningen av Oscar som har pågått sedan slutet av sommaren förra året.
Vinn du din klass så skall vi hylla dig också. Fram till dess hejjar vi på Oscar. Hoppas du inte tar illa vid dig för det.

Nyteknik skrev:
Om nån kör bra och det överraskar så får man ju hylla personen tycker jag. Om du kör enormt bra tider helt plötsligt och vinner ett race så lär du oxå hyllas. Vill du bli hyllad 2005 så vet du vad du ska göra. Går till alla, även mig :hihi

Kul Oscar !
Hoppas ni får ordning på bakfjädringen...och att du lyckas knäppa en 41:a,
bra för självförtroendet...lycka till !

GSXR1100R skrev:
Lite avis är du, erkänn nu :pannkyss
Att få en -05 Honda RS 250 i present och åka iväg till Spanien på träningsläger, menar du? Äh, tacka vet jag att arbeta i sitt anletes svett, slipa kåpor till 03:30 för att dagarna inte räcker till, vakna 05:45 för att värma välling och köpa månadsmärke á 600 kr för att körkortet är återkallat.

Nyteknik skrev:

Kör lika bra som Oscar samt var lika ödmjuk och trevlig så kanske folk hejar på dig med.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back