Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Behövs de FM folk där?Skippa Tjad. Åk till Salem istället.
Jag har inte sett din avatar bild här förut men däremot på jobbet, enl säkra källor är det en bild på dig efter en lillejul![]()
jag hörde på radion igår att det var nån svensk som hade blivit dödad i en militärövning, men det kanske var nån grupp som skulle åka till irak? kommer inte ihåg...
Har försvaret resurser och rutiner att ta hand om efterverkningarna?
Var det inte en massa strul med utrustningen? Fordon, splitterskydd, komutrustning mm?
Snödräkt M32 skulle vara lika diskret...![]()
Behöver man alltid smälta in i omgivningen då?Jag vet IAF att gossarna som åkte till Afghanistan åkte med fordon som saknade splitterskydd och gröna kamouflagekläder till ett ökenområde...
Snödräkt M32 skulle vara lika diskret...![]()
kanske bra utmärkning, "skjut inte på dom där vita, det är svenskar"
Beror ju på om man vill gömma sig för omgivningen eller inteBehöver man alltid smälta in i omgivningen då?
Behöver man alltid smälta in i omgivningen då?
Om Fi fortfarande kan se dig när du ligger i skydd så kanske det är bättre att välja ett annat då skyddet uppenbarligen inte täcker din kroppshydda som det börJag antar att man har skyddsväst för att man riskerar att bli skjuten på, då kan det ju vara bra om man inte står ut som en hundskit på en gräddtårta när man slänger sig i skydd...
Om Fi fortfarande kan se dig när du ligger i skydd så kanske det är bättre att välja ett annat då skyddet uppenbarligen inte täcker din kroppshydda som det börDå spelar färgen på kläderna en mindre roll vill jag påstå...
Om Fi fortfarande kan se dig när du ligger i skydd så kanske det är bättre att välja ett annat då skyddet uppenbarligen inte täcker din kroppshydda som det börDå spelar färgen på kläderna en mindre roll vill jag påstå...
Ni har så rätt båda två, det jag vill få fram är att ibland genomför man verksamhet där ett utav målen med det hela är just att synas. Inte strid, och inte spaning eller något sådant utan man visar sin närvaro och genom det stabiliserar miljön omkring sig. Som man skulle kunna tänka sig att man gör under vissa skeden i internationella insatser. Då kanske det inte är prio på att man smälter in till 100% i omgivningen, att kläderna råkar ha fel färg.
Vilka pratar du om?Och när man inte längre stabiliserar miljön omkring sig, utan ligger bakom en liten sten i en stor sandlåda och blir beskjuten skulle det passa bra att se ut som lite sand och inte öknens enda buske...
Det erkände ju till och med försvarsmakten, men dom hade inga pengar till sandfärgade skyddsvästar, eller splitterskyddade fordon...
Soldaterna råddes att köpa egna skyddsglasögon för några sådana fick dom inte heller...
Inte ens den mest efterblivne yrkesmilitären kan med gott samvete säga att våra soldater var rätt rustade efter förhållanden...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |