På väg till Tchad

Så Norrtälje bär likheter med Tchad? Trodde vi var lite mer civiliserade här i Sverige?

Så Norrtälje bär likheter med Tchad? Trodde vi var lite mer civiliserade här i Sverige?

Dett som är lika är att det är mycket folk och trångt runt fordonen annars är det inte mycket som är likt.

Jo en sak till det är lika mycket drag i Norrtälje på vintern som det är i öknen i Tchad :D

Är Darfur och Tchad samma sak? är det hit ni ska?

en dokumentär ikväll, SVT2 kl.22

Djävulen kom till häst

Amerikansk dokumentär från 2007. En nära skildring av tragedin i Darfur och amerikanen Brian Steidles möte med folkmordet. Som militär observatör skickades Steidle till frontlinjen för att dokumentera striderna. Maktlös kunde han bara fotografera det han såg. Det fyllde honom med en vrede så stark att han sade upp sig. Nu är han fast besluten att visa världen vad som händer i Darfur. Prisbelönt film av Annie Sundberg och Ricki Stern.

Djävulen kom till häst

Amerikansk dokumentär från 2007. En nära skildring av tragedin i Darfur och amerikanen Brian Steidles möte med folkmordet. Som militär observatör skickades Steidle till frontlinjen för att dokumentera striderna. Maktlös kunde han bara fotografera det han såg. Det fyllde honom med en vrede så stark att han sade upp sig. Nu är han fast besluten att visa världen vad som händer i Darfur. Prisbelönt film av Annie Sundberg och Ricki Stern.
Men vad i hvete. DU ÄR ju en grabb :hihi

Darfur är en provins i Sudan där oskyldiga människor svälter, slaktas och våldtas av rebeller. Tchad är ett gränsland till Sudan dit miljontals flyktingar från Darfur flyr.

Till hjältarna: Gör inte något dumt och kom tillbaka hela.

Darfur är en provins i Sudan där oskyldiga människor svälter, slaktas och våldtas av rebeller. Tchad är ett gränsland till Sudan dit miljontals flyktingar från Darfur flyr.

Tack magistern :hihi

(det där fick man inte lära sig när jag gick i skolan, på sin höjd fick man lära sig var Afrika ligger)

Djävulen kom till häst

Såg den i går. Fan gör ett bra jobb i Tchad och lycka till:tummenupp . Sånna saker får mig att må illa!

En av Sporthoj.com:s egen nu även rikskänd :)

http://tv4.se/klipp/194865/179899.html

9,35 in i sändningen.

Örlogsflaggan i topp! :tummenupp
Stark insats :tummenupp

Dock noterade jag några felaktigheter i reportaget, som ditt baskerstuk och att det är KJ :D

:näsblod

För att vara mer seriös, så hoppas jag ni kommer iväg i tid och att ni har det bra där nere. Och kom hem hela! Lite avundsjuk är jag allt... ;)

Stark insats :tummenupp

Dock noterade jag några felaktigheter i reportaget, som ditt baskerstuk och att det är KJ :D

:näsblod

För att vara mer seriös, så hoppas jag ni kommer iväg i tid och att ni har det bra där nere. Och kom hem hela! Lite avundsjuk är jag allt... ;)

Visserligen några år sen jag muckade, men precis i början så ser jag iaf en KJ-gaffel...http://go.tv4nyheterna.se/e/left;siteId=188/http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.223551

Edit:0:20 in i klippet.
Edit2: Nu även med bild :D

Bifogat

• Gaffel.jpg
    Gaffel.jpg
    19.9 KB · Visningar: 69
Last edited:
Som sagt många olika stilar på baskrarna i reportaget, en del såg helt bedrövliga ut. Amf ska se ha koll på grejerna, vill ju inte bli tagen för nån trosslusk ;)

Schysst att vi/Amf numera enbart är kj, klumpigt sagt. Allt för att väcka uppmärksamhet och få de hela att låta värre än de är.

Vilka flashbacks man fick av Lt Kadric!:yoparty
Grym personlighet! Synd bara att de inte syns i reportaget, det måste upplevas:)

Snyggt jobbat grabbar!
Tyckte mig se den oförlikerlige Sperling oxå :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma