På TV nu. TransAsia 06

Fan, jag missade programmet! Får hoppas på repris eller att den dyker upp på swebits eller liknande.

Fan, jag missade programmet! Får hoppas på repris eller att den dyker upp på swebits eller liknande.

Tyvärr missade du inte så mycket. Det handlade mer om Varg-Olle griniga gubbar än om själva resan...... synd, för de hade kunnat göra något riktigt bra av det material de hade.

Kan inte du slänga ihop en egen version då? :)

Tycker det var lite intressant att titta på ändå.
Vill se mer!

Kan inte du slänga ihop en egen version då? :)

Tycker det var lite intressant att titta på ändå.
Vill se mer!

Ja, det är ju faktiskt en idé. Ska se om jag kan få loss materialet från produktionsbolaget. Misstänker att 4:an äger det och att det kan bli problem, men det är ju värt ett försök!

Ja, det är ju faktiskt en idé. Ska se om jag kan få loss materialet från produktionsbolaget. Misstänker att 4:an äger det och att det kan bli problem, men det är ju värt ett försök!

Jo, det vill de nog helst behålla för sig själva... Men du är ju ändå en av "stjärnorna" :)
Hoppas!

Tja, Olle var lika divig som vanligt, Ove lika gnällig som vanligt men Posa verkade van att klara sig själv :)
Det verkar bero på vilken gren man varit världsmästare i hur ego man blir :gnissla

tackar för din savr Starstriker!
Håller på och läser på www.transasia.se för fullt. Hittar mkt nyttig info där.

En sak som jag inte har hittat än är hur får man hojarna och utrusningen till utgångspunkten.
Man vill kanske inte skicka iväg allt man har för att sedan se en tom kontainer när man väl kommer dit själv.
Så hur beter man sig?

Som bla mimmi skriver så skulle det vara kul att se mera från resan, gärna från den gruppen som du åkte i.

Hej hopp!

Kändes lite felproducerat.
Visst kan man tycka att Ove var väl gnällig, men jag tycker man skall beakta två små detaljer:
Framgångsrika tävlingsmänniskor är ofta vana att gå sin egen väg.
Alla som varit med i ett team lite längre känner nog igen personligheten.
Brukar funka på tävling, men försöker man göra något annat ihop blir det kontroverser.
Tror den inställningen/psyket behövs för att verkligen lyckas.
Åldern:
Allt blir svårare när man passerat 50.
Är inte "Varg-Olle" 78?
Tycker det var djävligt strongt gjort!
Men "gamlingarnas" bekymmer skulle passat bättre som en passus i stället för huvudhandling.

Nu missade jag programmet men när jag var på mcmässan så såg jag dessa gubbar vid Lelles monter, kan förstå att Olle är en speciell person och skulle inte klara av att ha honom med mig på en resa. Posa är som en egenvarg och klarar sig bäst själv av det man har sett honom alla dessa år. Jag ser gärna en egen historia ifrån dig då du verkade iallafall njuta av turen! :tummenupp

Äh det var en rolig dokumentär med lite hederliga svenska svordomar och lite gnäll och bråk. Inte så mycket MC-körning men den var ju bara en timme lång, men den var sevärd tycker jag.

Jag tycker artikelserien i Allt om MC var läsvärd också. Spring till bibblan och låna om ni inte redan läst den.

Härlig resa, även om programet vinklades lite fel kanske.

Men det roligaste är nog ändå att Toyota Landcruisern annonserades ut på blocket som "Tjejkörd", vilket förvisso är sant.
Inget fel i det, jag hade gärna köpt den, Landcruisern är byggd för att tåla såna där resor, men "tjejkörd" :D :D :D

Härlig resa, även om programet vinklades lite fel kanske.

Men det roligaste är nog ändå att Toyota Landcruisern annonserades ut på blocket som "Tjejkörd", vilket förvisso är sant.
Inget fel i det, jag hade gärna köpt den, Landcruisern är byggd för att tåla såna där resor, men "tjejkörd" :D :D :D

Bilen är faktiskt tjejkörd. Lillian körde den hela vägen från Korea och hem till Stockholm!

Bilen är faktiskt tjejkörd. Lillian körde den hela vägen från Korea och hem till Stockholm!

Jo, jag vet, jag pratade med henne strax innan hon skulle sälja den.

Jag har alltid gillat biltypen, och blev ju givetvis nyfiken på den när jag såg att den var "rätt" utrustad (inget bling, inget bjäfs).
Så jag fick en snabbresume av resan utav henne.

Blev också lite besviken på dokumentären. Var ju mest fokus på hur "gruppen*" fungerar, kändes lite som Robinsson... satt nästan och väntade på att någon skulle bli utröstad och få flyga hem:tungan

Var det någon som filmade för eget bruk? Vi är nog fler här som skulle vilja se lite mer av mc-åkningen och äventyret.

Blev också lite besviken på dokumentären. Var ju mest fokus på hur "gruppen*" fungerar, kändes lite som Robinsson... satt nästan och väntade på att någon skulle bli utröstad och få flyga hem:tungan

Var det någon som filmade för eget bruk? Vi är nog fler här som skulle vilja se lite mer av mc-åkningen och äventyret.

Jag har varit i kontakt med produktionsbolaget nu och jag kommer få ta del av allt material. Förhoppningsvis kan jag knäcka ur mig en (högst amatörmässig) liten film vad det lider.

Jag har varit i kontakt med produktionsbolaget nu och jag kommer få ta del av allt material. Förhoppningsvis kan jag knäcka ur mig en (högst amatörmässig) liten film vad det lider.

Vad kul! :)

Ser fram emot det här. Även om det blir "amatörmässigt gjort" så är det säkert bättre än ingenting :tummenupp

Är det bara jag som reagerade på att de följde med två okända ryssar med en Kalashnikov ut i ödemarken med sina motorcyklar?

50% av sådana fall slutar väl med att de lägger ut hojarna på Blvckeski (Ryska motsvarigheten till Blocket) i samma veva som de gräver ned kropparna?

Vad kul! :)

Ser fram emot det här. Även om det blir "amatörmässigt gjort" så är det säkert bättre än ingenting :tummenupp

Produktionsbolaget vill dessvärre inte släppa originalbanden, så jag måste dit och kopiera allt någon dag....... Det kommer en liten film. Men när det blir kan jag inte lova :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back