På ett märkligt sett blev jag påkörd bakifrån!!!

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Det var i fredags det hände, var på väg från jobbet, stannar vid rött lyse (mitt i körfältet) och väntar på grönt, jo då kommer en TAXI bil med en fart på 20-25 km/h och slår till baken på hojen lyfter upp mig och hojen välter åt höger, får hojen på knät och slår huvudet i backen. Snubben kommer ut från bilen och säger det är väl ingenting med dig? jag går upp lite chockad och kollar på hojen, hans reg nr och ringer snuten!! Mannen som är född 52:a kan inte prata svenska och försöker muta mig med pengar, polsen kommer fram till olyckan och tar förhör + att jag har vittne oxå. Ambulans kommer till platsen och jag åker till sjukhuset för att undersöka knät som tur var bara att den svulna till lite. Nästa dag så åker jag till verkstan där bärningsbilen körde hojen och kollar på hojen, djuddämmparen förstörd, undertail förstörd, kåpan förstörd på höger sida, bak däcket e böjd och en del saker. Så frågar jag hur ni skall fixa till hojen då säger killen att dem skall ta loss hela hojen och kolla på ramen om den har fått smäll och det lär väl kosta runt 24-26 timmars arbete från 700:- = 18200kr.

Och nu är hela sommaren förstörd på grund av en JÄVLA taxi chaffis. :mad:

Jag vill notera en sak till att hans försäkringsbolag e samma som min.

//Alle

allebaric skrev:
2277632 Det var i fredags det hände, var på väg från jobbet, stannar vid rött lyse (mitt i körfältet) och väntar på grönt, jo då kommer en TAXI bil med en fart på 20-25 km/h och slår till baken på hojen lyfter upp mig och hojen välter åt höger, får hojen på knät och slår huvudet i backen. Snubben kommer ut från bilen och säger det är väl ingenting med dig? jag går upp lite chockad och kollar på hojen, hans reg nr och ringer snuten!! Mannen som är född 52:a kan inte prata svenska och försöker muta mig med pengar, polsen kommer fram till olyckan och tar förhör + att jag har vittne oxå. Ambulans kommer till platsen och jag åker till sjukhuset för att undersöka knät som tur var bara att den svulna till lite. Nästa dag så åker jag till verkstan där bärningsbilen körde hojen och kollar på hojen, djuddämmparen förstörd, undertail förstörd, kåpan förstörd på höger sida, bak däcket e böjd och en del saker. Så frågar jag hur ni skall fixa till hojen då säger killen att dem skall ta loss hela hojen och kolla på ramen om den har fått smäll och det lär väl kosta runt 24-26 timmars arbete från 700:- = 18200kr.

//Alle

Taxisnubbarna har faan ingen koll när dom e ute....

Man får hålla undan om dom kommer, man vet aldrig vad dom tar sig till

Såg en likadan krock i lördags, då satt ett fruntimmer bakom ratten! Fruntimmer och Taxichaffisar kan fan inte köra bil!

/Lurch, proud member of the ironic generation.

Skämt åsido, jävligt trist grabben! Hoppas det gick bra med dig i alla fall? Hon som satt bakpå hojen som jag såg bli påkörd fick ganska ont i ryggen.

.

Förra månaden satt jag (som vanligt...) i bilkön på väg hem och tittade på bilen jämte mig i andra filen.
Tänkte: Hmm, undra om han vet att han rullar framåt...
svar: Nope, det visste han inte men han märkte det när han dunsade in i bilen framför... :rolleyes:
Och stoppade trafiken i högra filen mitt i rusningstrafiken kl 17... :lol

Det finns ju en anledning till att jag inte pendlar till jobbet med en hoj...

allebaric skrev:
2277632 Det var i fredags det hände, var på väg från jobbet, stannar vid rött lyse (mitt i körfältet) och väntar på grönt, jo då kommer en TAXI bil med en fart på 20-25 km/h och slår till baken på hojen lyfter upp mig och hojen välter åt höger, får hojen på knät och slår huvudet i backen. Snubben kommer ut från bilen och säger det är väl ingenting med dig? jag går upp lite chockad och kollar på hojen, hans reg nr och ringer snuten!! Mannen som är född 52:a kan inte prata svenska och försöker muta mig med pengar, polsen kommer fram till olyckan och tar förhör + att jag har vittne oxå. Ambulans kommer till platsen och jag åker till sjukhuset för att undersöka knät som tur var bara att den svulna till lite. Nästa dag så åker jag till verkstan där bärningsbilen körde hojen och kollar på hojen, djuddämmparen förstörd, undertail förstörd, kåpan förstörd på höger sida, bak däcket e böjd och en del saker. Så frågar jag hur ni skall fixa till hojen då säger killen att dem skall ta loss hela hojen och kolla på ramen om den har fått smäll och det lär väl kosta runt 24-26 timmars arbete från 700:- = 18200kr.

//Alle

Går det inte att laga den "hjälpligt" så du iaf kan köra nu i sommar?

PutteLiten skrev:
2277971 Förra månaden satt jag (som vanligt...) i bilkön på väg hem.......

Det finns ju en anledning till att jag inte pendlar till jobbet med en hoj...

Jaålrajt... :va

Min lillebror och hans kompis satt och sköt pappersbitar genom sugrör på McDonalds
ja dom är omogna osv skit i det nu, så var det en ung kille som sa att det var onödigt
och då var min bror och hans kompisar otrevliga mot honom.
iallafall sen när dom kom ut så körde min lillebror och hans kompis iväg på deras moppar,
då kom killen bakom på vägen och körde mot dom, sen helt plötsligt körde han rätt in i
min lillebror bakifrån (båda i fart) så att han åkte upp på ett hjul och flög av ner i marken.
Sen när min pappa har kommit dit så står han och säger att
min lillebror körde på bakhjulet och sånt (100% strypt moped)

Sen tror inte min pappa sina öron och försöker till och med avråda honom från det
när idioten vill ringa POLISEN! för han är BERGSÄKER på att min lillebror åker på det.

han körde in i honom bakifrån?! :confused: snacka om att inte ska ha körkort.

Oddjob skrev:
2278163 Min lillebror och hans kompis satt och sköt pappersbitar genom sugrör på McDonalds
ja dom är omogna osv skit i det nu, så var det en ung kille som sa att det var onödigt
iallafall sen när dom kom ut så körde min lillebror och hans kompis iväg på deras moppar,
då kom killen bakom på vägen och körde mot dom, sen helt plötsligt körde han rätt in i
min lillebror bakifrån (båda i fart) så att han åkte upp på ett hjul och flög av ner i marken.

Sen tror inte min pappa sina öron och försöker till och med avråda honom från det
när idioten vill ringa POLISEN! för han är BERGSÄKER på att min lillebror åker på det.

men vilken idiot... :mad:

Oddjob skrev:
2278163 Min lillebror och hans kompis satt och sköt pappersbitar genom sugrör på McDonalds

Hade han betett sig som folk på donken så hade det troligen inte hänt. Nu kanske han tänker efter lite nästa gång. :mattias
(Liten överreaktion från förarens sida kanske)

Jag blev påkörd vid ett rödljus. Av en backande bil. Dock ingen hastighet som skadade.

Det var en bil som jag kom ikapp vid ett rödljus å stod bakom rätt sent häromdagen. sen helt plötsligt började den backa å jag han inte göra nått för att hindra det innan jag den körde in lite i mitt framdäck, först då stannade den.

Föraren skulle tydligen backa efter nån brud som gick på trotoaren vid sidan av vägen.

Teo skrev:
2278126 Jaålrajt... :va

Anlednignen är ju att rätt bra många bilister inte är speciellt uppmärksamma under just pendlings timmarna då de kör samma sträcka ca 240 dagar om året. Och jag är inte bättre heller. Man sitter där och kan nästan köra sträckan med förbundna ögon.
Inte så bra då att komma med en nästan osynlig hoj...
(Alla hojar är nästan osynliga...)

:hej

Thermal skrev:
2278348 Hade han betett sig som folk på donken så hade det troligen inte hänt. Nu kanske han tänker efter lite nästa gång. :mattias

:7peta
Undomar är inte som folk i allmänhet och tur är väll det.
Tänk om alla hade varit lika rationella som 40 åringar. Hur kul hade det varit... :hihi
Det är ju vad man gjorde i tonåren som man ältar om och om igen när man blir äldre och sentimental (speciellt med ett 6 pack innanför västen)...

För mig är det ett mysterium hur man överlevde tonåren... :lol

:hej

Förstår om det känns jobbigt att du blir utan hoj ett tag men det kostar väl dig ändå inga 18000:-?! Det betalar ju han?

allebaric skrev:

//Alle

Kan inte prata svenska säger du... undrar om han kan stava till "Ljuddämpare" ;)

/47

PutteLiten skrev:
2278568 Anlednignen är ju att rätt bra många bilister inte är speciellt uppmärksamma under just pendlings timmarna då de kör samma sträcka ca 240 dagar om året. Och jag är inte bättre heller. Man sitter där och kan nästan köra sträckan med förbundna ögon.
Inte så bra då att komma med en nästan osynlig hoj...
(Alla hojar är nästan osynliga...)

Kanske läge att köpa sån där fin orange färgad tejp som man ser på många touring hojar ?

Kanske dra ett par varv runt hjälmen också :3freak

enchanter skrev:
2278878 Kanske läge att köpa sån där fin orange färgad tejp som man ser på många touring hojar ?

Kanske dra ett par varv runt hjälmen också :3freak

Då smälter du bara bättre in i taxi-chaffisens KAT-framkallade halucination! :näsblod

Last edited:
När jag köpte mitt ställ på den lokala mc affären här i västerås så pratade jag med en försäljare som berättade för mig hur man hade gjort en undersökning angående skarpa färger motorcyklar med extralampor etc då jag var väldigt inne på att köpa ett ställ som skulle synas bra.

Han berättade det att under undersökning så hade dem en viss sträcka kört fram och tillbaka med motorcykel och plockat in bilar som kommit på vägen har även för mig att förarna i bilarna blev tillsagda att kolla efter speciella saker, men skrämade nog var det väldigt få som såg eller tänkte på motorcyklarna som körde med starka färger/svarta färger etc så tyvärr är jag rädd att det inte hjälper något.

Det enda sättet att få människor medvetna om motorcyklisterna verkar vara att dem ska ha någon närastående som kör. Min kära mor brukar säga det nu ser jag motorcyklar över allt, kanske är det så att man blir medvetna om saker när man vet hur hemskt det skulle vara om sin son släkting blev påkörd och kollar en extra gång.

"hoppas texten blev någorlunda sammanhängade är lite snurrig i sommar värmen" :banana

På ett märkligt sett blev jag påkörd bakifrån!!!

..å jag som hoppats det var en kvinnlig sporthojare som skrivit en liten berättelse... :rolleyes:

Thermal skrev:
2278348 Hade han betett sig som folk på donken så hade det troligen inte hänt. Nu kanske han tänker efter lite nästa gång. :mattias

Haha, du tänkte PRECIS på samma sak som jag... men eftersom du skrev det först, så behöver ju inte jag älta det. Handlar man som en dryg bonde får man fan tåla att man får en dryg konsekvens med...

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back