På ett märkligt sett blev jag påkörd bakifrån!!!

har märkt att många bilförare skiter o kolla sig för... e de fel o glida förbi tuta o visa fingret :rolleyes:
har ju hänt ett par gånger menar jag
fingret rätt lr fel :rolleyes:

enchanter skrev:
2278878 Kanske läge att köpa sån där fin orange färgad tejp som man ser på många touring hojar ?

Kanske dra ett par varv runt hjälmen också :3freak

Hjälper inte alltid.
Jag :rodnar höll på att preja en HD härom veckan, fast jag tittade över axlen och speglarna och allting. Vart helt tomt (tyckte jag) så jag svängde ut för att köra om och DÅ hör jag värsta brölet och slänger mig in i höger filen igen... Vete f-n hur han kunde gömma sig så där. Han körde inte ens fortare än alla andra.

Fast jag har funderat på att ha en gul reflexväst till min motard... :hihi

Orange reflextejp hade ju gjort sig fint på min svarta TLR... :2cool :rofl

Karhu skrev:
2279925 har märkt att många bilförare skiter o kolla sig för... e de fel o glida förbi tuta o visa fingret :rolleyes:
har ju hänt ett par gånger menar jag
fingret rätt lr fel :rolleyes:

Vinka glatt till dem det gör dem mer fundersamma :hihi

Första året efter att jag fick KK blev jag påkörd bakifrån vid en rondel (hade inte flyttat till Sverige ännu så bodde kvar i England då).

Jag hade stannat och det hade även bilen bakom mig. Eftersom jag hade precis fått KK (och inte hade för bil) så var jag lite försiktigt med att gasa iväg så jag satt och väntade på ett glapp i trafiken, plötsligt körde han bakom mig framåt. Jag var så chockad så att jag släppte kopplingen och hojen gick upp på bakhjulet och rakt in i rondellen! Jag kom på mig själv, drog in kopplingen och hojen föll på höger sidan. Fan vad chockad jag var!

Idioter finns överallt! Man får var väldigt uppmärksam om man pendlar med hojen. Men fan vad trist det är att köra bil till och från jobbet på sommaren så jag tar hellre hojen!

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back