På ett märkligt sett blev jag påkörd bakifrån!!!

har märkt att många bilförare skiter o kolla sig för... e de fel o glida förbi tuta o visa fingret :rolleyes:
har ju hänt ett par gånger menar jag
fingret rätt lr fel :rolleyes:

enchanter skrev:
2278878 Kanske läge att köpa sån där fin orange färgad tejp som man ser på många touring hojar ?

Kanske dra ett par varv runt hjälmen också :3freak

Hjälper inte alltid.
Jag :rodnar höll på att preja en HD härom veckan, fast jag tittade över axlen och speglarna och allting. Vart helt tomt (tyckte jag) så jag svängde ut för att köra om och DÅ hör jag värsta brölet och slänger mig in i höger filen igen... Vete f-n hur han kunde gömma sig så där. Han körde inte ens fortare än alla andra.

Fast jag har funderat på att ha en gul reflexväst till min motard... :hihi

Orange reflextejp hade ju gjort sig fint på min svarta TLR... :2cool :rofl

Karhu skrev:
2279925 har märkt att många bilförare skiter o kolla sig för... e de fel o glida förbi tuta o visa fingret :rolleyes:
har ju hänt ett par gånger menar jag
fingret rätt lr fel :rolleyes:

Vinka glatt till dem det gör dem mer fundersamma :hihi

Första året efter att jag fick KK blev jag påkörd bakifrån vid en rondel (hade inte flyttat till Sverige ännu så bodde kvar i England då).

Jag hade stannat och det hade även bilen bakom mig. Eftersom jag hade precis fått KK (och inte hade för bil) så var jag lite försiktigt med att gasa iväg så jag satt och väntade på ett glapp i trafiken, plötsligt körde han bakom mig framåt. Jag var så chockad så att jag släppte kopplingen och hojen gick upp på bakhjulet och rakt in i rondellen! Jag kom på mig själv, drog in kopplingen och hojen föll på höger sidan. Fan vad chockad jag var!

Idioter finns överallt! Man får var väldigt uppmärksam om man pendlar med hojen. Men fan vad trist det är att köra bil till och från jobbet på sommaren så jag tar hellre hojen!

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back