Video Ovanlig turboplacering - "Crazy turbo motorcycle"

Det var ju en... Intressant design...
Har man några fördelar av att göra sådär?
 
Ett enormt luftflöde till turbon är väl fördelen. Nakdelen är att stenskott kan bli jävligt dyra.
 
Det var ju en... Intressant design...
Har man några fördelar av att göra sådär?

Man slipper frysa om ansiktet vintertid och det är lätt att komma åt turbon för service. Inte heller några problem att oljereturen hamnar för långt ner eller att det blir tight att få frigång med framhjulet under bromsning.

Fast det finns nog en anledning att detta inte är standard.....:):D
 
Borde inte avgaserna ha tappat en del energi på vägen till turbon med den där monteringen?
 
De va en stor snurra!!. Den lär funka som anti wheely också så den kan nog bli bra på strippen. För vanlig vägåka så lär viktfördelningen kännas skum.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top