Outlaw mentalitet vs R.I.P

GSXR1100R skrev:
Dagligen startas nya trådar om detta, vissa är så korkade att dom inte ser sambandet med R.I.P trådar där föraren kört för fort och förlorat kontrollen eller inte uppmärksammas av tant Agda 75.

Det kommer alltid att finnas dårar som tror sig vara odödliga och saknar respekt för andra trafikanter.

Detta har ältats på SH hur länge som helst men konstigt nog är det alltid någon som målar upp oss som moralkärringar och ber oss dra åt h-e.

Vill ni dö så finns det många andra sätt, att skaffa sig adrenalinkickar genom att riskera andra i trafiken är j-t ego.

Man kan köra hoj aktivt men inte utan spärrar.

Detta inlägg kommer snart att vara nerlusat med korkade argument som inte håller IRL.

Kan vi inte bara samlas för en gruppkram?

Håller med GSXR1100 här faktiskt.

Det är bara ett problem, även om jag erkänner att han har rätt så kan jag inte ta det lugnt när jag kör hoj.

Det bara går inte, sen får ni tycka att jag är dum i huvet om ni vill.

Jag både tänker å säger ofta till andra med för den delen att man skall ta till vara på livet å satsa på tusentals härliga körningar genom livet som man hoppas skall bli långt istället för en kort snabb där man impar på polarna.

Problemet är bara att så fort jag sitter på hojen så glömmer jag allt å blir som fan själv, på bara en sekund spräcker hornen hjämen å svansen blir så lång så den släpar i kurvorna.

Men jag alltid bara för mig själv och inte för nån annan.

Detta är inget skämt, jag kan inte hejda mig, tror inte jag är ensam om detta.

Men jag har i dagarna tagit ett steg mot bättring.

Jag kommer att ställa upp i Isle Of Man TT 2005.

Har redan pratat med Manx Mototrcycle Club å beställt info inför nästa vår.

Så håll tummarna.

/Mike

Last edited:
Mike the bike skrev:
Håller med GSXR1100 här faktiskt.

Det är bara ett problem, även om jag erkänner att han har rätt så kan jag inte ta det lugnt när jag kör hoj.

Det bara går inte, sen får ni tycka att jag är dum i huvet om nu vill.

Jag både tänker å säger ofta till andra med för den delen att man skall ta till vara på livet å satsa på tusentals härliga körningar genom livet som man hoppas skall bli långt istället för en kort snabb där man impar på polarna.

Problemet är bara att så fort jag sitter på hojen så glömmer jag allt å blir som fan själv, på bara en sekund spräcker hornen hjämen å svansen blir så lång så den släpar i kurvorna.

Detta är inget skämt, jag kan inte hejda mig, tror inte jag är ensam om detta.

Men jag har i dagarna tagit ett steg mot bättring.

Jag kommer att ställa upp i Isle Of Man TT 2005.

Har redan pratat med Manx Mototrcycle Club å beställt info inför nästa vår.

/Mike
Du är inte ensam om detta, jag är ingen ängel i trafiken, men jag gör så gott jag kan, hade jag satt mig på en modern hoj i trafiken så hade jag fått problem, därför så kör jag gamla bettan.

Coolt med IOM :tummenupp

Kan säga såhär då som en jämnförelse. I USA är detta nu ett stort problem pga hur lätt alla där kan köpa senaste hojen och skaffa MC kort på 1 dag genom att skriva ett teoritest. De får köra det värsta du kan hitta med 10 dubbla turbohayabusa med tomgång på 100km/h... typ.

Det är inte så illa som alla vill få sig att det är, men ja det finns en viss procent som uppför sig som om de precis hoppat från moppe över till en 100 ggr starkare hoj. = idiotiskt.

Att hålla igen har vi nog problem med lite till mans, men det är ju inte det detta handlar om.

valmers skrev:
Att hålla igen har vi nog problem med lite till mans, men det är ju inte det detta handlar om.
Ja så är det, kul med en tråd som har positiv stämmning :tummenupp

Läste tråden "Hur MAN inte kör ifrån polisen" & den spårade ut ganska rejält, knappast oväntat.

Håller med Mike om att det är svårt att sansa sig, det skulle kunna vart mig du skrev om i det inlägget.

Men om man nu har vart ute o varit olydig, man vill berätta för andra OBS!"inte skryta"OBS! så funkar det inte här utan att bli kallad moppefucko,idiot m.m

Lite småbängt när man läser div/ ser dessa personer beklaga sig i "dödstrådarna" visst...men bara för det behöver man inte dra alla över en kam.

Så rätt så rätt.
Att hacka på folk som enbart försöker få andra att tänka efter lite före och kalla dem moralkärringar och annat...

Hur många som har köpt en sporthoj håller alla hastighetsbegränsningar? Hur många som är så intresserade av att köra sporthoj att de registrerar sig på detta forum är intresserade av att rulla i 70 på en krokig väg?

Jämför sen denna grupp med den del av svenskarna som aldrig kör sporthoj, och som ser oss flänga runt i trafiken som jehun. Fundera på vad de har för uppfattning, de ser oss köra i deras ögon som idioter, de ser olycksrubrikerna i krigsfont, de får sin nattsömn störd... Tyvärr vinner den gruppen alla former av omröstningar, de är liksom i majoritet. Och där finns det verkligen måraltjärringar. Redan nu har ju bl.a. polisen skrivit om förbud för sporthojar eller effekt/vikt begränsningar...

Det är min övertygelse att vi måste försöka hålla strålkastarljuset borta från oss, och det gör vi genom att hålla ned antalet olyckor och att inte bli alltför uppmärksammade. Det är något som vi själva lyckas bäst med, inga politiker, ingen "allmänhet" eller poliser.

Därför får alla outlaws räkna med "kritik" (och då räknar jag inte in sånt som "ditt j-vla uiilande moppefucko" som kritik, det är påhopp) från oss måraltjärringar, eftersom vi vill att både vi och ni ska överleva, och ffa att vi ska kunna fortsätta köra sporthoj...

GSXR1100R skrev:
Du är inte ensam om detta, jag är ingen ängel i trafiken, men jag gör så gott jag kan, hade jag satt mig på en modern hoj i trafiken så hade jag fått problem, därför så kör jag gamla bettan.

Coolt med IOM :tummenupp

Det är just p.g.a detta som jag har behållit gamla bettan i alla dessa år, fast det blir längre och längre mellan NDU tillfällena (näradödenupplevelser)nuförtiden. Varje gång jag blir sugen på att köpa ny hoj så räcker det med att tänka på dem gånger man har provkört något nyare eller skänka en tanke på sin familj (jobbigt för barn att förlora en förälder ochså) eller på någon av de vänner som har gått bort i för unga år.
Detta brukar dämpa det mesta suget efter något nytt.
Ta det lugnt och tänk på att alla medtrafikanter är blinda.
:) :) :)

GSXR1100R skrev:
Dagligen startas nya trådar om detta, vissa är så korkade att dom inte ser sambandet med R.I.P trådar där föraren kört för fort och förlorat kontrollen eller inte uppmärksammat.
ja och nu var det visst någon som startade en tråd till om det här.

GSXR1100R skrev:
som inte vågade följa med på OGT i Gränna när det begav sig.

Han kan få chansen igen. Om han är snabb(med Pm) och är ledig helgen 11sep. All info kan han kanske lyckas luska ut via Pm men det beror på. Kåpor?? Jo jag vet inte om min hinner få kåpor tills OGT först ska han ju rulla och nu saknas bara oljeslangarna till kylaren sen är jag fit for fight. Hm höger kåpa är inpassad, man kanske skulle fixa vänster fort som ..... , men det är inte det viktigaste att han rullar är det.

Bara att snacka om att man inte kan kontrollera sig när man kör sin hoj borde ju ge en tankeställare att man kanske borde satsa på nåt annat än trafikkörning?

Jag vet ju att man kan ta ut svängarna o köra för fort osv, men jag tycker också att man ska kunna slå av o ta det lungt när det behövs, skit i om nån garvar för att du körde 50 på en 50 sträcka helt utan att uuiila en endaste gång.
Vuxet folk utanför vår lilla skara blir helt enkelt inte imponerande när man blåser om dem i dubbla farten på slangen och på fel sida, vad kostar det att sakta ner o köra om som normalt folk, är man en moralkärring o tönt då?

Back