Otrohetstankar: Bmw M3

[PlastRaket] skrev:
M3:.a och 18 år passar inte särskilt bra ihop faktiskt! Du kan inte hantera den effekten, inte en chans. Om du nu inte hade haft ett sånt väldans behov av att bättra på ditt självförtroende så skulle du hellre välja en lite mer vanlig bil som M3:a är förstås en fantastisk bil med en enormt fin väghållning och en underbar motor (välskött ex.). De flesta bmw's har bra väghållning och köp hellre en lite billigare med mindre motor som du kan lära dig att köra med. *Okunskap och bristande trafikerfarenhet är det som är orsaken till att du inte ska välja en M3:a eller R1:a.*
Till sist så kan jag inte förstå varför du inte ska ha hoj+z3.
Klippte bort lite. Hantera effekten?
Tja du.. vilken normal motorcykel som helst kör ifrån en m3a. Angående mitt självförtroende har det inte med saken att göra, vill jag ha en bil med grymt mycket "status" köper jag ingen m3a eftersom det är en ganska diskret sportbil.
Nä, vill inte ha någon med mindre motor då jag tycker z3an med 193 hästar är på gränsen till för slö+ att den knappast väger någonting.
Angående trafikerfarenhet började jag redan som 14åring med moped, för att sedan ta lätt motorcykel körkort vid 16års ålder.. Så lite trafikerfarenhet har jag. :tungan

Last edited:
Mr_Malossi skrev:
Ursäkta, men det stred mot min "manlighet" att du kallade den för "tjejbil" :)

Man? du är fortfarande en pojke :tungan
och Z3 är en tjejbil, män behöver bara 2 hjul på sommarn.

Allvarlig, varför köpa en bil till som är värdelös på vintern?
Z3 är en kul sommarbil, M3 har för mycket effekt för vinterkörning.
(alternativt brist på 4WD). Ska du ha en värstingbil som är praktisk
året runt så kika på en EVO eller Impresa WRX.

Jag tänker inte gnälla på dig för du bestämmer själv men om jag får ge dig råd så hade jag hellre gått och köpt en normal bil som är splitter ny, mycket härligare att köra.
Men jag måste säga dig något..

Du har precis tagit körkort och att du ska köra lugnt med m3an kan vi glömma direkt.. ->Tro mig<- .. jag har haft mitt körkort nu sedan februari och jag vet precis hur det är, morsan och farsan kommer säkerligen säga till dig att köra lugnt med bilen vilket du bara kommer nicka för det är ren bluff att man gör när man är ny med körkortet, eller jo.. kanske den första dagen.

Men det är ditt eget val men du måste se till att inte överskatta dig själv, trotts att du har kört en 125 hit och dit så har du inte kört i en bil med 300hk och det är en annan femma och jag vet av egen erfarenhet att du som sagt kommer köra snabbt dem första månaderna för att det är kul, tyvärr.
Men se till att hålla dig på stora breda vägar med BRA sikt

sweborn skrev:
Har haft M3 -95 förut och åker en riktigt snäll motorcykel nu. Hojen får adrenalinet att pumpa på ett helt annat sätt än M3:an.

Jag hade satsat på en välskött 330 -02/-03 (som det finns gott om nu när nya 3-serien kommer ut till nybilsköparna) som nyttofordon, en hoj som nöjesfordon, och sålt Z3:an.

Edit: bilen får inte säljas, tja du har ju redan en bil, så det saknas bara en hoj.

Eller så köper han en 328 E36 för småpengar och monterar dit 325:ans insug och modifierat spjällhus och vips så har han runt 220-230 bakhjulshästar.

Borde gå rätt jämnt med en 330 E46, men mycket billigare och finare :tummenupp

http://www.e36coupe.com/products/bbtb/tb.htm

En fråga bara.. Ska du köpa en M3:a också eller ska du sälja iväg Z3:an för att sedan köpa M3 ?

Jonathan skrev:
En fråga bara.. Ska du köpa en M3:a också eller ska du sälja iväg Z3:an för att sedan köpa M3 ?

ska ha kvar z3an :rolleyes: Har ej pröjsat z3an själv, men m3an skulle jag isånnafall få pröjsa större delen av iallafall.. :)
Vet en kille som kör sin m3a på vintern och det fungerar helt ok. :tungan
Kommer förmodligen inte köra särskillt lugnt med den i början, men jag tror att jag skulle köra vildare med tex en toyota corolla eftersom man måste gasa så förjävligt för att det ska "hända" saker. Men vildast kör man helt enkelt med en hoj :kocko

Vad tycker ni om Audi Rs2 då? :tummenupp

Sälj z3an du har och köp dig en M-coupe istället!
Bland de roligaste man kan hitta på marknaden från BMWkoncernen. :Bugar

Mr_Malossi skrev:
Ursäkta, men det stred mot min "manlighet" att du kallade den för "tjejbil" :)

Jag menar mest att alla bilar efter 1975 som är cabbade är innerst inne tjejbilar. Har nånting extra emot z3 och miata. Vi får slåss om saken om vi träffas nån gång helt enkelt :pannkyss

Mr_Malossi skrev:
ska ha kvar z3an :rolleyes: Har ej pröjsat z3an själv, men m3an skulle jag isånnafall få pröjsa större delen av iallafall.. :)
Vet en kille som kör sin m3a på vintern och det fungerar helt ok. :tungan
Kommer förmodligen inte köra särskillt lugnt med den i början, men jag tror att jag skulle köra vildare med tex en toyota corolla eftersom man måste gasa så förjävligt för att det ska "hända" saker. Men vildast kör man helt enkelt med en hoj :kocko

Vad tycker ni om Audi Rs2 då? :tummenupp

Mmm...Audis sportkombi RS2 är en riktig läckerbit. Kom ihåg att Audin i botten är en några år äldre konstruktion (B4:an) än BMW:n (e36:an).

Jag skulle faktiskt slå ett slag för S4:an om du är intresserad av Audi. Den är ju nästan lika extrem som M3:an men lite modernare och marginellt mindre ovettig.

Ett viktigt köpargument när man jämför med en M3 kan ju vara att den har dubbelturbo, Quattro och går att få som kombi, till skillnad då från BMW:n. BMW:n däremot lär vara den sportigare av de två, men gäller det att köra inspirerat (sönder) så fungerar de två säkert lika bra på landsväg.
Vettiga exemplar kostar från 140000 skr. och uppåt.

audi_s4.html

Last edited:
Braxen skrev:
Sälj z3an du har och köp dig en M-coupe istället!
Bland de roligaste man kan hitta på marknaden från BMWkoncernen. :Bugar

Ser ut som en galosch på rymmen :3freak

H4 skrev:
Är du bäng eller?

E36 är mycket finare än E46:an om du frågar mig :rolleyes:

Skokartong med rundade hörn eller smekande linjer? Varför inte peta dit M3-speglar och karossdetaljer också så har man en bil som sticker ut från mängden, ingen e36 ser ju ut så :gnissla

BMW är sisådär tycker jag, trevlig bil men det är lite advokat/pizzavagn över den. Jag skulle inte ha något emot en men frugan skulle totalvägra...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph