Otrohetstankar: Bmw M3

En GTR-strajpad E46 M3 CSL :yoparty
m3cslgtr2.jpg

Men Markus lille, du vet inte så mycket va? :va

Bilen är en M3 GT, byggd i 350 ex, den har vingen original, & trimmad motor, uppstyvat chassie, splitters...en av dom mest unika ///M bilar man kan äga.

Varför diskuterar jag ens detta bland er...

majtii skrev:
De var ju mest race på den tiden, men bilarna är verkligen inte så sköna att använda till vardags, en polare hade en E30 m3 med khölertrim och som sagt det var mest för att köra hårt med.
Sen har de inte den fina gången som sexan i de senare.

HönaPower skrev:
Men Markus lille, du vet inte så mycket va? :va

Bilen är en M3 GT, byggd i 350 ex, den har vingen original, & trimmad motor, uppstyvat chassie, splitters...en av dom mest unika ///M bilar man kan äga.

Varför diskuterar jag ens detta bland er...

Nej, jag vet inte så mycker mer än att det är en himla tur att de inte byggde den i fler exemplar så jädra ful som den var. :lol

Varför du diskuterar detta bland oss? BW kanske? :va

Poacher skrev:
De var ju mest race på den tiden, men bilarna är verkligen inte så sköna att använda till vardags, en polare hade en E30 m3 med khölertrim och som sagt det var mest för att köra hårt med.
Sen har de inte den fina gången som sexan i de senare.

Men så kör jag inte sporthoj för den sköna sittställningen heller. :)

Sant att en BMW ska ha en 6a men Evo'ns 4a ylar rätt skönt ändån.

majtii skrev:
Men så kör jag inte sporthoj för den sköna sittställningen heller. :)

Sant att en BMW ska ha en 6a men Evo'ns 4a ylar rätt skönt ändån.

Nä, men då ska man som sagt inte ha den som vardagsbil, bara det jag menade.

M3 är grymma bilar, inte min typ av bil, jag är turbotorsk, men förmodligen din.
Men en M3 som förstabil är inte bra, om du inte har råd att laga den.
Du kommer vilja lära dig bilens gränser osv, med en så fin bil får du spärrar som hindrar dig i utvecklingen. Man måste acceptera att bilen kanske sätts i ett räcke 1 eller flera gånger för att utveckla sig själv.
Ju större motor, desto större skador på bilen när det går åt helvette.
Mitt tips: Köp en billig motorsvag rwd eller 4x4 bil och kör livet ur den i ett år, sedan shoppar du din fräna M3.a

Mycket sanna inlägg nu, och under tiden matade jag in alla information om detta i datorn, och ut kom följande förslag Renault Kangoo!!!!!

Vad är det för dumheter om att man krockar? Hinken är ju ändå försäkrad, vem bryr sig? Och det är klart att om man drar av i 250km/h med en M3 så har man värre problem än försäkringen, men det har du om du drar av i 180km/h med en gammal volvo 740 också.

Köp bilen! :tummenupp

Markus skrev:
Vad är det för dumheter om att man krockar? Hinken är ju ändå försäkrad, vem bryr sig? Och det är klart att om man drar av i 250km/h med en M3 så har man värre problem än försäkringen, men det har du om du drar av i 180km/h med en gammal volvo 740 också.

Köp bilen! :tummenupp

Får man en repa/buckla börjar man gråta och lämnar in till bolaget och får tillbaka bilen 1-2månader senare. Med en billigare bil utbrister man "fan vad coolt" och så åker man hem och öppnar en bira och bankar ut bucklan med en slägga och kofot, för att göra om samma sak nästa dag, förhoppningsvis med bättre resultat.
Man utvecklar sig snabbare med en billig bil.

-PLM- skrev:
Får man en repa/buckla börjar man gråta och lämnar in till bolaget och får tillbaka bilen 1-2månader senare. Med en billigare bil utbrister man "fan vad coolt" och så åker man hem och öppnar en bira och bankar ut bucklan med en slägga och kofot, för att göra om samma sak nästa dag, förhoppningsvis med bättre resultat.
Man utvecklar sig snabbare med en billig bil.

Jag vet i och för sig inte om din teori att man blir en bättre förare av att skratta åt krockskador och dricka bira efteråt stämmer, men låt gå. :hihi

Tack för alla svar. :) Speciellt tack till dig klas, och mindre tack till de "hur ska du få dom pengarna ifrån" :kocko

Saken är den att visst kan det låta bra att man ska köpa typ en fiat som första bil. Men nu är det så här att det står mellan mc och bil, och inte BÄGGE. En bil kan du köra året om, en mc kan du bara köra ca 4 månader om året. Att jämföra att köpa r1a med m3a som 18åring ser jag ingen likhet med. Kolla bara på prestandan mellan dem. Sen vet jag av personlig erfarenhet att jag kör vildare med mc än bil, även fast bilen är en M3a.
Varför M3a?
Jag tycker det är en smaksak, vissa nöjer sig med att köra omkring i en bil med sämre prestanda. Jag tycker m3an verkar passa mina behov då den är en bra vanlig bil och går även snabbt på bana.

Föresten, vad är vanos? och har de äldre m3orna antispinn system som de nyare? :)

//Dennis

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...