Otrohetstankar: Bmw M3

Ang oljan...menar mest att den inte ska vara missfärgad...
Men du, oljan ska helst inte vara helt svart va? har hört att den ska vara typ sirapsfärgad. :va

Ang. Alpina. fina bilar , inget snack om saken, men ///M vagnarna är sportigare...& snyggare (enligt mig iaf) :tummenupp

HönaPower skrev:
Ang oljan...menar mest att den inte ska vara missfärgad...
Men du, oljan ska helst inte vara helt svart va? har hört att den ska vara typ sirapsfärgad. :va

Ang. Alpina. fina bilar , inget snack om saken, men ///M vagnarna är sportigare...& snyggare (enligt mig iaf) :tummenupp
Nej, en modern olja är svart ganska omgående efter oljebyte. Det betyder att den binder avlagringar och partiklar, precis som det är tänkt.

valmers skrev:
Nej, en modern olja är svart ganska omgående efter oljebyte. Det betyder att den binder avlagringar och partiklar, precis som det är tänkt.
Beror inte det på i vilken bil oljan finns?

HönaPower skrev:
Vill du vara riktigt unik ska du försöka hitta en fin M3 GT, tillverkades i bara 350 ex 1995, British Racing Green & 295 hästar från fabrik...

M3 GT är ju, som du säger, en unik bil. Den kan nog vara en liten investering tom! Synd bara att den är en flopp som bil.. Den gick ju tom sämre än standard M3 det året.

HönaPower skrev:
Skrivet av "MAvve"

"Snälla köp inte en M3. Pinsammare bil får man ju leta efter....

Måste du verkligen ha en så kan du ju lika gärna köpa en Alpina B8 som är miljarder gånger värre än en fesen slem3."

Haha...lite avis eller?

SUCK!

Svenska Avundsjukan! :huvet

Finns inte en chans i världen att ajg är avundsjuk på honom.

Skrattretande ju....

morlock skrev:
Införskaffa en SAAB eller något som inte luktar så mycket PIZZA. :rolleyes:

Va i helvete, Det är bra bilar bmw! Sen är det väll skit samma om de flesta "pizza" bagare också har insett det till skillnad mot den vanliga mesiga svensken som dissar bmw´n och väljer en saab direkt.

Hoppas du hittar en fin m3:a Dennis! Tänk på att känna på hur lådan känns, Byta synkringar på vissa modeller kan både bli dyrt och trassligt

Markus skrev:
SAAB har ju jättemånga bilar som är lika kul som en M3... :rolleyes:

/SAAB-ägare

min -88 9000 turbo med trasig 2:a klår en m3:a närsomhelst. Jag har nitroglycerin i tanken så den gör nog strippen på 10 blanka

Känner en som håller på att pilla lite med sin M3:a... Han har skaffat sej "lite" smått å gott.. bl a en turbo som väger 30kg (bilen som den suttit i tidigare var bänkad till 1200hp) sedan så har han byggt ett eget avgasystem på 4" !! Han har dock inte originalmotorn i, utan en större motor (minns inte hur stor) men den lär nog låta gött när den körs igång till sommarn! :tuttar

Köp en M3:a om du vill ha en. Väldigt fina bilar, och dom blir VÄLDIGT spännande att köra med när bussningarna är tokslut i bakvagnen *klonk* så ligger bakvagnen kvar men karossen flyttar sig nån cm.
Roligt med bakhjulsdrift, går rätt bra att köra på vintern spela ingen roll om man åker 240 eller M3:a lika halt ändå lite synd bara att nagla fast en M3:a i en lyktstolpe.
Dock det där om att den rastar allt är väl lite överdrivet, en Sierra cossie med 330hk kit torkar av en M3:a för halva pengen.

Letar man körglädje säger jag Cossiebilarna :yoparty

Last edited:
*Foxen* skrev:
Känner en som håller på att pilla lite med sin M3:a... Han har skaffat sej "lite" smått å gott.. bl a en turbo som väger 30kg (bilen som den suttit i tidigare var bänkad till 1200hp) sedan så har han byggt ett eget avgasystem på 4" !! Han har dock inte originalmotorn i, utan en större motor (minns inte hur stor) men den lär nog låta gött när den körs igång till sommarn! :tuttar

Duvet hemma på våran gata.....

Glassbil är nog det bästa om man ska ragga brudar :hihi
en sån där italiensk gelato-bil med lucka och lösglass

Själv kör jag motorcykel på sommaren, varför skulle man köpa en
sommarbil som det bara samlas löv på?

Twosaint skrev:
Duvet hemma på våran gata.....

Jag har ju stått å tittat på grejjerna själv! så det är faktiskt inget "hemma på våran gata" snack! :tuttar

steffo skrev:
Va i helvete, Det är bra bilar bmw! Sen är det väll skit samma om de flesta "pizza" bagare också har insett det till skillnad mot den vanliga mesiga svensken som dissar bmw´n och väljer en saab direkt.

Hoppas du hittar en fin m3:a Dennis! Tänk på att känna på hur lådan känns, Byta synkringar på vissa modeller kan både bli dyrt och trassligt

bra att du ställer upp för bmw! :Bugar :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...