Otrohetstankar: Bmw M3

Har haft en 320i 03:a i en veckas tid nu och den var sunkig med tanke på vad den kostar. Men en M3:a oavsett årsmodell är prisvärd och hyffsat roliga OCH praktiska. Sen att det är "pizza-bagarstuk" över dem kan man väl inte rå för? Tänk om alla skulle dissa Honda för att det är "gubb-varning" över dem?
Näe, köp en m3:a och se glad ut ända tills du börjar gasa sönder den :)
Personligen skulle jag göra som Twosaint säger, köpa en cossie. Polaren hade en m3:a först men bytte sedan "upp" sig till en cossie med dryga 200kusar mer under huven men för ungefär samma pengar. Mycket roligare bil, men det är ju iofs Ford :rolleyes:

morlock skrev:
Du har en "beemer" va? Nåde den som inte gillar bmw! :fatta!

:hihi

Nope har ingen bmw, men som jag säger. Det är bra bilar.

granath_ skrev:
bra att du ställer upp för bmw! :Bugar :hihi
Vadå "ställer upp" En kille tyckte en sak och jag sa vad jag tyckte. Ser inte det som att ställa upp för märket. Tänk lite innan du bara slänger iväg inlägg på inlägg

FUBAR skrev:
Vad är ett rimligt pris på en m3, typ -96 till -98?

Allt från 90k och uppåt beroende på skick, import, miltal, utrustning etc. Det är svårt att bara säga ett pris rakt ut då de skiljer sig hyffsat mkt tack vare att de är rätt eftertraktade och byter ägare rätt ofta. Ett litet stenskott tex kan ju bli avdrag på 2000-3000:- etc.

E36 M3:orna har ju kommit ner "lite" i pris och det betyder ju att folk som inte kan hantera dem får råd med dem..Börjar hända mycket olyckor/skador/bedrägerier=Försäkringen går upp.
Om du hade tänkt att vara ärlig och ha försäkringen på dig själv så kanske det kan löna sig att "låna/skaffa" fram lite mer pengar och köpa dig en E46 M3 istället?? Prova att ringa försäkringbolagen och jämför e46:an mot en e36, kanske kan du få en nyare m3 för nästan samma månadskostnad, pga den höga försäkrignskostnaden?

M3 -97 runt 150´
Försäkring runt 40` /år
Övriga driftkostnader 40´/år

Kul, dyr bil.

gthyni skrev:
Glassbil är nog det bästa om man ska ragga brudar :hihi
en sån där italiensk gelato-bil med lucka och lösglass

Själv kör jag motorcykel på sommaren, varför skulle man köpa en
sommarbil som det bara samlas löv på?
Låter lite som "Friday" filmen.. han har feta guldfälgar på glassbilen, på rullstolen åxå föresten.

Bart skrev:
Låter lite som "Friday" filmen.. han har feta guldfälgar på glassbilen, på rullstolen åxå föresten.

den har jag inte sett tror jag
men jag finns en kul film Glasskampen
http://www.imdb.com/title/tt0087072/

om ett krig mellan glassbilar i Glasgow

Plot Summary for Comfort and Joy (1984)

Radio host Alan Bird witnesses how an icecream van is attacked and destroyed by angry competitors. This leads him into the struggle between two Italian families over the icecream market of Glasgow.

Onödigt vetande men min M3 -01 kostar 1740kr i månaden att försäkra på mig som är 27år och bor centralt. Detta kanske kan ge en fingervisning om vad det kan kosta att försäkra en M3.

*Foxen* skrev:
Jag har ju stått å tittat på grejjerna själv! så det är faktiskt inget "hemma på våran gata" snack! :tuttar

nja bara tänkte..han kan ju höra av sig till hammarström...han kan få snurr på m3:an säger jag..fifan...låg bakom honom i drygt 90 när han nyligen hade monterat snurran sen ser man bara gummiröken när han försvinner..och idag är nog bilen okörbar med gatdäck.

Lite kul med alla fördomar mot M3 ägare som florerar, jag har varit på många träffar med M3 & M5:or....lustigt nog så var det bara Kalle, Pelle, Olle etc ...har nog aldrig sett en (som vissa kallar det) Pizzabagare som äger dessa bilar.

Förväxla nu inte en M3 med en hottad 320...

Skit samma VEM som äger bilarna, dom är supersköna ändå! :tummenupp

premien på en sådan M3 hamnar lätt i sporthojsklass.
Jag håller inte med de som framhåller en 2l turbobil som roligare, jag föredrar sugmotorer, BMWn går faktiskt riktigt bra, lite tung kanske men absolut inte slö eller speciellt dålig väghållning.

Tyvärr har jag inte råd att äga nåt sådant.

Tveksamt om V8an gör bilen roligare, trots allt är standard sexan sportig.

Last edited:
M3 E46 kostar inte speciellt mycket mer än en 330 att försäkra helår helförsäkring (för mig 4000 mer än för 330)
E36 tycker jag dock är läskigt ful. Har aldrig gillat den. E46 coupé har oerhört vackra linjer. E90 är en flopp tycker jag (skall bli intressant att se hur Coupén och sedemera M3:an blir på den karossen)

Det är rätt stor skillnad i pris mellan en E36a och en E46:lol
Nä E36 är helt ok för min del, men som sagt smaken är delad och jag tycker E46 är snyggare, men den typen av plånbok kommer jag aldrig att ha.

Freppa skrev:
E36 tycker jag dock är läskigt ful. Har aldrig gillat den. E46 coupé har oerhört vackra linjer. E90 är en flopp tycker jag (skall bli intressant att se hur Coupén och sedemera M3:an blir på den karossen)

Kunde inte sagt det bättre själv..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...