Otillfredsställande vevhusventilation

Jag funderar på om det finns tillfredställande vevhusventilation och om det då är vakuumdelen som avses? :hihi
Det tror jag knappast det gör.

Jag får väl göra som brorsan gjorde på sin Opel Commodore coupé när den inte startade; ta tag i kabelstammen, skaka på den och försöka igen.

Jag fick hjälp av en kompis att återmontera förgasarna igår, men nu vill inte soppapumpen arbeta.
Är du säker på att pumpen inte arbetar? På min CBR600-87 så startar inte pumpen förrän motorn går runt. Den fungerar INTE som på min Kawasaki där den startar så fort man slår på tändningen...

Är du säker på att pumpen inte arbetar? På min CBR600-87 så startar inte pumpen förrän motorn går runt. Den fungerar INTE som på min Kawasaki där den startar så fort man slår på tändningen...
Kör jag pumpen med extra matning så går motorn hur länge som helst. Har jag bara de sladdarna inkopplade som ska vara där stannar den efter en stund. Troligen när flottörhusen är tömda. Då kan man starta igen genom att driva pumpen externt.
Det behöver ju inte vara reläet som glappar, det kan ju vara en signal för "snurrande motor" som saknas.

Kör jag pumpen med extra matning så går motorn hur länge som helst. Har jag bara de sladdarna inkopplade som ska vara där stannar den efter en stund. Troligen när flottörhusen är tömda. Då kan man starta igen genom att driva pumpen externt.
Det behöver ju inte vara reläet som glappar, det kan ju vara en signal för "snurrande motor" som saknas.
Har du mätt kontinuiteten på de två (?) sladdarna du har till pumpen? Åtminstone kan du ju på så vis få klarhet i om det är jordfel eller matningsfel.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back