Otillfredsställande vevhusventilation

Jag funderar på om det finns tillfredställande vevhusventilation och om det då är vakuumdelen som avses? :hihi
Det tror jag knappast det gör.

Jag får väl göra som brorsan gjorde på sin Opel Commodore coupé när den inte startade; ta tag i kabelstammen, skaka på den och försöka igen.

Jag fick hjälp av en kompis att återmontera förgasarna igår, men nu vill inte soppapumpen arbeta.
Är du säker på att pumpen inte arbetar? På min CBR600-87 så startar inte pumpen förrän motorn går runt. Den fungerar INTE som på min Kawasaki där den startar så fort man slår på tändningen...

Är du säker på att pumpen inte arbetar? På min CBR600-87 så startar inte pumpen förrän motorn går runt. Den fungerar INTE som på min Kawasaki där den startar så fort man slår på tändningen...
Kör jag pumpen med extra matning så går motorn hur länge som helst. Har jag bara de sladdarna inkopplade som ska vara där stannar den efter en stund. Troligen när flottörhusen är tömda. Då kan man starta igen genom att driva pumpen externt.
Det behöver ju inte vara reläet som glappar, det kan ju vara en signal för "snurrande motor" som saknas.

Kör jag pumpen med extra matning så går motorn hur länge som helst. Har jag bara de sladdarna inkopplade som ska vara där stannar den efter en stund. Troligen när flottörhusen är tömda. Då kan man starta igen genom att driva pumpen externt.
Det behöver ju inte vara reläet som glappar, det kan ju vara en signal för "snurrande motor" som saknas.
Har du mätt kontinuiteten på de två (?) sladdarna du har till pumpen? Åtminstone kan du ju på så vis få klarhet i om det är jordfel eller matningsfel.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025