Otillfredsställande vevhusventilation

Jag funderar på om det finns tillfredställande vevhusventilation och om det då är vakuumdelen som avses? :hihi
Det tror jag knappast det gör.

Jag får väl göra som brorsan gjorde på sin Opel Commodore coupé när den inte startade; ta tag i kabelstammen, skaka på den och försöka igen.
 
Jag fick hjälp av en kompis att återmontera förgasarna igår, men nu vill inte soppapumpen arbeta.
Är du säker på att pumpen inte arbetar? På min CBR600-87 så startar inte pumpen förrän motorn går runt. Den fungerar INTE som på min Kawasaki där den startar så fort man slår på tändningen...
 
Är du säker på att pumpen inte arbetar? På min CBR600-87 så startar inte pumpen förrän motorn går runt. Den fungerar INTE som på min Kawasaki där den startar så fort man slår på tändningen...
Kör jag pumpen med extra matning så går motorn hur länge som helst. Har jag bara de sladdarna inkopplade som ska vara där stannar den efter en stund. Troligen när flottörhusen är tömda. Då kan man starta igen genom att driva pumpen externt.
Det behöver ju inte vara reläet som glappar, det kan ju vara en signal för "snurrande motor" som saknas.
 
Kör jag pumpen med extra matning så går motorn hur länge som helst. Har jag bara de sladdarna inkopplade som ska vara där stannar den efter en stund. Troligen när flottörhusen är tömda. Då kan man starta igen genom att driva pumpen externt.
Det behöver ju inte vara reläet som glappar, det kan ju vara en signal för "snurrande motor" som saknas.
Har du mätt kontinuiteten på de två (?) sladdarna du har till pumpen? Åtminstone kan du ju på så vis få klarhet i om det är jordfel eller matningsfel.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top