OT-poll: Vilken bil hade du valt och varför?

Vilken bil väljer du, motivera också varför...

• Antal röstningar
    0
Jag hade valt A3:an, om den inte är stylad med massa plast och vingar och skit. Helt OK att ha en liten bil som ser vanlig ut men går som ett skott!

sege skrev:
En gång BMW alltid BMW.

Jag skulle gärna byta min BMW mot en Alfa 156,
det som håller mig tillbaka är snarare:
En gång fyrhjulsdrift....
man blir bortskämd men 4WD i vinterlandet.

äh bara en massa kebab-rejsers, dötrist, ingen karaktär eller personlighet alls jueh.. skaffa dig en vettig hoj istället!

eller om du prompt ska ha bil.. en oldtimer.. amazon sport e najs ;)

Jocke, ungefär hur mycket pengar har du tänkt att lägga? Finns gott om S4:or och S3:or att få tag på i Düschgland, för relativt små pengar.

Hade nog köpt TT:n. BMW kör ju alla som skall vara lite fräna och ragga 18 åriga blondiner. BMW:n är säkert det mest ekonomiska alternativet dock.

Skulle jag köpt mig en privatbil hade det nog blivit en Volvo 740 elr liknande. Jag menar, hur skoj är någon bil egentligen???

/F

Alla ovanstående är ju herionslädar.
Merca 600 cab fattas.
BMW- (blat** med wounderbaum) är en trevlig bil om man har kraftig mörk hårväxt på bröstet o tjock guldkedja runt handleden.

En orginal Amazonkombi, Pv eller Fiat 126 ska det vara. :tummenupp

Helt klart BMW!

Jag har en sådan själv. :tummenupp

Precis som någon annan skrev här tidigare, BMW = Kvalite

Gå upp ett steg på en 325, 328 eller M3.
Då jäklar är det tryck i sätet. :Bugar

Audi TT kommer tätt efter. :hihi

Jag tror INTE BMW är ekonomisk..... :7peta

Drar mycke soppa och kostar slant i f-säkring. p.g.a. den låga ägaåldern och medföljande statistik...

Felix skrev:
Hade nog köpt TT:n. BMW kör ju alla som skall vara lite fräna och ragga 18 åriga blondiner. BMW:n är säkert det mest ekonomiska alternativet dock.

Skulle jag köpt mig en privatbil hade det nog blivit en Volvo 740 elr liknande. Jag menar, hur skoj är någon bil egentligen???

/F

BMW är nog inte ekonomiskt vettigt, det är sjuka försäkringar på dem som nån skrivit. Soppa däremot det låg ALLTID på runt 1l/mil, hur fan man än körde. Tog man det jättelugnt drog den 0.9 ungefär, stod man på så inåthelvete 1.1-1.2 nånting. Min SAAB 2,3t jag hade innan pendlade mellan 0.5-1.5 ungefär, turbo är inte vettigt om man står på lite.

Betalade nästan samma för min 328i som för min hoj, fast helförsäkring på bilen mot halv på hojen. Men ändå.

Däremot är den förbannat skön att köra, bästa resan jag nånsin gjort till fjällen var i min bakhjulsdrivna 328i. Om man är 2 dvs, baksätet är högst tvivelaktigt.

Dessutom tar hjulupphängningar slut i dem, även toppen börjar knacka och en massa annat otrevligt.

BMW's sexor är fullständigt underbara. Drar riktigt mysigt.

Jag letade en Audi TT Quattro förut.
En ball bil med riktigt schysst utseende. Tyvärr ganska dyr...
Jag hyrde en TT en helg bara för att verkligen få känna på hur den gick och fungerade. Tyvärr såg den bättre ut än vad den gick och upplevdes.
Slutade med att jag hittade en SAAB Aero som var lite uppskrämd :D

Tjejen har en 306 Gti -00 som är till salu.
6-växlad, 167hk och tveksam kvalitet som vinterbil.
Köp den och gör min tjej glad.

Annars tycker jag nog att BMW 3serie med dieselsnurra verkar vara ett vettigt val. Billig, dragkrok, bekväm, och hållbar.

Nu har jag låtit den här tråden vara ifred länge nog. Ska man ha en bil istället för hoj som det diskuteras här så kan man ju faktiskt okmma ihåg hobby-nivån i det hela. Och eftersom du inte kan ha några alternativ som jag kan klicka på utan att uppleva det som om jag sviker något grundläggande så visar jag nu vad jag hade klickat på....

72Mach1_ylw.jpg

68SS350Blck.jpg

renault5turbo1blau.jpg

Urquattro5.jpg

88fiero11505-A.jpg

Bara så du vet...

Hörrö Apstruts! Du är väl vuxen och kan ta egna beslut..låt inte oss mcfreaks bestämma bil! :arsele

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage