OT-poll: Vilken bil hade du valt och varför?

Vilken bil väljer du, motivera också varför...

• Antal röstningar
    0
Chrille skrev:
72Mach1_ylw.jpg
Aaaahhhhhh... :kär

Bmw:n! Rätthjulsdrift och inte japansk raggarbil. Framhjulsdrift går bort direkt om man ska ha en rolig bil.

Chrille skrev:
Serieproducerad med turbo och motorn bakom ryggstöden. Hade varit roligt om man slapp renovera för ofta...

Japp, herrejössestressfläkt å stötstänger har jag för mig.. Tokig bil..

Skaffa en caddie eller skodapickis, billig bil, hojtransport samtidigt!

/B

Jag skulle köpa en Nissan 200. Rolig bil för klart vettiga pengar. Dessutom är den enkel som fan att trimma. :)

Nissan 200 för den är billig, snygg och bakhjulsdriven!

Lite tid och cash så kan den bli grymt snygg...

Bifogat

• 200sx.jpg
    200sx.jpg
    29.8 KB · Visningar: 30
  • 200sx2.jpg
    200sx2.jpg
    29.8 KB · Visningar: 26
Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Japp, herrejössestressfläkt å stötstänger har jag för mig.. Tokig bil..

Skaffa en caddie eller skodapickis, billig bil, hojtransport samtidigt!

/B
Speciellt med diesel!
Ingen ide att stressa :D

Bmw´n för att sälja den direkt för o köpa en en Manlig bil

Viper 10:a, 500 hp, 6 vxl,22" kromfälgar original

Den är fet :tummenupp

Bifogat

• ramSrt10.jpg
    ramSrt10.jpg
    12.7 KB · Visningar: 37
McB skrev:
A3:an. Varför? För att jag har en sådan själv. :tummenupp

Japp röstade också på A3 helst skall det ju vara en TS :tummenupp

Bifogat

• 03300050 (Small).JPG
    03300050 (Small).JPG
    59.9 KB · Visningar: 28
Hade valt Nissan 200:an av den anledningen att motorn är robust uppbyggd och det finns mängder av eftermarknadstrim för att få upp effekten till över 650hk.
www.exvitermini.com
sen att dom senare modellerna är snygga har ju lite med saken att göra också.

En hel del pubertala inlägg men också ett gäng vettiga och intressanta. Ni som skrivit något vettigt i tråden, fortsätt gärna med det. För att svara Jokela-smurfen så, nä, jag låter inte andra bestämma åt mig. Som jag sagt är samtliga nämnda bilar intressanta för mig på ett eller annat sätt, men då jag inte kört samtliga själv så kan det vara kul att höra andras intryck av dessa bilar. Fram till den dagen man får möjlighet att provköra själv.

Vad har jag då själv för uppfattning, so far, om bilarna? Jo...

Audi A3 Ambition 1,8T '00, 150hk, utrustad m. 193hk trimchip

Alldaglig personbil som går att snygga till en aning. Ambition står i sammanhanget för sportpaket vilket innebär lite lullull, men framför allt ett sportchassie. Att jag väljer 150hk-modellen istället för 180hk-diton beror på att man för ynka 2500:- till 6000:- skrämmer upp den till 193hk med trimchip. A3:an är ju en av få småbilar som har någon som helst sorts kvalitetskänsla inne i "cockpit". Förvisso felhjulsdrift, men jag har kört en standard 1,8t på 150hk och när det svänger så är den ganska kul om man pressar den lite. Med chipet så blir den väl riktigt intressant och ska man lyda Valmers råd och satsa på fyrhjulsdriften så är den väl framför allt också en bra vinterbil. Den här bilen har ju den tråkigaste exteriören av dem alla, men har man chippat den så är det alltid kul att köra ifrån vräkigare bilar med något som ser "svensson-vanligt" ut. Vettig bil för vettiga pengar. Tysk kvalitet på in- och utsidan, dock med ett litet frågetecken vad gäller bromsarna.

Audi TT 1,8t 180hk '00

Det här är faktiskt en av de snyggaste bilarna jag vet. Har inte provkört någon själv än, men har förstått att vägegenskaperna är mer vanlig standardbil än sportbil, men med utseendet bilen har så förlåter det mycket. Dock, min tveksamhet är väl att lägga så här mycket pengar på en bil som förvisso ser djävligt vass ut, men sedan inte lever upp till det prestandamässigt. Det är ju lite keff. Men som sagt, läcker är den.

BMW 320i, M-chassie, '96-'00, 150hk

År 2000 hade jag just en så'n här, en '96:a med sportchassie. Förvisso minsta sexan, men när det svängde så var det få som hängde med. Körde ifrån såväl Imprezas som SAAB-turbos på kurviga vägar. BMW:n är kvalitet och körglädje, rakt igenom. Har ännu inte kört något annat fabrikat som har lika exakt styrning och är lika distinkt på vägen, i alla avseenden. Som gammal fan av BMW har jag i stort bara gott att säga om bilen, dock är den dyr i såväl inköp, reparationer som försäkring. Tysk kvalitet, ett strykjärn på vägen men sämre som vinterbil.

Toyota Celica, (1,8, 2,0, GT), '94-'00

Riktigt snygg, någorlunda driftsäker och de lite roligare versionerna har ganska ok med hk. (150hk-varianten är inte intressant, otrimmad, utan det är 175hk och uppåt som gäller.) Smolken i bägaren är väl framhjulsdriften, men man kan inte få allt när man har begränsat med pengar. Dessutom så lider väl Celican lite av samma problem som TT:n. Bilen är riktigt snygg att titta på, men även om den med nöd och näppe kan kallas för sportbil så lämnar väl chassiet en del i övrigt att önska vad gäller vägegenskaper som mer påminner om en standarvagn enligt initierade källor. Den är väl styvare i chassiet än medelasiaten, men är också mil ifrån att vara i närheten av ett gudomligt M-chassie. Dock återstår det för mig att köra en Celica, har bara åkt med i en äldre modell för många år sedan. Men ovanstående är min bild av bilen so far. Bilen är någorlunda prisvärd om man ska jämföra med europeiska bilar med motsvarande "looks" och prestanda såsom Z3 etc. Dock så ger ju interiören det typiskt asiatiska och billiga intrycket med bara plast, plast och plast.

Nissan SX200, '94-'98

Inte riktigt lika snygg som Celican, men med rätt makeup och lack så är den godkänd. Vidare är den bakhjulsdriven, mycket trimvänlig och håller en hög kvalitet. Det negativa här är precis som med Celican, plast, plast och plast. Chassiet vet jag inte hur det är.

Oavsett vilken man väljer så är det av största vikt att hitta ett välskött och välservat exemplar, men så är det ju alltid. Majoriteten av bilarna lockar ju ett visst klientel och inbjuder till hårdare körning.

Pilsner skrev:
BMW:n har outstanding kvalitet!
Alla bilarna du valt i listan har en viss status, men de är väldigt olika i karaktär. TT:n är en väldesignad sportbil med begränsat användningsområde, A3:n, BMW:n är standardbilar, tråkiga men bra på det mesta och SX:en och Celican är sönderkörda, fusklagade pågabilar.

Vad vill du ha egentligen? Köper du med hjärtat eller hjärnan?

Jag har inte bestämt mig ännu, vet inte ens om jag kommer behöva köpa bil närmsta tiden. Men, om jag måste så är nämnda bilar med på tänkbara bilar. Som du säger så väljer man vissa bilar med hjärtat, andra med hjärnan. Oavsett vad man väljer så har tyvärr plånboken ett ord med i laget. Om inte så vore skulle även Porsche finnas med på listan, för att inte prata om Lotus Elise.

Vill dock inflika en sak om BMW:n vilken du omnämner som standardbil. Visst, 320:n har minsta sexan, men med M-chassiet så piskar den nio av tio bilar i vägegenskaper.

McB skrev:
Jocke, ungefär hur mycket pengar har du tänkt att lägga? Finns gott om S4:or och S3:or att få tag på i Düschgland, för relativt små pengar.

Vet ej. Har inte bestämt mig alls. Audis 4-serie tilltalar mig inte så värst utseendemässigt, även om bilen säkert är ok. Tror dock inte jag kommer köpa importerad bil igen. Min förra BMW var importerad och det var så'nt djävla strul med att överhuvudtaget få den försäkrad, sedan vart det dyrare när man väl fick den försäkrad och tillika om något händer så får man ut färre pesetas. Idag så är det ju iofs vanligare med importerade bilar så jag vet inte om det förbättrats på försäkringsfronten.

Therudeboy skrev:
Du vill ha en nissan 200sx s14? Jag hade hellre tagit dessa bilar, dock börjar dessa bli vanliga i sverige nu men den är betydligt roligare en 200:an.

http://www2.blocket.se/view/2260095.htm?l=0&c=1&city=0
Eller denna som inte är i lika "fint" skick
http://www2.blocket.se/view/2263230.htm?l=0&c=1&city=0

Hade jag velat ha en vanlig bil hade jag valt en bmw 520 e39 från 96-03
Jäääää, har kollat på Fast&furious för mycket.....

inte du rudeponken, utan dom däringa stylingpojkarna....

GAY ÄR DET:...

Köp en A3, lätt...

Chrille skrev:
Nu har jag låtit den här tråden vara ifred länge nog. Ska man ha en bil istället för hoj som det diskuteras här så kan man ju faktiskt okmma ihåg hobby-nivån i det hela. Och eftersom du inte kan ha några alternativ som jag kan klicka på utan att uppleva det som om jag sviker något grundläggande så visar jag nu vad jag hade klickat på....

88fiero11505-A.jpg

Bara så du vet...

Jag får väl iaf erkänna att Pontiac är ett att få jänkarjärn jag kan tänka mig. Pontiac Firebird har ju varit en favorit sedan barnsben och dessutom så hade ju Burt Reynold's en svart Pontiac i "Nu blåser vi snuten"-filmerna.

Nu är inte jag en fena på jänkare och med risk för att kamma åt mig äckliga plusraggarpoäng i din bok, men den risken tar jag, så är det väl en Pontiac Fiero, sen't 80-tal på den bild du skickat med ovan? Ganska läcker faktiskt.

Faktum är att BMW har jag ju haft koll på i många år, Audi sedan ungefär ett halvår tillbaks och nämnda asiater har jag kollat upp senaste veckan. Men, hur ser ekonomin ut på en Pontiac? Frågan är ju dock hur det är med vägegenskaperna? Jänkare brukar ju vara lite gunghäst och tillika törstiga...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage