*OT* Hur få ording på mp3:or

BOKSTAV >> ARTIST >> ALBUM >> LÅTARNA

om det är singlar:

ÖVRIGT >> (ev. genre här) LÅTARNA
de systemet äger

Ugluk skrev:
Någon som har ett tips om hur man kan normalisera volymen på ett helt bibliotek med MP3:or? Utan att behöva öppna dom en och en i en editor?
Man kunde ju kanske ha gjort något åt det när man mp3:ade sina gamla skivor, men det är lite för sent för det nu..

Ärligt talat.. hur bra blir det när man normaliserar?
Volymen blir samma genom hela låten, man får ingen dynamik och låten blir död :död

PollySmurf skrev:
Ärligt talat.. hur bra blir det när man normaliserar?
Volymen blir samma genom hela låten, man får ingen dynamik och låten blir död :död
Nej, vad jag är ute efter är ett program som kan söka högsta peak i låten och normalisera efter den.. Vill absolut inte köra låtarna genom någon form av kompressor, bara slippa ljudchocken när man poppat lite Judas lagom högt och sedan överaskas av lite Dimmuborgir eller Pain..

Mechanic_D skrev:
Har själv lagt alla mina MP3or i en enda mapp.
Artist - Låtnamn
Lätt att hitta och smidigare än att ha uppdelade efter artist/album tycker jag, speciellt när man bara vill leta upp en enstaka låt.

:banana

Ord! :)

Om det finns nån lat fan här inne som är slö på att sortera sina låtar så kan jag programmera ett program som sorterar..

Säjj bara till hur den ska sortera så fixar jag det på någon dag.. Om ni litar på en "virusprogrammerare" vill säjja... :näsblod

Album ligger i en mapp som heter album.
Enstaka låtar är sorterade i mappar döpt efter genre.

Like this:

Bifogat

• screen.JPG
    screen.JPG
    112.8 KB · Visningar: 44
RED_LiME skrev:
Om det finns nån lat fan här inne som är slö på att sortera sina låtar så kan jag programmera ett program som sorterar..

Säjj bara till hur den ska sortera så fixar jag det på någon dag.. Om ni litar på en "virusprogrammerare" vill säjja... :näsblod

Nä du hade säkert "tryckt" in en trojan :rolleyes:

Var ett tips om ett program som klarar det tidigare i tråden.:)

YamahaJojje skrev:
Nä du hade säkert "tryckt" in en trojan :rolleyes:

Vissa är så fördomsfulla på detta forumet så det är sjukt, så hade inte förvånat mej om jag fått massa såna komentarer riktade mot mej :tungan

YamahaJojje skrev:
Var ett tips om ett program som klarar det tidigare i tråden.:)

Jag skumläser alltid trådar så måste ha missat det :)

Själv har jag för det första olika mappar vad gäller band (dvs. band jag har typ album eller jäkla många låtar på) därefter jag har "svenskt" med all svenskt skit i samma map, och därefter har jag även "annat" där jag har lite random radiomusik som man ändå gillar att lyssna på lite då och då.

Mackan skrev:
en mapp för varje bokstav.... skit enkelt att hitta sedan undermappar med grupperna i resp. mapp

Ja men onödigt krångligt och långsamt.

Alla enstaka låtar tar man bort till att börja med. Gillar man låten laddar man ner hela albumet om man vill spara. Albumen har man i en mapp. Mapparna heter Artist - albumnamn (ev. kanske årtal när albumet gjordes). Lättöverskådligt och smidigt. Tryck bara på den bokstav som artisten börjar med så hoppar det dit. Att dela in i olika genrer är helt värdelöst.. (är det funk eller fusion, pop eller 60-talspop?? osv. osv.). Delar man in under bokstav så måste man ju öppna alla bokstavsmappar för att se vad som finns i. Lika med om man har alla album från en artist samlade i en mapp så måste man ju öppna för att se vad det är för album.

så är det ;)

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!