*OT* Hur få ording på mp3:or

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Ska städa lite på mina mp3:or nu.
Men hur ska jag få bra ording på dom
Hur har ni era ?.

Indelade i bokstavs ording eller?

Clifton skrev:
Ska städa lite på mina mp3:or nu.
Men hur ska jag få bra ording på dom
Hur har ni era ?.

Indelade i bokstavs ording eller?

Japp, i mappar för varje band, sen ligger albumna i den mappen och låtarna från det bandet.

en bild

Bifogat

• bakrund.JPG
    bakrund.JPG
    118.8 KB · Visningar: 260
Last edited:
ingen ordning, det regerar...

nerå, har mappar med artistnamn å sedan album under det.

en mapp för varje bokstav.... skit enkelt att hitta sedan undermappar med grupperna i resp. mapp

Har själv lagt alla mina MP3or i en enda mapp.
Artist - Låtnamn
Lätt att hitta och smidigare än att ha uppdelade efter artist/album tycker jag, speciellt när man bara vill leta upp en enstaka låt.

:banana

I en stor jävla röra...lägger alla låtar i playlist på winamp, har sökpluginer istället....känns bra

Jag sorterar nu mer låtarna efter när jag laddade ner dem. Januari 2004, februari 2004 osv. Jag har så mycket blandad musik från så många olika artister så jag tycker det är enklast så här. Jag minns oftast inte vad låtarna heter, så jag kommer ihåg när jag ladda ner dem istället. Sen är jag väldigt lat också så jag har inte orkat sortera dem annorlunda.

Tagscanner är ett bra program som reder upp det ganska bra...

SJälv har jag alla i samma mapp, fast med REJÄL ordning på artisnamn, låtnamn mm...

Hatar oordning...

jag har alla album i mappar: #Ej Brända, A-N och O-Ö

sedan dom som inte ligger i album är sorterade i följande kategorier: Hip Hop, Nytt, Osorterat, Rock, Techno och Syntax Error (har alla avsnitt)

Någon som har ett tips om hur man kan normalisera volymen på ett helt bibliotek med MP3:or? Utan att behöva öppna dom en och en i en editor?
Man kunde ju kanske ha gjort något åt det när man mp3:ade sina gamla skivor, men det är lite för sent för det nu..

Ugluk skrev:
Någon som har ett tips om hur man kan normalisera volymen på ett helt bibliotek med MP3:or? Utan att behöva öppna dom en och en i en editor?
Man kunde ju kanske ha gjort något åt det när man mp3:ade sina gamla skivor, men det är lite för sent för det nu..

iTunes normaliserar volymen på låtarna man spelar upp i spelaren. Sen sorterar den också alla låtar efter ID3-tagen i realtid enligt "Artist\Album\Titel.mp3".
iTunes rockar!! :yoparty

Det finns ett program som heter MP3Gain som är bra på att normalisera med..

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo