oskjan
Stronger than ever!
BOKSTAV >> ARTIST >> ALBUM >> LÅTARNA
om det är singlar:
ÖVRIGT >> (ev. genre här) LÅTARNA
de systemet äger
om det är singlar:
ÖVRIGT >> (ev. genre här) LÅTARNA
de systemet äger
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ugluk skrev:Någon som har ett tips om hur man kan normalisera volymen på ett helt bibliotek med MP3r? Utan att behöva öppna dom en och en i en editor?
Man kunde ju kanske ha gjort något åt det när man mp3:ade sina gamla skivor, men det är lite för sent för det nu..

Nej, vad jag är ute efter är ett program som kan söka högsta peak i låten och normalisera efter den.. Vill absolut inte köra låtarna genom någon form av kompressor, bara slippa ljudchocken när man poppat lite Judas lagom högt och sedan överaskas av lite Dimmuborgir eller Pain..PollySmurf skrev:Ärligt talat.. hur bra blir det när man normaliserar?
Volymen blir samma genom hela låten, man får ingen dynamik och låten blir död![]()
Tack för tipset, ska kika på det.Casca skrev:Det finns ett program som heter MP3Gain som är bra på att normalisera med..
Mechanic_D skrev:Har själv lagt alla mina MP3or i en enda mapp.
Artist - Låtnamn
Lätt att hitta och smidigare än att ha uppdelade efter artist/album tycker jag, speciellt när man bara vill leta upp en enstaka låt.
![]()

RED_LiME skrev:Om det finns nån lat fan här inne som är slö på att sortera sina låtar så kan jag programmera ett program som sorterar..
Säjj bara till hur den ska sortera så fixar jag det på någon dag.. Om ni litar på en "virusprogrammerare" vill säjja...![]()
YamahaJojje skrev:Nä du hade säkert "tryckt" in en trojan![]()
YamahaJojje skrev:Var ett tips om ett program som klarar det tidigare i tråden.![]()
Eeh?Villee skrev:Random radiomusik.
Mackan skrev:en mapp för varje bokstav.... skit enkelt att hitta sedan undermappar med grupperna i resp. mapp
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|