otäck olycka mitt utanför min ruta nu!

Om en människa gör illa sig = 100% Empati
Om en motorcykel crashar = 100% Empati
Om en kille på en stulen motorcykel crashar = 50% Empati, för han har ju trots allt stulit en hoj
Om en drogpåverkad förare som smiter från polisen på en stulen motorcykel crashar = 0% empati, för den killen har utgjort ett hot mot övriga trafikanter, mig själv, mina barn, dessutom har han stulit hojen av någon.

Jag försöker tillämpa gråskalor istället för svart eller vitt, men det här var riktigt nattsvart...

grott mongo skrev:
gött åt idioten,synd bara att han inte åkte likbil från platsen :mad:
Nu är du väl lite väl långt ut va?
Såvitt jag vet är det inte dödsstraff på stöld i Sverige,
inte att vara drogad heller...

Nu kom jag på, vi har inte dödsstraff överhuvudtaget i Sverige.

Nej jag säger som GUL:
GUL skrev:
"... snor en MC så ska man slå sig ordentligt."
:klappar

HanneZ skrev:
Passande nick! Fast det är särskrivet...

Ja jag håller med, passande nick.
Hur kan man önska någon så ont? Jag menar ja, killen gjorde fel men det är ju inte rätt åt honom att dö för det!

Jag är för rättvisa, och anser att man ska betala för det man gjort men inte önskar jag någon döden bara för att han snor ens motorcykel...inte ens om han hade snott min (Om jag nu hade nån men det hör inte hit)..självklart skulle man blivit arg men inte såååå arg att jag vill att han ska bort...

I den ena tråden skall dom hängas dom förbannade hojtjuvarna och här skall dom plåstras om:=)

Hoppas han får bestående men,och att den bestulne blir ersatt.

twinner skrev:
I den ena tråden skall dom hängas dom förbannade hojtjuvarna och här skall dom plåstras om:=)

Hoppas han får bestående men,och att den bestulne blir ersatt.

Vem sa att dem skulle plåstras om? jag tror at de flesta anser att han ska betala för felet han gjort.

Väntar på den bisarra vändningen denna tråd kommer att ta om det visar sig att cykeln "bara" var sk falskskyltad, mao ej läsbar miniplåt eller liknande. Då är det toksynd om snubben igen. :rolleyes: Nu var han iofs drogpåverkad också, men han kanske åt värktabletter och missat den röda triangeln, så det kan räknas som en förmildrande omständighet här i den globala cyberrymden.

Tragiskt i vilket fall som helst. Slöseri med både polisens resurser och våra skattepengar. :(

pucko skrev:
Bra att han åkte fast.MEN DET ÄR TROTS ALLT EN MÄNNISKA.

Det var väl lite det där jag menade. Oavsett vad man gjort så önskar jag inte att någon skadar sig. Men trorts allt så är det föraren som bestämmer vilka rikser han/hon vill ta.

AndersJohansson skrev:
Det var väl lite det där jag menade. Oavsett vad man gjort så önskar jag inte att någon skadar sig. Men trorts allt så är det föraren som bestämmer vilka rikser han/hon vill ta.

Jaha ja. Hade jag tagit idioten på bar gärning, tjyvandes min hoj, så hade jag aldrig slutat slå.. Snor man en hoj så kan ju den mest puckade idot som finns anta att ägaren kan tänkas ta till våld om man blir påkommen, alltså väljer han själv sitt öde. Personligen skulle jag inte fälla en tår om alla hoj-tjyvar dog...

snowwhite skrev:
Ja jag håller med, passande nick.
Hur kan man önska någon så ont? Jag menar ja, killen gjorde fel men det är ju inte rätt åt honom att dö för det!

Jag är för rättvisa, och anser att man ska betala för det man gjort men inte önskar jag någon döden bara för att han snor ens motorcykel...inte ens om han hade snott min (Om jag nu hade nån men det hör inte hit)..självklart skulle man blivit arg men inte såååå arg att jag vill att han ska bort...

Tyvärr är det ju så att vi alla får va med och betala för en sån här grej, skattepengar, höjda försäkringspremier ägaren till hojen får troligen stå för självrisken på tusentals kr själv. För inte har väl denna tjuv några pengar att betala med.....

Hoztic skrev:
Exakt, skicka hem ambulansen igen, och ge honom en karta till närmaste sjukhus! :tummenupp
Haha, just det.

Sen kommer han askalas till sjukhuset och vill ha vård !? Man måste ju ge alla samma behandling....tyvärr.... :kryckor
Han borde verkligen få betala, hela rubbet. Ägaren, utryckningarna och omplåstring. Wanker

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D