Optimera förgasare på GSX-R750 -97

Bmwblade

Oskars pappa
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
BMW R100RS, GSX-R750WV, Fireblade -92, R1 -98
Köpte nu på hösten en GSX-R750, insåg att jag behövde ha en Suzuki, har aldrig haft någon. Dessutom var den i bra skick och helt enkelt bra! Men, den saknar ju mellanregister...Jag hade läst på lite innan och förstod att de är tunna innan de vaknar till liv vid 8-9000 och går så bra som helst upp till rödmarkeringen, min cykel beter sig också så. Kul, men nog borde det gå att få det lite bättre. Jag är ju oldschool och tänker att det är förgasare så det är klart att det går att få till det bättre! Den spontana tanken är att prova att höja nålen ett steg och se vad som händer. Jag har dock inte gjort några praktiska prov än, det blev höst och kallt!
Jag har googlat och hamnar allt som oftast på gixxer.com, där verkar standardmedicinen vara att öka storleken på både lågfartsmunstycket och huvudmunstycket samt att ha nålar från Factory Pro. Men, ni som har haft och har de här cyklarna har ni några tips och råd? Utöver rådet att alltid ligga över 8000 varv...

Det går att få rejält bättre skjuts i den, visserligen hade jag nästa generation -00 med insprutning men det är samma motor. Ett helsystem för bättre andning och ombestyckning som du är inne på.

Motsvarande för insprutningen är ju PC, och med enbart det samt ett billigt Arrow helsystem med bänkning lyfte vi mellanregistret rejält. Om jag inte minns fel ca 20-25% på de varv du är ute efter...

Låg varvs egenskaper förbättras till viss del med högre avgas motstånd.

En modernare Tändning som har annorlunda tändkurva påverkar också.

Det går att få rejält bättre skjuts i den, visserligen hade jag nästa generation -00 med insprutning men det är samma motor. Ett helsystem för bättre andning och ombestyckning som du är inne på.

Motsvarande för insprutningen är ju PC, och med enbart det samt ett billigt Arrow helsystem med bänkning lyfte vi mellanregistret rejält. Om jag inte minns fel ca 20-25% på de varv du är ute efter...

Det låter bra, då finns det hopp! Går det med insprutning så ska det kunna gå någorlunda med förgasarbestyckning också. Min har visserligen inget helsystem, det stter ett Micron slip-on på, annars helt orginal.

Det låter bra, då finns det hopp! Går det med insprutning så ska det kunna gå någorlunda med förgasarbestyckning också. Min har visserligen inget helsystem, det stter ett Micron slip-on på, annars helt orginal.
Slipon hjälper dig inte i detta fallet, snarare tvärs om. Det hade jag med innan...

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...