Bmwblade
Oskars pappa
Köpte nu på hösten en GSX-R750, insåg att jag behövde ha en Suzuki, har aldrig haft någon. Dessutom var den i bra skick och helt enkelt bra! Men, den saknar ju mellanregister...Jag hade läst på lite innan och förstod att de är tunna innan de vaknar till liv vid 8-9000 och går så bra som helst upp till rödmarkeringen, min cykel beter sig också så. Kul, men nog borde det gå att få det lite bättre. Jag är ju oldschool och tänker att det är förgasare så det är klart att det går att få till det bättre! Den spontana tanken är att prova att höja nålen ett steg och se vad som händer. Jag har dock inte gjort några praktiska prov än, det blev höst och kallt!
Jag har googlat och hamnar allt som oftast på gixxer.com, där verkar standardmedicinen vara att öka storleken på både lågfartsmunstycket och huvudmunstycket samt att ha nålar från Factory Pro. Men, ni som har haft och har de här cyklarna har ni några tips och råd? Utöver rådet att alltid ligga över 8000 varv...
Jag har googlat och hamnar allt som oftast på gixxer.com, där verkar standardmedicinen vara att öka storleken på både lågfartsmunstycket och huvudmunstycket samt att ha nålar från Factory Pro. Men, ni som har haft och har de här cyklarna har ni några tips och råd? Utöver rådet att alltid ligga över 8000 varv...