Onsdagsrundan..

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
EDIT: För er som inte visste så avgår traditionsenligt Onsdagrundan kl 18:00 från McDonalds i Upplandsväsby:
http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=68255116_RS_680&search_word=mcdonalds

Körningen följde normalt sträckan: Almungevägen till Hargsbro mot Sälna
Saxsta till Albano till Vålsta. Vålsta/Lunda till Gottöra macken. Tillbaka efter samma väg, men istället vänster mot Lövsta sedan mot Ekskogen. Därefter m,ot Stora Karby, till Össebygarns kyrka och Rönningevägen ner till Åkerberga och sedan sviningevägen till Säby som tar en mot Bogesund och vaxholm. Avslutning i Vaxholm eller på McD på Sveavägen inne i stan (typ)

Jag och några polare var ute och körde den normala onsdagsrundan igår och kan med nöje rapportera att den är HELT grusfri sånär som på några korn i vissa kurvor.

Väntar bara på att kapten skall börja med körningarna.
//Kö Karl.
Gottöra är fin och sopad. Bensinen är dyr.. Tanka innan.. 1kr mer jämfört med inne i stan!
dsc00065.jpg

Navigationsvarning i vaxholm, då bojsänkena står tätt därute.
premier.jpg

Last edited:
Lite svårt för kapten att hålla i dem , ska han köra trampcykel då eller?

Jag tycker att de nya onsdagsrundorna ska gå via mitt fik, bara en liten annan linjesträckning än den gamla ;)

Har själv kört "onsdagsrundan" två ggr redan och den har varit grusfri båda ggr. (första var lör 4/4)

Hej!

Är det någon som kan berätta mer om onsdagskörningarna? Får även jag som tjej hänga på? Eller rättare sagt, KAN jag ens HÄNGA PÅ i den fart som åks i? :)

Hej!

Är det någon som kan berätta mer om onsdagskörningarna? Får även jag som tjej hänga på? Eller rättare sagt, KAN jag ens HÄNGA PÅ i den fart som åks i? :)

Självklart! ALLA kan hänga på i någon av grupperna :tummenupp Brukar vara indelat i olika tempo och man väntar alltid så alla är med.

Men jag får hålla med lite. Dax att dra igång körningarna snart. Skägget har väl ingen hoj så ingen idé att vänta på han. Nån finns det alltid på plats som tar täten ju :tummenupp

Ja,ja,ja- onsdagskörningarna ser jag fram emot.:tummenupp

Onsdagsrundan: Varifrån? När? Vart?

Jag har samma fråga som LJ Lundmark. Vad är Onsdagskörningen?
Varifrån startar den?
Hur dags avgår den?
Vilken rutt körs, alternativt vad är målet?

Jag har samma fråga som LJ Lundmark. Vad är Onsdagskörningen?
Varifrån startar den?
Hur dags avgår den?
Vilken rutt körs, alternativt vad är målet?

Onsdagskörningen är en gruppkörning ( har hittills varit i Kapten Blåskäggs regi ) avgående från donken i väsby via några delmål till vaxholm.

Tack för hjälpen, och jag hatar att vara den som inget kan och inget begriper och måste fråga om allting, men när jag söker på www.hitta.se finner jag ett 20-tal olika Väsby inom rimligt avstånd till Vaxholm, och "donken" - vad är det?

Bikerwoman, Självklart skall vi fika hos dig!
Kan du möjligtvis peta in på en karta vart det är så får vi vällan ändra på rundan så den går förbi er.

Bikerwoman, Självklart skall vi fika hos dig!
Kan du möjligtvis peta in på en karta vart det är så får vi vällan ändra på rundan så den går förbi er.

Tycker vi röstar igenom lite demokratiskt att du får axla en start på onsdagsåkningarna iår :)

Sorry va lite otydlig. Som sagt Mcdonalds Upplands-väsby :tummenupp

Va? Näääääääääääää Inte jag.. Jag har inte tillräckligt snabb hoj vettdu.
Måste vara MINST en liters rad4 för att få leda sporthojskörningar.. Dessutom äger jag ingen sporthojströja. Framförallt så brukar jag inte vara med varje onsdag! Att ta på kaptens Mantel kräver sin man.. JP borde ju kunna ta det! Eller kanske Lord Adrian!

Va? Näääääääääääää Inte jag.. Jag har inte tillräckligt snabb hoj vettdu.
Måste vara MINST en liters rad4 för att få leda sporthojskörningar.. Dessutom äger jag ingen sporthojströja. Framförallt så brukar jag inte vara med varje onsdag! Att ta på kaptens Mantel kräver sin man.. JP borde ju kunna ta det! Eller kanske Lord Adrian!

Nä inte ska du behöva axla hans mantel men någon måste ju dra av startskottet i väntan på att skägget ska ta sitt sunda förnuft till fånga:) Ditt italienska fullblod ska väl klara uppgiften? :smicker :gnissla

Apapap.. förvisso mer än en liter, men saknar cyllarna... Kom igen nu Putte, vi vet att du vill ta täten. Seså, styr upp en start nu.

Nänä jag vill inte ta någon tät, jag trivs bättre en bit bak i ledet :)

Last edited:
Back