Nappe skrev:2388065Jag sätter 50 spänn på att någon med motard blev av med lappen i laser kontrollen mellan svaneholm och brodda![]()
Laserkontroll där ute?
Timeat till en onsdagkväll.. tror det kommit in en del klagomål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nappe skrev:2388065Jag sätter 50 spänn på att någon med motard blev av med lappen i laser kontrollen mellan svaneholm och brodda![]()
Zilversurfer skrev:2386199Tycker själv det är förbannat onödigt att köra in på området, fullkomligt respektlöst för dom boende. Parkera där du ska parkera, och gå in!
Vad hade du tyckt om du bott i ett område och massa motorcyklar kommer ingasandes på gågata/torg. Tror inte gästerna på Bar Italia eller äldreboendet (precis vid "torget") uppskattar detta heller speciellt mycket.
Om ni nu vill vara ute på Västra Hamnen, så parkera hojarna vid butik Ilse jacobsen och gå in via Hamnen. Så slipper vi hojåkare få ännu sämre rykte än vad vi redan har.
Mvh//F.örståendeexboende
yoohan skrev:2395966Jag kan helt klart tycka att du har en poäng i det du säger om att platsen kanske inte är den bästa valda med omsorg för de som bor i området, men det är å andra sidan inte någon plats i världen med bebyggelse. Sen är det ju självklart att du sympatiserar för invånarna i västra hamnen pga. att du följdaktligen bott där, och inte för att du är världens mest omtänksamma människa själv (min uppfattning).
Om vi ska dra det i långbänken så finns det alltid någon som lider av att du har en moddad dämpare på din maskin och inte höll dig till orginal mufflarnas moderata ljud. Sen om det är restaurant Bakfickan utmed köpenhamnsvägen, äldreboendet Sjöstjärrnan, eller bönderna ute i häckebergatrakterna som får lida av att just ditt motorfordon låter, spelar mindre roll om du frågar mig?
Sen var det heller inte tal om att gasa in bland bebyggelsen som en skogstokig kamikaze-pilot, i hopp om att sätta gamlingarnas pace-maker i gungning, utan snarare en alternativ plats till stortorget, vilket av många anledningar också är ett dåligt ställe (men då syftar jag inte till Hotellen, Restauranterna, Pensionärerna, eller den närliggande gågatan.
MVH
/ J
Zilversurfer skrev:2396690Problemet är att du m.fl. inte fattar poängen!!! Parkera på P-platserna och gå in. Inte f*n parkerar du på stortorget! Du parkerar på p-platserna vid stortorget.
Att dra likheter med bönder eller bebyggelse är bara befängt, då kör du på en allmän väg, eller hur?
Vad är det som är fel eller dåligt med stortorget?
Nä, det hela handlar om att visa upp sig, kolla på brudar och spela coola, så låter det iaf på första inlägget.
Sen är det som att prata med en vägg! Ni förstår inte vilka problem det är/har varit ute på VH med just MC/Mopeder/bilar.
Omtänksam, tja det är mkt beroende på om det är en vän eller ej. Man kan inte älska alla då alla inte älskar mig.
Mvh//Douglas
Rätta mig om jag har fel men visst finns det parkeringsplatser där Yoohan menar att vi ska träffas och en gårdsgata är väl också allmän väg?Zilversurfer skrev:2396690Problemet är att du m.fl. inte fattar poängen!!! Parkera på P-platserna och gå in. Inte f*n parkerar du på stortorget! Du parkerar på p-platserna vid stortorget.
Att dra likheter med bönder eller bebyggelse är bara befängt, då kör du på en allmän väg, eller hur?
Vad är det som är fel eller dåligt med stortorget?
Nä, det hela handlar om att visa upp sig, kolla på brudar och spela coola, så låter det iaf på första inlägget.
Sen är det som att prata med en vägg! Ni förstår inte vilka problem det är/har varit ute på VH med just MC/Mopeder/bilar.
Omtänksam, tja det är mkt beroende på om det är en vän eller ej. Man kan inte älska alla då alla inte älskar mig.
Mvh//Douglas
Maverick_ou812 skrev:2397144Rätta mig om jag har fel men visst finns det parkeringsplatser där Yoohan menar att vi ska träffas och en gårdsgata är väl också allmän väg?
Är själv helt för idén OM alla visar respekt för dom boende. Sen är det solklart att det handlar om att visa upp sig, kolla på brudar och spela coola. Såna är väl dom flesta av oss? Menar... varför skaffar hojåkare annars miniskyltar, miniblinkers, kolfiber/titan/blueflamedämpare, eloxerade kåpskruvar/ventilhattar samt 1000 andra bling bling prylar?
Ser själv ingen skillnad mellan att köra hojen genom Slimminge / Rögla eller Blentarp eller att puttra in i VH med den. Boende som boende. Samma respekt bör visas.
Tycker självklart vi bör göra ett försök till samling där. Funkar det så gör det. Blir det klagomål eller strul så får vi hitta nåt annat ställe. Stortorget tycker jag själv är ett sämre alternativ än VH. Fram för det nya fräscha och nytänkande.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |