Onsdagsgazzet™ - 16/8

Får stämma in och tacka snafets för ett kanongazz :tummenupp

pjohan skrev:
2382329Internt: Hade du kul i Simrishamn, HiXz? :D
Såg bara en 11:a på skylten och chansade. Hittade dock inte mitt hus :rolleyes:
Tackar för finfina vägar, roligare än 11:an hela vägen

HiXz skrev:
2383167 Får stämma in och tacka snafets för ett kanongazz :tummenupp

Såg bara en 11:a på skylten och chansade. Hittade dock inte mitt hus :rolleyes:
Tackar för finfina vägar, roligare än 11:an hela vägen

Kan nog joina vilse snart :)

Gött gazz. Inga incidenter i snabb ...... förrutom att jag fick vänta på dem ibland .... hihi

Mr K skrev:
2384305 Gött gazz. Inga incidenter i snabb ...... förrutom att jag fick vänta på dem ibland .... hihi
Hrrmm... Stefan låg ju på vägen, i vägen emellanåt :D ...kanske lika bra det, fick ändå till ytterligare ett höghastighets-hopp mot Snogeholm :yoparty

Gullefjun skrev:
2382514 Bra idé ... :tummenupp .. bara nyfiken på var hade du tänkt då? ... Bo01 e ju ganska stort

Hur skulle vi då kunna se poliskontrollen som alla ni andra missade långt ute i ingenstans va .. va .. va? :fatta!

Ja det finns ju alltid fördelar med att snigla, man hinner se "di blåvita" :D

Om vi snackar Bo01 och träffas så föreslår jag det lilla "torget" (öppna platsen) vid glassbaren. Där ligger även en stor "Michael Jacksson-kuvös" aka. växthus, och det finns GOTT om plats att parkera hojjar där. Det finns även gott om söta töser som trippar runt där, vilket inte är ett minus om man vill förströ sin tid på något vackert... Ett tips är ju att hålla utkik för P-lisor, eftersom dessa tenderar att "scouta" dessa stråk ganska ofta. Dock är stället fans så mycket bättre än stortorget... i många mått mätta! Om ni inte vet vart jag menar så skicka ett PM, så förklarar jag:

Åk stora gatan ner (förbi Torson), sväng vänster in vid "badparkeningen", fortsätt rakt fram tills det tar stopp, därefter vänster, fortsätt längs "strandpromenaden", där promenanden tar slut och övergår i gårdsgata (efter den lilla slänten ner), parkera och inmundiga vad som bjuds...

Love and Light

//J

yoohan skrev:
2385805 Ja det finns ju alltid fördelar med att snigla, man hinner se "di blåvita" :D

Om vi snackar Bo01 och träffas så föreslår jag det lilla "torget" (öppna platsen) vid glassbaren. Där ligger även en stor "Michael Jacksson-kuvös" aka. växthus, och det finns GOTT om plats att parkera hojjar där. Det finns även gott om söta töser som trippar runt där, vilket inte är ett minus om man vill förströ sin tid på något vackert... Ett tips är ju att hålla utkik för P-lisor, eftersom dessa tenderar att "scouta" dessa stråk ganska ofta. Dock är stället fans så mycket bättre än stortorget... i många mått mätta! Om ni inte vet vart jag menar så skicka ett PM, så förklarar jag:

Åk stora gatan ner (förbi Torson), sväng vänster in vid "badparkeningen", fortsätt rakt fram tills det tar stopp, därefter vänster, fortsätt längs "strandpromenaden", där promenanden tar slut och övergår i gårdsgata (efter den lilla slänten ner), parkera och inmundiga vad som bjuds...

Love and Light

//J
That´s the place! :tummenupp
Bra att du sätter planen i verket Y. Vi får kontra Helsingborgarnas posörställe "numer uno" på Strandvägen nu när vi kan. :D

Maverick_ou812 skrev:
2386185 That´s the place! :tummenupp
Bra att du sätter planen i verket Y. Vi får kontra Helsingborgarnas posörställe "numer uno" på Strandvägen nu när vi kan. :D

Tycker själv det är förbannat onödigt att köra in på området, fullkomligt respektlöst för dom boende. Parkera där du ska parkera, och gå in!

Vad hade du tyckt om du bott i ett område och massa motorcyklar kommer ingasandes på gågata/torg. Tror inte gästerna på Bar Italia eller äldreboendet (precis vid "torget") uppskattar detta heller speciellt mycket.

Om ni nu vill vara ute på Västra Hamnen, så parkera hojarna vid butik Ilse jacobsen och gå in via Hamnen. Så slipper vi hojåkare få ännu sämre rykte än vad vi redan har.

Mvh//F.örståendeexboende

Last edited:
Zilversurfer skrev:
2386184 Så tuff man kan vara..:D
Man får passa på när man kan .... hehe
Zilversurfer skrev:
2386199 Tycker själv det är förbannat onödigt att köra in på området, fullkomligt respektlöst för dom boende. Parkera där du ska parkera, och gå in!
Moraltant ..... muhahahahahahaha

/Mr K.ivas

Mr K skrev:
2386264 VA!!! trodde du gillade bättre malt än så ........:yoparty

För f*n Mr Chivas, du vet väl att Chivas Regal är en Blended, Malt/säd.....och en massa socker!

Last edited:
jag har en chivas i mitt skåp.
den bjuder jag på till folk som inte kan något om det o de bara wheeeooowww fan va snäll du är som bjuder på riktig chivas regal 12 årig.

det är rätt kul o läsa lite historie om chivas.

kortfattad

pissewirre som inte sålde något
ny etikett och 4 dubblade priset samma innehåll och vipps sålde de som smör.

Zilversurfer skrev:
2386199 Tycker själv det är förbannat onödigt att köra in på området, fullkomligt respektlöst för dom boende. Parkera där du ska parkera, och gå in!

Vad hade du tyckt om du bott i ett område och massa motorcyklar kommer ingasandes på gågata/torg. Tror inte gästerna på Bar Italia eller äldreboendet (precis vid "torget") uppskattar detta heller speciellt mycket.

Om ni nu vill vara ute på Västra Hamnen, så parkera hojarna vid butik Ilse jacobsen och gå in via Hamnen. Så slipper vi hojåkare få ännu sämre rykte än vad vi redan har.

Mvh//F.örståendeexboende
Håller med dig ZS om att visa hänsyn men där är faktiskt parkeringsplatser och det är en gårdsgata som man alltså får köra in på. Gör man detta på "rätt" sätt så får vi väl hoppas folk inte blir surare på oss än vad dom redan är.

Maverick_ou812 skrev:
2386470 Håller med dig ZS om att visa hänsyn men där är faktiskt parkeringsplatser och det är en gårdsgata som man alltså får köra in på. Gör man detta på "rätt" sätt så får vi väl hoppas folk inte blir surare på oss än vad dom redan är.

En gårdsgata får du inte parkera på. Det gäller även förbud mot fordon utan tillstånd att köra in på området, det finns skyltar vid alla infarter, fordon är hänvisade till parkeringsplatserna. Jag själv flyttade därifrån p.g.a EN anledning och det var just att FOLK, BILAR, MC och FÄ inte respekterar boende i området..Det körs kors och tvärs precis överallt inne på området. Nu har dom iof satt upp hinder, men dessa hindrar dock inte mopeder och MC.

Om vi vill samlas på ett trevligt ställe i Malmö, så är VH super...Men, än en gång visa lite respekt.

Varför kan inte vi parkera på P-platserna? Är det för att ingen ser oss? För långt att gå?

Jag sätter 50 spänn på att någon med motard blev av med lappen i laser kontrollen mellan svaneholm och brodda :cpparty

Zilversurfer skrev:
2386277 För f*n Mr Chivas, du vet väl att Chivas Regal är en Blended, Malt/säd.....och en massa socker!
Klart jag vet .... men jag fattar inte att du gillar den ......blended är ju ...... kajk .... men gillar du det så ..... ok ....:arsele
Kungen skrev:
2386294 jag har en chivas i mitt skåp.
den bjuder jag på till folk som inte kan något om det o de bara wheeeooowww fan va snäll du är som bjuder på riktig chivas regal 12 årig.

det är rätt kul o läsa lite historie om chivas.

kortfattad

pissewirre som inte sålde något
ny etikett och 4 dubblade priset samma innehåll och vipps sålde de som smör.
Du + jag + virvelfett + Balvienie Single Barrel -83 = kärlek

jajamensan så tar jag med en dunk chateau de garage.
årgång= natt till söndag

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...