Nja, jag håller mig nog till en rationell och förnuftsmässig syn på naturen. Den där "disneyfieringen" av djuren är ingen höjdare i min värld.
Men, men, dom är ju så söta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag håller mig nog till en rationell och förnuftsmässig syn på naturen. Den där "disneyfieringen" av djuren är ingen höjdare i min värld.
Jag vill ha det som i Texas, punkt slut.
Att gömma ondska bakom ord som "rationell" och "förnuftsmässig" tycker jag visar ju på bra många fler likheter med fascister än någon som gillar ägande och kapitalism. Men du kanske kör med lite gammal god GBA? Du gillar djur, det gjorde fascisterna också, därmed är du fascist.
Du vill ha en djurhållning som i Texas??? Skulle man ta större hänsyn till djuren i Texas? Det betvivlar jag starkt, hörru... man ser nog inte heller direkt mellan fingrarna vad gäller djurrättsaktivister.
Disneyfieringen är som du säger inget positivt. Dock verkar vi ha lite olika syn när vi pratar om naturen.
Men vem fan tycker att en varg är söt? Ståtliga djur är det däremot men ska man gå efter Disneys och liknande schabloner så stärker väl snarare deras bild vargen som något hemskt. Så jag undrar vem som gått på det där med disneyfieringen egentligen. Skäggot faller på eget grepp
Det har ju naturligtvis inget med söthet att göra om man tycker de ska dödas eller inte utan det faktum att man har respekt för deras liv och att vargen är/har varit utrotningshotad i Sverige och har en given plats i vår natur.
Och apropå gammaldags och vissa medlemmar. Jag trodde faktiskt den sjuka synen på djur och natur var rätt utdöd nuförtiden. Och att ställa det mot människor när man verkar tycka det är okej med aborter som dagen efter-piller? Tycker det luktar både människo- och djurförakt jag. Med en släng av dubbelmoral.
Vari är dubbelmoralen, både oönskade graviditeter och djur kan sorteras bort.
Det är ju du som på något luddigt vis försöker definiera vilka som är värda att vara kvar.
Apropå spela dum.....
För att du skall förstå, djur är däggdjur, myggor är insekter, ormar är reptiler osv.
Sen begriper jag inte vem som lurat i dig att vargen skall utrotas.![]()
Varghatare vill få bort vargen. Det behöver du inte ens skriva ut. Eller du kanske menar att de ska få finnas kvar på ett zoo.
Nu spelar du ju dum igen. Men ok, myggor är inget däggdjur. Det var tydligen det saken gällde, då gör vi så här. Ännu en hint. Hur många finns det? Vildsvin/Varg. Hur mycket skada orsakas av Vildsvin/Varg?
Ingen skillnad? Allt som rör sig ska skjutas? Gör lite nytta istället och gå ut och skjut mördarsniglar och vildsvin. Ett snigelhuvud uppsatt ovanför mysbrasan i gillestugan? Bra skrytfaktor för de andra goa machogubbarna i gänget.![]()
Nej det där är inte Jimmy Åkesson, det är någon som gick några årskurser under dig på folkskolan.
Så du minns ändå att du redan har fått svar på dina frågor. Varför frågar du igen då?Varför gör du repetetivt alltid skillnad på just vildsvin och varg?
Sen, sniglar är blötdjur, du behöver verkligen jobba lite på din biologi.
Förstår att du missat en hel del om naturen, inget att anmärka på, det finns fler som du. Hoppas bara du någon gång inser hur outbildad du är i ämnet och sedermera håller brödluckan stängd.
Så du minns ändå att du redan har fått svar på dina frågor. Varför frågar du igen då?
Men jag får ju förstås be så mycket om ursäkt om två gånger upplevs som ältande men det var ju faktiskt du som frågade och hävdade att du inte minns.
Det där är ju bara löjligt. Det märks verkligen att du är desperat efter utvägar.
Löjligt är att förlita sig till känslor och fluffiga värderingar när det kommer till att reglera djurstammar.
Sen är utvägen redan given, om några år har ni trädkramare glömt vargen och hittat något annat bevaransvärt gosedjur.
Sniglar (Stylommatophora) är blötdjur som tillhör lungsnäckorna
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT