Only in Sweden

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nu är det som väl inte begåvningsreserven som ansluter sig hos sd. Det är tveklöst de medborgare som gillar när det går att knycka godis från små barn :fakta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
På Sd.s hemsida står bl.a.

På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan bli en del av den
svenska nationen menar vi också att man även som infödd svensk kan upphöra att vara en
del av den svenska nationen genom att byta lojalitet, språk, identitet eller kultur.]

Kan någon förklara vad som menas med detta?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Klart de är, tror du på allvar någon i en tjugomiljonersvilla vill ha...

Jag väntar med tillförsikt hur de ska ta sig ur det debaclet. Men det skulle förvåna om det blir någon skillnad i fördelningen när vi tittar bakåt om ett år.

Det borde vara rimligt antagande att de kommuner som är bäst rustat för att ta emot flyktingar är det de kommuner med bäst ekonomi och lägst arbetslöshet.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Undrar om SD plötsligt plockar röster i Danderyds kommun när order om ökat mottagande står klart? Förra året var det den kommun som låg i botten på mottagningsandel, likväl som året innan. M-styrda kommuner verkar i särklass sämst. Frågan kommer osökt smygande... Är det defacto M som är de verkliga rassarna...:va

Inte medvetet kategoriskt kanske men klassperspektivet, eller uteblivandet av det, ger vid handen att så är fallet.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
På Sd.s hemsida står bl.a.



Kan någon förklara vad som menas med detta?

Du skall icke förråda ditt land.
Påminner om ett tal jag såg med några aspirerande sd:are, innan "byktvätten", där de gick till angrepp mot Perssonregeringen. Lät något i stil med:
"Göran Persson är inte någon August Palm, han är en FÖRRÄDARE!"
Jubel från publiken. Ingen aning om vad de ville säga med det :3freak

F.ö. Är väl det här OiS. SD har ju ett par egna trådar. Även om de är intressanta att debattera.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, är man en hippie om man inte vill att staten skall kontrollera sin befolkning så är jag tydligen det. Jag har alltid varit av uppfattningen att folk i det stora hela kan ta hand om sig, men jag utgår ju då naturligtvis från mig och de i min närhet.

Bättre är väl att med våld och hot styra människor.....

Själv då, vad röstar du, tar du till dig dom stora förändringarna SD gjort det senaste?
Befolkningen är staten.
Jag är centerpartist.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du skall icke förråda ditt land.
Påminner om ett tal jag såg med några aspirerande sd:are, innan "byktvätten", där de gick till angrepp mot Perssonregeringen. Lät något i stil med:
"Göran Persson är inte någon August Palm, han är en FÖRRÄDARE!"
Jubel från publiken. Ingen aning om vad de ville säga med det :3freak

F.ö. Är väl det här OiS. SD har ju ett par egna trådar. Även om de är intressanta att debattera.

SD är ju ganska OiS, hittar dom iaf. inte någon annan stans.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Inte medvetet kategoriskt kanske men klassperspektivet, eller uteblivandet av det, ger vid handen att så är fallet.

Kan det bli annat än medvetet när de gör ett aktivt val att inte ta emot flyktingar? Sällan. Men det är av den smutsigare, förtäckta sortens rasism. Den värsta sorten, bakom fasaden så är åsikterna helt andra än det PK tvättade officiella.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kan det bli annat än medvetet när de gör ett aktivt val att inte ta emot flyktingar? Sällan. Men det är av den smutsigare, förtäckta sortens rasism. Den värsta sorten, bakom fasaden så är åsikterna helt andra än det PK tvättade officiella.

Tur att Billström visar hur landet ligger :crash
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det borde vara rimligt antagande att de kommuner som är bäst rustat för att ta emot flyktingar är det de kommuner med bäst ekonomi och lägst arbetslöshet.

Knivigt, å andra sidan finns varken tomma bostadsrätter, hyresrätter eller villor i rika kommuner.
Var skall de bo i Danderyd t.ex.?

Skall bli väldigt roligt att se överklassmoderaterna ta sig an uppgiften dock. :D
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Knivigt, å andra sidan finns varken tomma bostadsrätter, hyresrätter eller villor i rika kommuner.
Var skall de bo i Danderyd t.ex.?

Skall bli väldigt roligt att se överklassmoderaterna ta sig an uppgiften dock. :D

Vi har ju en expropriationslagstiftning. Ta från de rika och ge till de fattiga. :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Eftersom samhället skall passa både om man är fattig och rik krävs att en klick inte kan köpa sig fri från ansvaret.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi har ju en expropriationslagstiftning. Ta från de rika och ge till de fattiga. :tummenupp

Tror det var inför valet 2002 som SVT tog med VPK's enda medlem i Danderyd på promenad på Strandvägen i Djursholm, åh vad det var ett bra inslag:

"Titta vad stort! Här skulle ju en FLERA familjer kunna bo istället"


Snacka om omöjligt uppdrag. :D
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Tror det var inför valet 2002 som SVT tog med VPS's enda medlem i Danderyd på promenad på Strandvägen i Djursholm, åh vad det var ett bra inslag:

"Titta vad stort! Här skulle ju en FLERA familjer kunna bo istället"


Snacka om omöjligt uppdrag. :D

Det är inte alls omöjligt utan var ju realpolitik i stora delar av världen. Det är bara frågan om vilken maktapparat (vp) har i ryggen. Statens våldsmonopol lär duga.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top