Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Peka gärna ut vilka delar som är allra hemskast så vi förstår vad som är så vidrigt att halva Sverige verkar gå i affekt så snart SD nämns:

http://sverigedemokraterna.se/var-politik/

Jag förstår det verkligen inte i alla fall.

http://www.sdarkivet.se/program.php

Visst visst, dom har ändrat sig nu.

Orkar inte krångla med att klippa in texter, bättre att man läser igenom själv, men en goding är ju att deportera alla som kommit hit efter 1970....

Visst blir det problem med medborgarskap osv. men det löser man med ändrad grundlag.:3freak
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Läskig för den som inte vill förstå samband, det kan jag tillstå.

Sambandet är nog snarare det så kallade barnvagnskriget med vilket konspirationen säger att islam skall ta över Europa. Sambandet är att man ville väcka kärnväljarna på den bruna flanken från valsoffan.

Sedan när ställer vi barnfamiljer mot åldringar? Är det barnbidraget man vill minska eller vad är det.

Det finns även ett retoriskt samband med den allra mörkaste propagandakällaren från 30-talet.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
http://www.sdarkivet.se/program.php

Visst visst, dom har ändrat sig nu.

Orkar inte krångla med att klippa in texter, bättre att man läser igenom själv, men en goding är ju att deportera alla som kommit hit efter 1970....

Visst blir det problem med medborgarskap osv. men det löser man med ändrad grundlag.:3freak

Vilket parti röstar du på?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sambandet är nog snarare det så kallade barnvagnskriget med vilket konspirationen säger att islam skall ta över Europa. Sambandet är att man ville väcka kärnväljarna på den bruna flanken från valsoffan.

Sedan när ställer vi barnfamiljer mot åldringar? Är det barnbidraget man vill minska eller vad är det.

Det finns även ett retoriskt samband med den allra mörkaste propagandakällaren från 30-talet.

De slutsatserna känns vågade. Väldigt spännande. Jag håller dock inte med.

Det går väl knappast att förneka att samtidigt som vi har ett stort utanförskap bland invandrare, ofta muslimer, så klarar vi inte av våra pensionsåtaganden? Skulle det inte vara en politisk fråga menar du?

30-tal hit, 30-tal dit, fixa fiaskot istället.

Jag förstår dock att folk som kanske hela sitt liv röstat på moderaterna inte vill ha ögonen öppnade på detta vid, det är bara mänskligt.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
De slutsatserna känns vågade. Väldigt spännande. Jag håller dock inte med.

Det går väl knappast att förneka att samtidigt som vi har ett stort utanförskap bland invandrare, ofta muslimer, så klarar vi inte av våra pensionsåtaganden? Skulle det inte vara en politisk fråga menar du?

30-tal hit, 30-tal dit, fixa fiaskot istället.

Jag förstår dock att folk som kanske hela sitt liv röstat på moderaterna inte vill ha ögonen öppnade på detta vid, det är bara mänskligt.

Eftersom då missar filmens budskap så kan du läsa på lite om "debatten" här. Det är mycket tydligt att det är muslimer med barnvagnar det handlar om. Dessutom i burka bara för att snitsa till det ytterligare.

https://www.google.se/#q=barnvagnskriget

Du frågar vad hemskt i (sd)s valprogram som gör människor upprörda. Du fick ett tydligt svar, så behöver du inte undra längre.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eftersom då missar filmens budskap så kan du läsa på lite om "debatten" här. Det är mycket tydligt att det är muslimer med barnvagnar det handlar om. Dessutom i burka bara för att snitsa till det ytterligare.

https://www.google.se/#q=barnvagnskriget

Du frågar vad hemskt i (sd)s valprogram som gör människor upprörda. Du fick ett tydligt svar, så behöver du inte undra längre.

Jag förstår också vad det handlar om, men tack för förtydligandet. Däremot blir jag inte upprörd när någon pekar på det uppenbara som de sju partierna ställt till med, men jag börjar skönja ett mönster här. :hihi

Ingen har pekat på något hårresande i SD's nuvarande partiprogram, jag visste inte att det var fritt fram att rota i historien, vilket förstås skulle stänka ner minst 5 av de sju vise partierna minst lika mycket. KD och FP kommer möjligen undan med äran i behåll. Så ja, jag undrar fortfarande vad som gör folk arga av SD's nuvarande partiprogram.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
http://www.sdarkivet.se/program.php

Visst visst, dom har ändrat sig nu.

Orkar inte krångla med att klippa in texter, bättre att man läser igenom själv, men en goding är ju att deportera alla som kommit hit efter 1970....

Visst blir det problem med medborgarskap osv. men det löser man med ändrad grundlag.:3freak

Ja det finns många godingar där, de har en egen rolig kanal på Youtube också, där en idiot vid Anders Klarström förklarar varför dödsstraff är bra. :3freak

Jag noterar att han varit med i Nordiska Rikspartiet och Moderaterna också, enligt wikipedia.

Det gör som tur är ingenting åt vare sig Moderaternas eller SD's nuvarande partiprogram.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Undrar om SD plötsligt plockar röster i Danderyds kommun när order om ökat mottagande står klart? Förra året var det den kommun som låg i botten på mottagningsandel, likväl som året innan. M-styrda kommuner verkar i särklass sämst. Frågan kommer osökt smygande... Är det defacto M som är de verkliga rassarna...:va
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja det finns många godingar där, de har en egen rolig kanal på Youtube också, där en idiot vid Anders Klarström förklarar varför dödsstraff är bra. :3freak

Jag noterar att han varit med i Nordiska Rikspartiet och Moderaterna också, enligt wikipedia.

Det gör som tur är ingenting åt vare sig Moderaternas eller SD's nuvarande partiprogram.

Ett parti är en grupp individer, en apa skapar inte ett tokigt parti.

Vaknar du mitt i natten och mumlar "nuvarande partiprogram"?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bara ett konstaterande att du inte vet vad jag pratar om, lustigt att det är jag som baserar mig på propaganda....

LP.

Vad baserar du din uppfattning om SD på?
Jag vet inte vad du pratar om, eftersom du svamlar.
Naturligtvis röstar du på hippiepartiet.
Min uppfattning om SD grundar jag på deras partiprogram och de aktiva representanter jag träffar i politiska samanhang.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag förstår också vad det handlar om, men tack för förtydligandet. Däremot blir jag inte upprörd när någon pekar på det uppenbara som de sju partierna ställt till med, men jag börjar skönja ett mönster här. :hihi

Ingen har pekat på något hårresande i SD's nuvarande partiprogram, jag visste inte att det var fritt fram att rota i historien, vilket förstås skulle stänka ner minst 5 av de sju vise partierna minst lika mycket. KD och FP kommer möjligen undan med äran i behåll. Så ja, jag undrar fortfarande vad som gör folk arga av SD's nuvarande partiprogram.

Skall jag vara ärlig så orkar jag inte läsa skiten...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet inte vad du pratar om, eftersom du svamlar.
Naturligtvis röstar du på hippiepartiet.
Min uppfattning om SD grundar jag på deras partiprogram och de aktiva representanter jag träffar i politiska samanhang.

Ja, är man en hippie om man inte vill att staten skall kontrollera sin befolkning så är jag tydligen det. Jag har alltid varit av uppfattningen att folk i det stora hela kan ta hand om sig, men jag utgår ju då naturligtvis från mig och de i min närhet.

Bättre är väl att med våld och hot styra människor.....

Själv då, vad röstar du, tar du till dig dom stora förändringarna SD gjort det senaste?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det defacto M som är de verkliga rassarna...:va

Klart de är, tror du på allvar någon i en tjugomiljonersvilla vill ha somaliska gäng som kastar sten där han parkerar sin frus bil?

Hoppas de tvingar på varenda rik förort tusentals "somalier", då jävlar blir det livat. :D

Katrineholm liksom, snacka om ofarligt. :hihi
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, men jag noterar att du inte klarar kritisera det, räcker gott för mig. :tummenupp

Slutade läsa dom för flera år sedan, inställningen det påvisade var redan övertydlig.

Men som vanligt, partiet består av individer, antingen har HELA partiet och dess anhängare bytts ut, eller så är det samma gris fast sminkad.

Men visst, om 15-20år, och inget iögonfallande tillkommer, så kommer jag säkert intressera mig igen.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top