Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En ung utländsk medborgare greps i september inne på militärt skyddsklassat område i gamla KA4 i Göteborg. Men väskan som militärpolisen sett mannen bära på ryggen var som försvunnen.
Två veckor senare hittades en ryggsäck inne på området - med en misstänkt revolver och en pistol.
Men då hade den mystiske mannen, för länge sedan, satts på en spårvagn som tog honom bort från området.
http://www.expressen.se/gt/misstankt-vapenman-greps-pa-militaromrade/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
CxcgLt5WEAAkaoL.jpg


CxchX9wWgAAcB-M.jpg


CxchYZ8XAAAB4c3.jpg





32 år senare blev en amerikansk komedifilm svensk verklighet... :hihi :4skrika
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Men faktum är att det europeiska land som synes mest sårbart i det nya politiska klimatet är – Sverige. Varför? För att vi satsar minst av alla runt Östersjön på vårt försvar och inte är med i Nato. Vår doktrin, speciellt understruken av den nuvarande regeringen går i stort sett ut på att USA skall komma till vår undsättning i alla fall för att de gillar oss.

I vilken mån denna tanke har haft någon som helst förankring i verkligheten blev Trumps valseger sista spiken i dess kista. I nuläget kan inte ens en ordmagiker som Gustav Fridolin göra gällande att Sveriges försvars- och säkerhetspolitik vilar på hållbar grund. Sanningen är att Sverige är ensamt och försvarslöst.

[...]

I Dagens Nyheter uttalar Mike Winnerstig, forskningsledare vid totalförsvarets forskningsinstitut, att den svenska inrikespolitiken gör det än mer osannolikt att Trump skulle satsa amerikanska liv och dollar på vår säkerhet. Mer än andra europeiska länder har vi bekostat en stor välfärdsstat och stort mått av invandring, alltså med pengar som åtminstone delvis kunde ha gått åt försvaret. Den prioriteringen kommer Trump låta Sverige ta ansvar för självt.

Källa: http://www.smp.se/ledare/dags-att-borja-om-med-forsvaret/

:fyllisar :huvet
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Barn försvann ? Det är ju föräldrarna som tagit lån och skickat iväg dem
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Audi är i blåsväder:D

Kakan Hermansson är med i deras kampanj/reklam och audis facebook blir bombat av förbannade människor.

Nu är kampanjen/reklamen tillfälligt borttagen:smasha

Nu måste vi se på detta från ett positivt perspektiv. Audis varumärke blir ju rejält smutskastat och det känns ju fantastiskt :mattias

Volvo tog in Zlatan
Audi tog in Kakan Hermansson...

Verkar som att Audi tog sitt förnuft till fånga efter alla protester och valde att avsluta samarbetet med den vedervärdiga Kakan. Från deras Facebook:

Audi visste självfallet vem kakan är och representerar. Svårt att rekrytera henne annars.

En riktig jävla tabbe och jag hoppas att någon får sparken.
Förhoppningsvis glömmer vi inte bort det här som vi annars gör i 99% av alla andra tabbar.


Ännu en anledning till att inte betala TV-licens.

CxTM0tBXAAUuw3e.jpg:large



Först kände de inte till nånting, sen, sju timmar tidigare, kände de till att de faktiskt kände till det de inte känner till nu i efterhand...

Frågor på det? :hihi

Audi och Kakan har nytt avtal nu, en ny bil KAKAN's ACAB, en liten knallröd sportbil utan tak...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du kan omöjligtvis förstå debatten.
Du är från Umeå.
På Umeås universitet skulle Kakan ses som konservativ.

Precis, vi är alla såna här i Umeå, progressiva, moderna och genusmedvetna, sen vill jag inte att hen duar mig, hen kan kalla mig för hen istället.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T

Fast vem ska inta Sverige och varför?
Innan man vet det så behöver man inte oroa sig för vårat usla försvar.
Vad har vi som någon vill ha? Välfärd är svårt att vinna genom krig.

Jag skulle gärna ha ett starkt försvar, men hur starkt och vad ska vi göra med det?
Nato? Snacka om att öka hotbilden. Ökar vi hotbilden behöver vi ett starkare försvar. Och vill vi verkligen sitta i klorna på trumpen?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fast vem ska inta Sverige och varför?
Innan man vet det så behöver man inte oroa sig för vårat usla försvar.
Vad har vi som någon vill ha? Välfärd är svårt att vinna genom krig.

Jag skulle gärna ha ett starkt försvar, men hur starkt och vad ska vi göra med det?
Nato? Snacka om att öka hotbilden. Ökar vi hotbilden behöver vi ett starkare försvar. Och vill vi verkligen sitta i klorna på trumpen?

Du har kanske ett visst behov av att utveckla din förståelse för hur Nato funkar.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Du har kanske ett visst behov av att utveckla din förståelse för hur Nato funkar.

Vet ganska bra hur det fungerar med Nato.
Men jag vet inte om vi i Sverige ska ut och kriga i världen efter trumpens önskemål och intressen. Då är vi ett hot i världen och ett land som krigar aktivt i olika strider. Dödar våra 200år av fred och blir ett land precis som alla andra som krigar lite här och där och får olika terror dåd hemma pga detta.

Hur många är beredda att dö för Sverige idag?
Hur många är beredda att dö för Sverige i ett krig för att säkra olja åt USA?
Vart ska missilerna mot Ryssland placeras? Allt kan ju inte vara på Gotland, som då blir en enda militärbas om USA får önska.

Bättre då att vara dåligt rustade på hemmaplan utan hot mot varken oss eller världen. För vem ska inta oss? Och varför, vi har ju knappast något av värde mer än transit. Transit kan man förhandla sig till utan våld.
Vid ett fullskaligt krig kommer inte Nato kunna hålla Sverige ändå. Då krigas det för transit genom oss.

Då anser jag att det är bättre att vara neutrala och överleva. Än springa ärenden åt andra och bli ett mål.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vet ganska bra hur det fungerar med Nato.
Men jag vet inte om vi i Sverige ska ut och kriga i världen efter trumpens önskemål och intressen. Då är vi ett hot i världen och ett land som krigar aktivt i olika strider. Dödar våra 200år av fred och blir ett land precis som alla andra som krigar lite här och där och får olika terror dåd hemma pga detta.

Hur många är beredda att dö för Sverige idag?
Hur många är beredda att dö för Sverige i ett krig för att säkra olja åt USA?
Vart ska missilerna mot Ryssland placeras? Allt kan ju inte vara på Gotland, som då blir en enda militärbas om USA får önska.

Bättre då att vara dåligt rustade på hemmaplan utan hot mot varken oss eller världen. För vem ska inta oss? Och varför, vi har ju knappast något av värde mer än transit. Transit kan man förhandla sig till utan våld.
Vid ett fullskaligt krig kommer inte Nato kunna hålla Sverige ändå. Då krigas det för transit genom oss.

Då anser jag att det är bättre att vara neutrala och överleva. Än springa ärenden åt andra och bli ett mål.

Usa är självförsörjande på olja...bl.a
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vet ganska bra hur det fungerar med Nato.
Men jag vet inte om vi i Sverige ska ut och kriga i världen efter trumpens önskemål och intressen. Då är vi ett hot i världen och ett land som krigar aktivt i olika strider. Dödar våra 200år av fred och blir ett land precis som alla andra som krigar lite här och där och får olika terror dåd hemma pga detta.

Hur många är beredda att dö för Sverige idag?
Hur många är beredda att dö för Sverige i ett krig för att säkra olja åt USA?
Vart ska missilerna mot Ryssland placeras? Allt kan ju inte vara på Gotland, som då blir en enda militärbas om USA får önska.

Bättre då att vara dåligt rustade på hemmaplan utan hot mot varken oss eller världen. För vem ska inta oss? Och varför, vi har ju knappast något av värde mer än transit. Transit kan man förhandla sig till utan våld.
Vid ett fullskaligt krig kommer inte Nato kunna hålla Sverige ändå. Då krigas det för transit genom oss.

Då anser jag att det är bättre att vara neutrala och överleva. Än springa ärenden åt andra och bli ett mål.

Trumpen? Stoltenberg heter han. Chefen för nato..

Norge, tycker du de är och krigar överallt? Eller Portugal? Tjeckien?

Så vår verksamhet i Afghanistan, Kongo, Tchad, Balkan.... inga krig. Nähe. Sverige som neutralt är nog den största levande lögnen sen.... jag kan inte komma på nåt...
Det dör hundratals islänningar för deras medlemskap, varje vecka!!!!!one11one!! Nej.
Gotland en amerikansk bas....

Jag lämnar den här. Koll var det sa Bull. Bollkoll sa Bill.

Så genom att erbjuda transit kommer effekterna av härjningar i säg Balkan påverka oss minimalt. Jodåsåatte.

Men hellre en jänkare i hallen än en Iskander i skallen.. nåt ditåt.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top