Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hell yäsnabbåka skrev:Det har spekulerats friskt nu i 4 sidor om vilket band som är mörkast och mitt svar efter en längre tids överläggning är Black-Ingvars.
henrikkrueger skrev:När "jagvillattalltochallaskadö"-metal framförs såhär så tycker tom jag att det är ganska bra...
http://www.videofeber.se/2006/01/death_metal_vid.html
Finns det någon i döds-metal genren som är seriösa, eller är alla bara ett gäng ironiska snubbar med för mycket fritid?
Chris Ash skrev:Varför skulle de vara mindre seriösa än andra musiker?
Mycket death-metal är oerhört teknisk musik och det ligger åtskilliga års jobb bakom instrumentalisternas skicklighet.
Opeths "The Moor" eller Dimmu Borgirs "Progenies of the great apocalypse" är inget annat än musikaliska mästerverk och allt annat än oseriöst.
henrikkrueger skrev:Instrumentalisk skicklighet? För mig låter det mest som om någon satt instrument i händerna på ett gäng apor... Men smaken är som baken, musik för mig är skräp för någon annan.
Det jag tycker är mest löjligt är hela den där "vitsminkade med svarta streck lite här och var" grejen och allt dravlande om hur mörka och ondskefulla de är. Men det kanske bara är en show-pryl...
Solid snake skrev:Lyssna på Darkthrone - Soulside journey istället så får du höra att de kan spela..........
Om man ska ha bra och supersnabbt trumspel ligger ju Uppsalabandet som gjorde bla Royal Straight Flesh bra till och jag har såklart glömt vad de hette.Chris Ash skrev:...otroligt otight och allmänt kasst. Det absolut roligaste med Fenriz är att man kan höra tydligt att killen inte ens kan hålla takten mer än kanske 10 sekunder i sträck, han sackar som en trött gammal tant.....
Opeth är ju på en annan planet, tightare och proffsigare band får man leta länge efter.
Gustav O skrev:Om man ska ha bra och supersnabbt trumspel ligger ju Uppsalabandet som gjorde bla Royal Straight Flesh bra till och jag har såklart glömt vad de hette.![]()
Precis. Han kan fan trumma den killen.korvgubbe skrev:Defleshed?
Aha? Jag vet inte om det är fel på din skiva, men på min Soulside journey så kan Fenriz hålla takten i längre än 10 sekunder.Chris Ash skrev:...otroligt otight och allmänt kasst. Det absolut roligaste med Fenriz är att man kan höra tydligt att killen inte ens kan hålla takten mer än kanske 10 sekunder i sträck, han sackar som en trött gammal tant.....
Opeth är ju på en annan planet, tightare och proffsigare band får man leta länge efter.
De är norrbaggar, då är de arga, sånna dödar varandra.IronMike skrev:Satyricon verkar göra arg musik, men är dom arga eller låter dom bara så ?
![]()
Gustav O skrev:Om man ska ha bra och supersnabbt trumspel ligger ju Uppsalabandet som gjorde bla Royal Straight Flesh bra till och jag har såklart glömt vad de hette.![]()
Notera i era anteckningsbäcker: Jag har gjort en turné med Satyricon. Det var ... intressant. Dissection var för övrigt också med...IronMike skrev:Satyricon verkar göra arg musik, men är dom arga eller låter dom bara så ?
![]()
Jag är inte heller något fan av ultrasnabbt spel eftersom det ofta som du säger saknas sväng och variation men Defleshedkillen har faktiskt mycket känsla i det han gör och är inte bara världsrekordsnabb.Chris Ash skrev:Har inte hört den killen men jag måste säga att jag är inte nåt jättefan av den typen av lir. För det första är det väldigt många snabba trummisar som är rätt jäkla mediokra, ungefär som ultrasnabba gitarrister, de kan slå väldigt många slag per tidsenhet men det har ingen aning om när de ska slå och när de inte ska slå och sväng vet de inte vad det är.
Dave Lombardo (Slayer,Testament, Grip Inc) är dock riktigt jävla megabra, han är otrolig och en av mina absoluta favorittrummisar alla kategorier.
Gene Hoglan (Dark Angel, Testament, 200 andra band) är en annan favorit
Peter Wildoer i Darkane/gamla Agretator (Helsingborgsband) är också riktigt jäkla stengrym med gött groove och sväng, han är dessutom betydligt mångsidigare än vad han låter på platta.
Flo Mounier (Cryptopsy/Necrosis) är extremmetallens svar på Ian Paice, blandar nästan lite funkiga och jazziga grejor med blastbeats och speedtrummande
Docent (RIP) i Vader visste också vad sväng och groove var för någonting.
Gustav O skrev:Notera i era anteckningsbäcker: Jag har gjort en turné med Satyricon. Det var ... intressant. Dissection var för övrigt också med...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |