Onödigt

Pejo skrev:
Nej - men min poäng är följande: QUOTE]

Det finns två skäl till att den går fort på ettan, dels så ska man kunna acca utan att slå runt och dels ska man kunna ta långsamma böjar på ettan. Om jag ska ta min hoj som exempel så gör den som sagt 147 blås på ettan innan varvskydet klipper, samtidigt kan jag köra den på tomgång på ettan utan problem, och även på sjätte växeln kan jag ligga runt 1500 rpm och ge gas och den bara accar utan konstigheter.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Pejo skrev:
Nej - men min poäng är följande: QUOTE]

Det finns två skäl till att den går fort på ettan, dels så ska man kunna acca utan att slå runt och dels ska man kunna ta långsamma böjar på ettan. Om jag ska ta min hoj som exempel så gör den som sagt 147 blås på ettan innan varvskydet klipper, samtidigt kan jag köra den på tomgång på ettan utan problem, och även på sjätte växeln kan jag ligga runt 1500 rpm och ge gas och den bara accar utan konstigheter.

Ja, funkar det så funkar det o då är det ok. Men om man överger lågfartsegenskaper bara för att vara ballast så är det mindre bra ,eller som trådskaparen sa : Onödigt.

(min drar också fint från 1000 varv, puttar omkring på tomgång etc...)
 
Last edited:
Senate_43 skrev:
vad spelar sånna här saker för roll? ja ska inte klaga, kul med sjuka forum! haha ... Pain the bike more =) That would be nice to se ? Frågan är hur mkt era hojar r på 6:ans växel`??
Användbarhet på bana...
 
Jag har vänt på växelspaken och så också numrerat om mina växlar om man ska tro på de där som står på drevkåpan. Så min går nog faan närmare 300 km/h på 1:an!
 
Tja VFR:en går bra i 30 på 6:an, dock bör man hålla minst 35 för att inte drivpaketet skall rassla. På 1:an kan jag hålla jämnt tempo med en långsam gående utan att få problem med gången (~400-500 rpm)
 
Min sp1:a gör 85km/h i 1:an....men det är nästan omöjligt att hålla den på två hjul i ettan :)
(nej, den är inte original)
 
bissmark skrev:
Shit.... :Bugar
Hur gör du :confused:


Det är rätt svårt. Först får man köra lite och växla sig upp till sexan.
Sen måste du frikoppla och bromsa samtidigt! När det sedan börjar gå riktigt sakta så sätter man i en benet, eller båda, och försöker stanna utan att trilla.
 
Gustav1 skrev:
Det är rätt svårt. Först får man köra lite och växla sig upp till sexan.
Sen måste du frikoppla och bromsa samtidigt! När det sedan börjar gå riktigt sakta så sätter man i en benet, eller båda, och försöker stanna utan att trilla.
:rofl :rofl :rofl :rofl
 
Gustav1 skrev:
Det är rätt svårt. Först får man köra lite och växla sig upp till sexan.
Sen måste du frikoppla och bromsa samtidigt! När det sedan börjar gå riktigt sakta så sätter man i en benet, eller båda, och försöker stanna utan att trilla.
Har en god vän som försökt din lilla teknik. han glömde dock den lilla detaljen med benen.. (tro det eller ej. Helt sant.) och jag har fått hans autograf!. :banana
 
philsson skrev:
Har en god vän som försökt din lilla teknik. han glömde dock den lilla detaljen med benen.. (tro det eller ej. Helt sant.) och jag har fått hans autograf!. :banana

Underbart! Tack för ett gott skratt.
 
Växlar vid 100... kan inte va så snällt mot motorn att fresta så. 120-130 har jag för mig att jag varvade ur min gammgix till en gång på 1:an.
 
The one skrev:
Jag kan köra i 35 km/h i sexans växel utan att den hackar. :)
Det går att komma från 35 till 315 på en växel under minuten.


Tror bara du är en stor drömmare, 168 på 1:an, och 35 på 1:an o det går rent o den toppar 315??(eller eftersom din verkar vara ett monster så kanske 450 km /timme ligger närmare sanningen???????), 35-315 låt mig gissa på 6:ans växel??Sluta dröm o väx upp :3freak .... Jag kan äta 2 byttor :corn :corn.a UTAN att dricka något.
 
Last edited:
sporTlovEr skrev:
Tror bara du är en stor drömmare, 168 på 1:an, och 35 på 1:an o det går rent o den toppar 315??(eller eftersom din verkar vara ett monster så kanske 450 km /timme ligger närmare sanningen???????), 35-315 låt mig gissa på 6:ans växel??Sluta dröm o väx upp :3freak .... Jag kan äta 2 byttor :corn :corn.a UTAN att dricka något.
Nu verkar du missat nått igen lilla vän.
 
sporTlovEr skrev:
Tror bara du är en stor drömmare, 168 på 1:an, och 35 på 1:an o det går rent o den toppar 315??(eller eftersom din verkar vara ett monster så kanske 450 km /timme ligger närmare sanningen???????), 35-315 låt mig gissa på 6:ans växel??Sluta dröm o väx upp :3freak .... Jag kan äta 2 byttor :corn :corn.a UTAN att dricka något.

Kom o fika på onsdag så ska pappa förklarar hur det hänger ihop. :tummenupp :)
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top