Onödigt

sporTlovEr skrev:
Tror bara du är en stor drömmare, 168 på 1:an, och 35 på 1:an o det går rent o den toppar 315??(eller eftersom din verkar vara ett monster så kanske 450 km /timme ligger närmare sanningen???????), 35-315 låt mig gissa på 6:ans växel??Sluta dröm o väx upp :3freak .... Jag kan äta 2 byttor :corn :corn.a UTAN att dricka något.

Jag erkänner jag kanske var lite hård här i mitt ordval..Men orginal(?) hoj som toppar 315, ändå går rent i 35 km utan ryck, är medveten om att även om det går ruggigt fort på 1:ans växel så skiljer det inte mycket på 2:ans när man har dragit in så långt i varvregistret och det sjunker kanske 500-800 varv på nästa växel, så finns inte mycket att hämta i fartökning per växel innan i varvstoppet är i igen.

Men gör en R1:a orginal verkligen 315 km, svårt, svårt , svårt att tro det(Mätarfart, OK då håller jag med!!men inte i VERKLIG fart, not, nej, njet, inte en sportslig...)

Jag skall lyda pappa pejos råd så fort jag får tid över :tummenupp

stoffer skrev:
Nu verkar du missat nått igen lilla vän.

Det är tur i alla fall att du lär vara en i mängde som kanske bättrar sig :confused: Ioförsig så var ju det före ditt inlägg :tummenupp

Ditt citat:

Skönt att höra. Jag är också less på vissa medlemmars onödiga inlägg. Nu blev jag glad

Gott nytt år på er!

Last edited:
Rundningsmärke skrev:
Kör ni era hojar mot varvstoppet på ettan för att se hur fort de går?
Hatar ni era motorcyklar?

/A

Klart att det inte är bra för motorn att ligga där konstant. Men va fan, det gör ju skada så fort motorn snurrar alls.

Om fabrikanten hade tyckt att det varit onödigt att ligga så högt i varv, så hade han väl sänkt varvstoppet till lämpliga , tja 3000 varv låter väl lämpligt?

Hoppas ni ursäktar ironin..

The one skrev:
Helt ointressant men kul jag ville prova vad min mc gör i ettans växel.
Jag blev förvånad den gör 32 km mer än min 03a gjorde.
168km/h
R1 har altså bara en växel, då ska jag köpa en R6 istället.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back