Onödigt

The one

Friend to Bill
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R6
Onödigt?

Helt ointressant men kul jag ville prova vad min mc gör i ettans växel.
Jag blev förvånad den gör 32 km mer än min 03a gjorde.
168km/h

Last edited:
Ettan

Gör den 168 Km/h !!!!! på ettan??? Banutväxling eller?? Min R1:a gör strax över 100...(edit) tror jag...

Last edited:
168 på ettan???
Jag tyckte min hade en hög etta och den varvar ur vid typ 68. eller den gör kanske 100 men så mycket vill jag inte pina den.

The one skrev:
Helt ointressant men jag ville prova vad min mc gör i ettans växel.
168km/h

Min Monark moped från -59 gjorde 200km/h på 1:an :yoparty
haha.. f`låt

The one skrev:
Helt ointressant men jag ville prova vad min mc gör i ettans växel.
168km/h

Vilket varvtal har du i 50 på ettan då ? Hur långsamt kan du köra / hur lågt varv kan den köras på ? Det handlar nämligen mer om det..

The One skriver ju att han testat på skoj så vad man ska använda ettan till och frågor om hur han växlar saknar väl betydelse :7peta

Själv vet jag bara att min går upp på slangen på ettan :yoparty

sandstream skrev:
The One skriver ju att han testat på skoj så vad man ska använda ettan till och frågor om hur han växlar saknar väl betydelse :7peta

Själv vet jag bara att min går upp på slangen på ettan :yoparty

Njae, jag tycker det är intressant att veta vilket varvtal det blir i krypfart, alltså, hur långsamt man kan använda hojjen... det intressanta är vilket varvtalsområde motorn kan användas på , sedan kan man dreva vilka hastigheter i toppfart som helst - men den måste vara användbar i låga farter med...

man kan ju alltid maxa den och sedan våldsamt växla ner till 1an =)... man kanske inte överlever men.. iallafall :drool

Pejo skrev:
Njae, jag tycker det är intressant att veta vilket varvtal det blir i krypfart, alltså, hur långsamt man kan använda hojjen... det intressanta är vilket varvtalsområde motorn kan användas på , sedan kan man dreva vilka hastigheter i toppfart som helst - men den måste vara användbar i låga farter med...
Jo, det är klart men det var nog inget som trådskaparen funderade på. Det var bara det jag menade :tummenupp

sandstream skrev:
Jo, det är klart men det var nog inget som trådskaparen funderade på. Det var bara det jag menade :tummenupp

Nej - men min poäng är följande:

Min hoj gör 120 knutar prick på ettan. Då varvar den 13500 varv, hyggligt högt. Det innebär med enkel matematik att den i 12 knyck varvar 1350 varv, vilket är ganska lågt för en så pass pluttig motor. Då går den också utan ryck.

Hur gör man för att köra en hoj som gör 168 knutar på toppvarv på ettan i krypfart ? Det borde alltså bli alldeles för låga varv för att motorn ska gå jämnt.

Det är viktigare att kunna småputtra än att köra jättefort på ettan - mao har man gjort bort sig om mina påståenden ovan stämmer. Jag vill gärna ha fel - bevisa min motsats.

Pejo skrev:
Nej - men min poäng är följande: ...
Man har ju koppling ju :) Den ska ju användas till nånting oxo!

*Edit, antingen så gör man som det är gjort, eller så gör man 1an oanvändbar för att hojjen reser på sig så hemskt på första växeln vilket innebär att man "förlorar" en växel oxo. Med mig på ihopkrupen å första växeln på en CBR1000RR så reser den ingenting, bara accelererar, å accelererar :) Personligen tycker jag det känns rätt skönt.

Last edited:
OlleR skrev:
Med mig på ihopkrupen å första växeln på en CBR1000RR så reser den ingenting, bara accelererar, å accelererar :) Personligen tycker jag det känns rätt skönt.

Ja, det är ju rätt skönt. Fast å andra sidan behöver man ju inte dra järnet på ettan genom hela registret. Man kan ju bygga en hoj som är körbar på gatan också. Det känns lite töntigt om det nu är så att hojjen är svårkörd på gatan bara för att den har race:ig utväxling. Det är ju en gathoj trots allt.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!