Onödigaste mc-prylen.

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FZ1N-07. Sålda: FJR1300AE-14, R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Vindrutetorkare på visiret...

View attachment 469491

själva funktionen är ju egentligen inte dålig när man kör i regn men jag är ganska säker på att just den där manicken varken är bra på det den ska göra (dvs svepa bort regndroppar) eller upplevs som en förbättring av synen med den stora grejen mitt i synfältet. Dessutom har man ju en känsla av att den kommer repa visiret ganska omgående…

själva funktionen är ju egentligen inte dålig när man kör i regn men jag är ganska säker på att just den där manicken varken är bra på det den ska göra (dvs svepa bort regndroppar) eller upplevs som en förbättring av synen med den stora grejen mitt i synfältet. Dessutom har man ju en känsla av att den kommer repa visiret ganska omgående…
Den stör inte synfältet något med min hjälm och när torkarbladet är i viloläge (uppe). Repar kanske visiret som du säger men lär inte användas så ofta och har många visir. Testkörde den i duschen igår. Men är mest som en kul gadget ?

Ingen tråd är komplett utan ett inlägg om den fulaste och töntigaste prylen man kan åka runt med idag. I give you.
Ze MOHAWK! :Bugar:Bugar
Även kallad the virginbeacon..

MotorcycleHelmetMohawk-BlueandWhite_2000x.jpg

Jag såg någon på Youtube som hade kittat sin Honda 300 rally med rambokniv och ett armbandsur på styret.

Klocka finns i displayen.

Annars Guldvingar och Harleys motsvarighet brukar ju ha en uppsjö av fejkade antenner med lampor på???
Jag trodde det dog ut med trimmade Amazoner och Asconor

kommer direkt att tänka på dom som på allvar sätter dit en "gatling gun" på avgasröret.

Annars skulle jag säga tex Akra eller andra slipons som är godkända för väg. Låter lika lite som original, iaf dom varianterna som finns till husky norden, bmw 850 ktm 790 etc. Ruggigt onödiga pengar. Okej att det är lite snyggare men för dom pengarna är det ändå rätt sjukt.

Det värsta är väl att för 10k extra så får du ingen ökning av antalet hästar heller...

Onödigaste MC-prylen till min GSX1300R
är väl Blackstone kolfiberfälgarna med vackert sommarväder däck fram och bak ? :rodnar
Lika positiv effekt på lättsvängdheten på Busan som läppstift på en sugga för göra henne attraktiv.
Kör normalt med allvädersdäcken Metzeler M7RR på Originalfälgarna.........

Last edited:
är väl Blackstone kolfiberfälgarna med vackert sommarväder däck fram och bak ? :rodnar
Lika positiv effekt för lättsvängdheten på en Busan som sätta läppsift på en sugga för göra henne attraktiv.
Nej koolfiber är aldrig onödigt. :fakta:cool:

Lika positiv effekt för lättsvängdheten på en Busan som sätta läppsift på en sugga för göra henne attraktiv.

Måste köras med original sommarluft för att ge maximal effekt.

Mörkt kåpglas.

App app app!

Jag satte mörkt glas på min CRF 1000 och det gick att köra betydligt fortare innan man fick turbulensinducerad hjärnskakning.

Visserligen var det mörka glaset betydligt lägre. Men mörkt!
Jag tror det är opaciteten som gör skillnaden. Absolut.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025