Onödigaste mc-prylen.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag kommer genast att tänka på alla gubbar som kör runt med sin BMW GS fullmatad med 3 gigantiska packlådor så ser ut som dom är på en jorden runt resa. Men bara kör en kvällstur med sina kompisar.
Jag brukar alltid fråga på hur lång resa dom är ute på eftersom dom har så mycket packning med sig när jag ser någon som jag vet bara åker och äter glass och åker runt med tomma lådor.
(Jag har också packväskor till min men bara när jag åker på semester)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kommer genast att tänka på alla gubbar som kör runt med sin BMW GS fullmatad med 3 gigantiska packlådor så ser ut som dom är på en jorden runt resa. Men bara kör en kvällstur med sina kompisar.
Jag brukar alltid fråga på hur lång resa dom är ute på eftersom dom har så mycket packning med sig när jag ser någon som jag vet bara åker och äter glass och åker runt med tomma lådor.
(Jag har också packväskor till min men bara när jag åker på semester)

Vem orkar ta bort lådorna mellan långturerna? Dessutom kan man storhandla på vägen hem. /pussywhipped
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag kommer genast att tänka på alla gubbar som kör runt med sin BMW GS fullmatad med 3 gigantiska packlådor så ser ut som dom är på en jorden runt resa. Men bara kör en kvällstur med sina kompisar.
Jag brukar alltid fråga på hur lång resa dom är ute på eftersom dom har så mycket packning med sig när jag ser någon som jag vet bara åker och äter glass och åker runt med tomma lådor.
(Jag har också packväskor till min men bara när jag åker på semester)

Ett av dom första saker jag demontera bort på min 1290 Adventure va orginal packethållare å fästena för väskor.. Är inget jag skulle ha på hojen..
Kastar inte bort dom för nästa ägare kanske är intresserad av dom...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nu kör jag inte med korvlådorna men när jag gjorde det tänkte jag aldrig på att de satt där. Bara praktiskt att kunna lasta nåt om behovet uppstår typ köpa med sig lite käk, svänga förbi JULA eller nåt annat.

Åker ni bara tvåmilaturer till glasskiosken?
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Vrålande avgassystem tröttnar jag på efter exakt 2 minuter. Möjligtvis undantag om det sitter på en aprilia v4. ?
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hehe. Kom direkt att tänka på det här med gatlegalt slipon till dagens hojar. Pröjsa 10-15000 för ett system i titan och ingen skillnad mer än lätt viktminskning. DB-killern är svetsad och systemet blir olagligt om man tar ut den. Varför inte handla ett ordentligt eftermarknads istället. Som att åka runt med turbomärke på en V70. Den blir inte mer brutal för det. :S
 

dyvikarn

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2015
Ort
stockholm
Hoj
Ducati Multi 1260
Worst case scenario..tappa Multin i morängruset när stödet sjunker ner, backspegeln med inbyggd blinkers mosas direkt :mad:... leveranstid å inge billigt...utveckling?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nu kör jag inte med korvlådorna men när jag gjorde det tänkte jag aldrig på att de satt där. Bara praktiskt att kunna lasta nåt om behovet uppstår typ köpa med sig lite käk, svänga förbi JULA eller nåt annat.

Åker ni bara tvåmilaturer till glasskiosken?
Behovet av lane splitting i trafikköerna i övre Norrland är väl inte så stort, misstänker jag, men då vill man INTE Ha något onödigt utstickande.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Att det finns 14 olika flaskor med medel för att tvätta hojen. Metall-tvätt, plast-tvätt, matt finish, blank finish, sadel-tvätt, fälg-tvätt, kedjetvätt, kåpglastvätt mfl
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har ett nummer av en gammal engelsk blaska - kommer inte ihåg om det var Fast Bikes eller Performance Bikes - där man rankade de tio mest idiotiska mc-grejerna.

På den listan fanns bl.a. eco-lampan som finns på någon årsmodell ZX10R, men den solklara vinnaren var ändå stöldlarmet som tydligen finns på alla Buell Ulysses…because it implies somebody actually wants a Buell Ulysses…

Googla så förstår ni varför…
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Att det finns 14 olika flaskor med medel för att tvätta hojen. Metall-tvätt, plast-tvätt, matt finish, blank finish, sadel-tvätt, fälg-tvätt, kedjetvätt, kåpglastvätt mfl
Du har väl en kvinnlig hoj då? Min är man o här är det mer dubbeldusch o högtryck ?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Du har väl en kvinnlig hoj då? Min är man o här är det mer dubbeldusch o högtryck ?
Haha, men då är det mc-affären som mest riktar sig till kvinnliga hojar, som rekommenderar olika schampo och balsam beroende på vad som ska tvättas. Jag ska dra ner till Ica maxi på herravdelningen istället ;)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Haha, men då är det mc-affären som mest riktar sig till kvinnliga hojar, som rekommenderar olika schampo och balsam beroende på vad som ska tvättas. Jag ska dra ner till Ica maxi på herravdelningen istället ;)
Jag går till köksavdelningen på Lidl och handlar Yes till diskbänken, disken och MC-tvätt.
Vad det gäller kedjan så i 1:a hand centrifugerar jag av smuts, sand (och olja) vid kedjedreven.
Rengör och smörjer sedan kedjan i ett moment med Biltema SAE 50 olja i en oljekanna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top