Onödigaste mc-prylen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Actionkamera
Miniblinkers
Slip on
Växelindikator
Telefonhållare
Intercom
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Intercom är ju guld! Klockrent att snacka med polarna när man är ute på en sväng
Det är absolut tvärt om för mig. Jag åker hoj för att slippa prata med folk för att få vila den "sociala muskeln". Sen efter 20 mils krokvägskörning över en kopp kaffe kan det möjligen på sin höjd sägas "gott kaffe", "jo" eller "härligt väder" innan det är dags att grensla hojen igen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Faktiskt... på min första långtur till Lofoten hade jag ingen bakbroms. Huvudcylindern pajade dagen innan, jag hann inte fixa den. Åkte ändå. Full packning på R100RS-78. Enda gången jag saknade bakbromsen var när jag skulle vända i en brant bäckravin på Vestvågöy. Annars funkade motorbroms och enkolvs-ATE alldeles utmärkt.

Inte direkt så att man riskerar att låsa framhjulet varje gång man bromsar med dem.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Det är absolut tvärt om för mig. Jag åker hoj för att slippa prata med folk för att få vila den "sociala muskeln". Sen efter 20 mils krokvägskörning över en kopp kaffe kan det möjligen på sin höjd sägas "gott kaffe", "jo" eller "härligt väder" innan det är dags att grensla hojen igen.

Det gör jag när jag åker själv eller i grupp, åker jag med en polare bara så är det perfekt att kunna varna för bilar vid omkörningar på krokiga vägar eller grusiga kurvor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det gör jag när jag åker själv eller i grupp, åker jag med en polare bara så är det perfekt att kunna varna för bilar vid omkörningar på krokiga vägar eller grusiga kurvor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
När jag har kört med frugan så har jag ibland legat en bra bit framför, och upplyst henne om trafiken, och är det inga möten på en kilometer, och inga anslutande vägar, då kan man ju köra om precis var som helst, tex innerspår i en skymd vänster. Jag anar att en del omkörda bilister har trott att det hade brunnit helt för henne då :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top