Omröstning: Skall vi utöka Streetfighterforumet med Caféracers?

Skall vi utöka Streetfighter-forumet med Caféracers?

• Antal röstningar
    0
En ungefär som denna:
caftd6.jpg

Sen är ju spektrat lika brett som det är när det gällar vad en fighter är.
Café racers inkluderar ju gamla klassiker till moderna ombyggda R1:or.

Kollar man den Trajjan och byter styre så har man ju en fighter i princip, så visst jobbar café och fighter för samma sak, fast det är små saker som skilljer dem åt.

Det kan vara större skillnad mellan två fighters än det är mellan en café och en fighter ibland.

Håll ihop dem för bådas överlevnad och idé sprutande mellan de båda......

Spelar egentligen ingen roll för min del, jag kommer att läsa om alla byggen som jag hittar :tummenupp

Dock måste jag säga att eftersom jag är intresserad av alla typer av byggen, oavsett vad de kallas, så finns det redan ett forum på sporthoj.com som borde passa alla. Det heter Hojbyggen!

Mina 50 öre...

Mvh
Danne

ja hur blir det nu då? när slutar omröstningen? kan ju inte hålla på för länge med röstningen ju...

Ok, jag är övertygad. Slå ihop!!!

Underforum suger!

Jag vill nog ha de separata eller allra helst ersätt SF med caferacer. Skriv bara en sticky med orden "UFO" & "cross-styre" så löser det sig.

Men seriöst. Hur jäkla svårt/jobbigt kan det vara att ha två skillda forumdelar?! En café och en fighter. Vill man läsa om café, så klickar man på just "caféracers" och vill man läsa om fighters så klickar man på "Streetfighters":va

Bara min åsikt.
Dock så läser jag knappt i Fighter-forumet längre eftersom det är rätt dött, men även om man får liv i det med hjälp av lite caféracers så kommer ju inte det resultera i fler fightertrådar!?

:tummenupp

.....
Dock måste jag säga att eftersom jag är intresserad av alla typer av byggen, oavsett vad de kallas, så finns det redan ett forum på sporthoj.com som borde passa alla. Det heter Hojbyggen!

Mina 50 öre...

Mvh
Danne

Mina 50 öre med!

Egen del till café tycker jag.

Har du sett ett gatuslagsmål där de inblandande dricker cappucino samtidigt? :va

De flesta hojbyggen är ju kul att följa men varför slå ihop just cafe och fighters?

Tycker att det är stor skillnad på användningsområdena. Fighter är till för att bus med och lite mer aggresiv körning.

"Caferacers" har väl ungefär samma användningsområdet som glidarna... Kan ju inte bli speciellt busigt med trumbroms fram och 110 däck bak, eller????

De flesta hojbyggen är ju kul att följa men varför slå ihop just cafe och fighters?

Tycker att det är stor skillnad på användningsområdena. Fighter är till för att bus med och lite mer aggresiv körning.

"Caferacers" har väl ungefär samma användningsområdet som glidarna... Kan ju inte bli speciellt busigt med trumbroms fram och 110 däck bak, eller????

Trumbroms äger! 300 mm magnesiumtrumma med en jäkla massa backar och ventileringshål är ju ren :yoparty. Sorry för OT...

Precis som Caferäsers från början.
Man tog en "standard" hoj, slängde bort allt som inte gör att hojen fungerar. Dvs allt onödigft skit. Och så rejsade man och levde djävul med sin lättade hoj. Och så trimmade man lite.... :hihi

Ungefär som i dag, fast vi har 150+ hk i hojarna när de hade 50...

Bromsar gör att det går långsammare... :hihi

Men seriöst. 4 backstrumbromsar var rätt bra. Super Hi-Tech när de kom. Och med de farter man höll på den tiden så var de mer än nog.
Sedan att nästan ingen har råd att slänga på 4 backstrummor idag är ju en annan historia. inte alla har ju råd med kolfiberfälgar till sin fighter heller. :)

Har man bara 60hk vill man inte ha ett 190 bakdäck.

Och innan du dissar 60hk, så det är ungefär vad supermotardhojarna har, så det går att ha kul med dem oxå.

Och sedan finns ju alltid de som kompressormatar och turbomatar sina cafe räsers... :hihi

:hej

Precis som Caferäsers från början.
Man tog en "standard" hoj, slängde bort allt som inte gör att hojen fungerar. Dvs allt onödigft skit. Och så rejsade man och levde djävul med sin lättade hoj. Och så trimmade man lite.... :hihi

Ungefär som i dag, fast vi har 150+ hk i hojarna när de hade 50...

Bromsar gör att det går långsammare... :hihi

Men seriöst. 4 backstrumbromsar var rätt bra. Super Hi-Tech när de kom. Och med de farter man höll på den tiden så var de mer än nog.
Sedan att nästan ingen har råd att slänga på 4 backstrummor idag är ju en annan historia. inte alla har ju råd med kolfiberfälgar till sin fighter heller. :)

Har man bara 60hk vill man inte ha ett 190 bakdäck.

Och innan du dissar 60hk, så det är ungefär vad supermotardhojarna har, så det går att ha kul med dem oxå.

Och sedan finns ju alltid de som kompressormatar och turbomatar sina cafe räsers... :hihi

:hej

Jo det var säkert hightech och outlaw (?) när dom första caferacersen kom. Tycker själv att caferacers är fina att titta på. Men som du själv säger, utvecklingen har gått frammåt. Idag är det inte så sportigt med trumma, 110 däck bak, torrvikt på 250kg och effekt på 50 frustande hästar. Därför tycker jag att caferacers mer hör hemma i nostaligfacket. Charmigt, men inte busigt.

Jag dissar verkligen inte hojar med 60 hk, motarder kan vara kul och jag har haft väldigt kul på min gsxr 400 (senare omgjord till fighter och numera såld till min lillebror)

Vad kommer föresten ordet "caferacers" från. Om man ska vara elak så låter det lite som en hoj man byggde om bara för att köra och ställa utanför byns café för allmän beskådan :)

Last edited:
eller köra så fort som möjligt till cafét;) tror jag läste nått här på SH om att de stod utanför acécafé och drog på jukeboxen och skulle köra en spec slinga och va tillbaka innan låten va slut..är inte det busigt så säg :arsele

Sorry OT

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul